Slecht oppakken bij gas geven Espace 2.2 Dci

Plaats reactie

Topic author
Dave
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 08 aug 2010 13:42

Slecht oppakken bij gas geven Espace 2.2 Dci

Bericht door Dave »

Hallo allemaal,

nieuw hier en meteen al een vraag ;) ik heb het forum doorzocht maar geen vergelijkbaar probleem kunnen vinden:

mijn Espace 2.2Dci ('01) doet raar als ik gas geef.
Het lijkt wel of hij niet meteen reageert op het gas. Bij hoge snelheden duurt een hele tijd voordat het gas "opgepakt" wordt en dan ineens pakt-ie hem. Bij optrekken vanuit stilstand eigenlijk hetzelfde maar dan trek ik hem niet zo ver door. Uiteindelijk komt-ie wel maar dat duurt heel lang. Het rare is dat ik geen foutmelding krijg...
Overigens leek dit zich enkele dagen geleden ook al voor te doen maar kort daarna was het weer over; dacht eigenlijk dat het aan mij lag... :roll:

Nog niet zo lang geleden zijn de (3) verstuivers vervangen (toen uiteraard wel foutmedlingen in het display).
Het lijkt wel weer iets met de brandstofinspuiting te maken te hebben. Nu heb ik wel eens gelezen (hier op het forum geloof ik) dat deze motoren erg vervuilend zijn. Zou dat misschien het probleem kunnen zijn? Dat er een soort van "verstopping" aan het optreden is?

Misschien ook belangrijk om te vermelden is dat de distributieriem hoognodig vervangen moet worden (heb al een afspraak staan) maar ik kan me niet voorstellen dat dit daar mee te maken heeft (maar ik heb er dan ook geen verstand van.. :oops:

Misschien dat het iemand hier bekend in de oren klinkt en er zijn of haar licht over kan laten schijnen?

Alvast heel erg bedankt!

Groet,

Dave

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier

Bericht door WillemS »

De huidige diesel heeft een bio toevoeging, deze veroorzaakt in toenemende mate problemen met algengroei in de tank en op het brandstoffilter. Ik zou beginnen het brandstoffilter te vervangen en dan een Fuel system cleaner in de tank te gooien(wel een gebruiken die ook de algen verwijdert). Verder kan het heel goed dat je inlaattraject aardig is vervuild. Reinigen zou ik zeggen. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jori
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 26 apr 2011 15:07

Bericht door jori »

Hoi,
ik heb hetzelfde gehad met een 1.9dci en na veel gedoe, we kwamen uiteindelijk met caravan en al stil te staan langs de snelweg echter nu wel met een storingsmelding, EGR-klep kapot!!!! Nieuwe erin en nooit meer last gehad.
Misschien heb je hier wat aan.

Succes,

Jori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Dave
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 08 aug 2010 13:42

Bericht door Dave »

Inmiddels bij de Renault langs geweest en het was inderdaad de EGR klep. Deze was behoorlijk vervuild zodat-ie niet meer goed sloot met vermogenverlies tot gevolg.
Klep gereinigd en de problemen zijn voorbij. Advies was wel om regelmatig Shell V-power of BP Ultimate te tanken omdat deze diesel "schoner" zou zijn en dus minder vervuilend voor de motor.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DexterXL
lid
lid
Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Er zijn ook reinigingsmiddelen in de omloop die je bv eens in de 3 maanden bij je brandstof toevoegd die dat soort
aanslag losmaakt en via de uitlaat eruit gooit, ik weet dat Wyijns dit heeft in het assortiment, maar als je er aan kan
komen dan zou ik Forté adviseren, deze is net een stukje beter :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan