Foutcode P0136

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Foutcode P0136

Bericht door DexterXL »

Hoi,
even een vraag voor de technicie onder ons.
Heb de Clio uitgelezen en kreeg de foutmelding: P0136: O2 sensor circuit
op een Clio II fase II 1.2i 8v uit 2003
Wie kan mij verder helpen wat er defect is??
Hij rijd voor de rest best goed, merk alleen met doortrekken dat hij schokt,
niet hevig, maar wel merkbaar, ook heb ik de indruk dat bij het gas loslaten
hij ook een beetje bokt.
Stationair gaat prima, slaat niet af, onderhoudshistorie is alleen bekend van
2009, daar heeft ie een kleine beurt gehad.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Waarschijnlijk heb je een lek in het spruitstuk. Het zuurstof gehalte is verkeerd. De ECU kan het niet meer bijregelen zeker bij volgas. Niet mee door blijven rijden anders kan je Kat smelten en dat kost veel geld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Als je de dtc in google ingeeft dan krijg je diverse vraagstellers en oplossingen.
P0136 staat voor de Lambda sensor die na je katalysator gemonteerd is. Deze kijkt of er in je kat iets gebeurt is. De lambda sonde voor de kat en na de kat mogen niet nagenoeg hetzelfde signaal afgeven, want dan is er in de kat niets gebeurt met de schadelijke stoffen (CO naar CO2 bv). Als de kat goed werkt, is er geen zuurstof meer over en gaat de lambda sensor naar hoog (0,7 tot 0,9 Volt) Blijft de waarde te laag, dan doet of je kat zijn werk niet goed meer of de sensor is vervuild of defect en meet niet goed meer.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Dank voor de reacties.
Stom dat ik zelf niet eerst op google heb gekeken, doe ik normaal altijd, nu dus even niet........ :roll:

Heb het inlaatspruitstuk ingespoten met remmenreiniger, geen reactie in verhoogd toerental,
dus gevoelsmatig zou het geen lekkage kunnen zijn.
Dus houden we de 2e lambda sensor over, deze zou ik eerst gaan reinigen, dan weer resetten, en dan
maar weer gaan uitlezen.....toch fijn dat dat thuis kan :wink:

Mocht het toch de lambdasensor zijn, wat is dan wijzheid: imitatie of toch origineel????
bij mobilityparts.nl kost een sensor €63.75 en een kat. €292,-

En hoe herken je een kat die dicht zit? logisch lijkt het mij dan dat hij zowat geen geluid maakt en
ontzettend smoort, dit doet hij volgens mij nu (nog) niet, de vorige eigenaar heeft er pas nog
135 km aan 1 stuk ermee gereden, daarna nog een proefrondje mee gemaakt en niets gemerkt
dat hij traag of slecht trok, niet getest of hij bij het doortrekken goed was :roll:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Let op. P0136 zegt iets over lambda sensor 2 van bank 1. Nu heb je maar 1 bank, maar sensor 2 is degene die na de kat geplaatst is. De kat is niet verstopt volgens P0136, maar doet zijn werk niet meer.. De sensor voor de kat informeert motor management over de kwaliteit van de verbranding en de samenstelling van het mengsel. Is het mengsel te arm (lambda spanning 0,1 V) dan wordt dit bijgeregeld (short term full trim) naar rijk. De lambda spanning wordt dan 0,9v. En dan weer opnieuw, maar andersom. Het pendelen van de sensor zou een frequentie van 1 Hz moeten hebben. Vervolgens komt het arm/rijk mengsel in de kat en die gebruikt de zuurstof om CO om te zetten in CO2. Als dat lukt is de zuurstof na de kat opgebruikt en als je daar dus een lambdasensor plaatst mag die geen zuurstof meten (= 0,9 V). Als de motor teveel zuurstof levert, zal je voorste lambda sensor buiten bereik gaan. Nu is het signaal van de tweede sensor te laag, dus is er nog zuurstof over. Eobd zet dan de code, want dat hoort niet bij een goed werkende kat.
Misschien moet eerst ff met een 4 gas tester worden gekeken of er vreemde waardes uit de uitlaat komen. Zo ja dan is je kat de schuldige. Zo nee dan is de lambda sensor na de kat de schuldige.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

:D op zo'n bakfiets.....dat is duidelijke taal die ik snap,
4 gassentest kan geregeld worden, even de garagehouder lief aankijken, kan die gelijk even meedenken
waar het fout gaat, had al wel gezien waar de 2e sensor zit, dus kan het thuis op de garagekrik gewoon
demonteren.....ik hoop dat het alleen de sensor is :roll:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Nou, ik denk dat het opgelost is, vanochtend eerst het internet afgezocht voor andere OBD-software,
toen de auto op de krik en de lambda-sensor gedemonteerd, deze gereinigd met remmenreiniger en direct
schoongeblazn met perslucht, weer gemonteerd.
Daarna de flaptop er aan gehangen, wel een gigantische mooie plek voor de OBD-aansluiting :shock:
de boel uitgelzen, gereset, en gestart.
Geen foutmelding direct terug, daarna live-data bekeken met de volgende resultaten:

Motor koud (20 gr.):
Stationair 775 tpm
O2 #1: 0.1v(+6%) - 0.8v(+15%)
O2 #2: 1.275v(+100%)

3000 tpm
O2 #1: 0.1v(+20%) - 0.8v(+3%)
O2 #2: 1.275v(+100%)

Motor lauw (45 gr.)
Stationair 760 tpm
O2 #1: 0.1v(+26%) - 0.8v(+13%)
O2 #2: 0.850v (+100%)

3000 tpm
O2 #1: 0.1v(+13%) - 0.8v(-4%)
O2 #2: 0.850v(+100%)

Bij een nog warmere temp. (90 gr.)
ging O2 #2: naar 0.185v

Daarna de motor van contact af gezet, gewacht, weer aangezet en uitgelezen, geen melding meer gevonden :D
dus ik hoop dat het zo opgelost is, zal volgende week hem nog een keer uitlezen. :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Hoi DexterXL, welke sofware heb jij op je flaptop?
Ik zoek nog steeds naar een goed programma dat de Renault bits en bytes kan lezen.
mvg. WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Ik heb via het Focusforum toen meegedaan aan een massa inkoop via Ebay, kwam uit Japan ofzo,
daarbij zat een cdtje met software, tot op heden werkt dat nog het beste, maar ben nu bezig met ProScan 5.6
eens kijken of ik die werkend krijg, die ziet er zeer uitgebreid uit.
Nu gebruik ik nog: Scantool v1.13, is freeware via http://www.scantool.net alleen word deze niet meer door hun
aangeboden, alleen de nieuwere, en die werken dus niet met mijn usb-OBD kabel.
Mocht je ook zo'n kabel hebben, dan kan ik je het programmatje wel mailen, is maar 500kb :roll:
werkt prima om uit te lezen, te resetten, en beperkt live-data, genoeg voor thuis dus :lol:

edit:
werkt dus niet op bv Fiat diesel of VAG-groep diesel, maar dat zou liggen aan het protocol van mijn kabel.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Juig niet te vroeg. De katalysator controle heeft opwarm cyclussen nodig, maar ook drive cyclussen. Dus echt kwijt ben je het pas als het na een week gebruik van de auto niet terug komt.
Kun je met je live data ook de fuell trim's zien (short term en long term)?
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Als ik het mij zo kan herinneren wel, ik heb 8 pagina's live-data, maar daarvan is niet alles beschikbaar,
maar weet bijna 100% zeker dat ik die 2 ook kan zien.

Ik had na de 1e reset en starten auto direct de foutmelding terug, na het reinigen niet meer, maar idd was de motor
nog niet volledig warm, al stond het temp.metertje wel al in het midden, mijn broertje gaf ook al aan dat het na
2 á 3 maanden alsnog gebeurd kan zijn met de sensor, maar dan weten we iig wel wat het is en kost :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Nou, het verhaal schokken heb ik in zeer grote lijnen ontdekt, het was het niet goed op 4 cillinders draaien.....
de ontdekking was ook schokkend te noemen.
Ik ben eerst begonnen bij de luchtfilter, schoon en lekvrij, daarna het gasklephuis, wel wat vervuiling, even vlug
gereinigd, daarna 1 bougie eruit gedraaid om de verbranding te beoordelen, zag er zeer mooi koffiebruin uit en
droog.
Daarna ben ik maar de bougiedoppen in gaan spuiten met sillic.spray, bij bougie 3 (van links geteld) kwam ik veel
olie-achtige vloeistof tegen, bleek de bougie toch al gauw 2 slagen los te zitten :shock:
Na alles gecontroleerd te hebben en ingespoten te hebben, was het tijd voor een proefrondje.....verbluffend wat een
verschil, het is er niet 100% uit, maar je merkt het bijna niet meer, ik denk dat die ene bougies niet fris meer is,
dus daar regelen we morgen even andere voor, mocht het dan nog iets zijn, dan zal het gasklephuis eruit moeten
voor een grondige beurt, daarna volgt nog een extra reinigingsmiddel in de brandstof....en dan maar wachten :roll:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Schokken of stoterig lopen, vooral bij lage toeren en behoorlijk gas geven is bijna altijd een hoogspannings probleem
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Dan zou ik hem toch catagoriëren als stoterig,
stationair merk je niets....1.2i 8v :roll:
maar zodra je kracht gaat vragen, dan voel je hem wegvallen, dit doet hij na het vervangen, en dus goed vastzetten
van de bougies bijna niet meer.
Hierbij maakt het geen verschil of je zachtjes accellereerd of stevig, je blijft het op dezelfde wijze voelen,
ik denk dat ik zaterdag maar het gasklephuis ga demonteren en reinigen, dan gelijk de accu-polen eraf voor een
reset, eens kijken of dat resultaat bied en dat hij dan gelijk iets fanatieker op het gas reageerd, is nu nog een beetje
erg tam :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Vorige week zaterdag de boel gedemonteerd en goed gereinigd, kwam een hoop vuil los,
is nu weer lekker schoon, resultaat is dat hij net zo "erg" schokt, dus geen verbetering.
Vandaag de distributieriem, spanrol, multiriem en waterpomp vervangen, na 2 uurtjes stond de auto om 09.00
weer buiten warm te draaien voor het ontluchten, daarna nog een stuk proefgereden, zoals verwacht maakte
het geen verschil op het schokken.....maar toch fijn dat na 6,5 jaar toch een nieuw riempje op gekomen is,
hoezo was de auto verwaarloosd :roll: en zo heb ik meer puntjes opgelost :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ArjanS
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2010 13:00
Actief als: particulier

Bericht door ArjanS »

Nieuw setje bougiekabels misschien? Wil ook nog wel eens helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Uuuhhhhh, ja, die zullen dan ook wel 6,5 jaar oud zijn :lol:
is ook nog een optie, had zelf al wel aan de bobine gedacht, maar de kabels zou ook heel goed kunnen :roll:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Nieuwe set kabels zitten er al op, weer een proefrondje gereden, kan nog niet met 100% zekerheid zeggen
dat het weg is, daar was mischien het rondje te kort voor, maar het lijkt weer een stuk beter geworden,
de volgende stap is de bobine en brandstoffilter, bobine zou iets van €53,- kosten, dus het blijft nog te overzien :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ArjanS
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2010 13:00
Actief als: particulier

Bericht door ArjanS »

Lekker bezig :wink:

Nog even en er blijft alleen nog te lage druk van de brandstofpomp over :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Tsjaa, als dat uiteindelijk de boosdoener zou zijn..... de tijd zal het leren
Ik ga iig vrijdag de snelweg op met de Clio, dan zal hij goed warm worden en dan kijk ik wel weer verder,
uiteraard kan het nog steeds de lambdasensor zijn die net niet de juiste waarde geeft en daardoor de
inspuiting onregelmatig doet :roll:

Blijft een leuk zoekproces :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ArjanS
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2010 13:00
Actief als: particulier

Bericht door ArjanS »

Als de sensors eruit zijn geweest en je hebt de ECU gereset door de accu een half uurtje los te koppelen duurt het ook een paar dagen voordat de hele boel weer opnieuw ingeregeld is in de ECU. Hou daar rekening mee dat je niet na twee dagen denkt er van af te zijn. Kan altijd na een week weer terugkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Gereset is er vanaf 27 maart, daarna is er nog vaak meegereden, ik heb de afgelopen week nog niet uitgelezen,
daarvoor 3x na het resetten, zonder storingen te vinden.
Zal vanavond nog eens gaan uitlezen, en zal ook nog voor vrijdag een flesje Forté opzoeken, dan mag ik een kleine
100km rijden :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Uitgelezen: geen foutcodes aanwezig, en een flesje Forté zit er ook al in....afwachten :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Gisteren een kleine 100 km gereden, op de heenweg bewust niet opgelet of het minder werd, gewoon in zijn 4
over de snelweg.....toch knap wat de topsnelheid van zo'n 1.2i 8v in zijn 4e versnelling heeft---> 155km/h :shock:
en dan gooit de toerenbegrenzer roet in het eten bij iets meer als 6000tpm :roll: dan gaat hij ook schokken, lijkt
wel een beetje hetzelfde, alleen hier wist ik wel de reden van.
De terugweg wel in zijn 5e gereden, maar dan zo rond de 140km/h, dan draait ie nog al gauw zo'n 4500 tpm,
terug in het dorp pas gaan testen, als hij echt heet is dan merk je er eigenlijks niks van, het is dat ik het weet, maar
een vreemde zou het niet voelen, dus hetzelfde als wat ik met het 1e proefrondje had.
Laat je de auto even staan voor 45 min. en ga je dan weer rijden, dan merk je het wel weer, de hoeveelheid wat
merkbaar is, is hetzelfde gebleven, dit doet hij dan merkbaar tussen de 700tpm en 2500tpm dan even bijna niet
waarneembaar, om bij 3500tpm tot 5000tpm weer terug te komen....

Dus als er nog mensen zijn die ideen hebben.......graag, want mijn laatste 2 optie (voor nu) zijn een andere
benzinefilter, en daarna de bobine :?
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ArjanS
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2010 13:00
Actief als: particulier

Bericht door ArjanS »

Enige wat ik me nog bedenken kan is dat de BDP sensor niet helemaal fris meer is. Dan is de timing van je vonk wat van slag en moet de ECU teveel bijregelen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

De klachten over de BDP-sensor zijn vrijwel allemaal dat ze niet willen starten, ik sluit hem niet uit,
maar het voelt een beetje onwaarschijnlijk aan, het is tot nu toe elke keer met 2 slagen aan. :roll:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Nou de oplossing is gevonden :P
wou de pas geplaatste bougies vervangen voor V-line bougies, bij de 2e dop die ik eraf haalde ging het
binnenwerk van de kabel naar de knoppen, dus terug naar de Brezan, en gisteren nieuwe kabels onder garantie
gekregen, deze erop gezet.....weg probleem>>>>conclusie: bagger kabels :roll:
dus toch voor jan joker de bobine vervangen...ach, koste niet zo heel veel, dus die laten we maar zitten :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht