Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Onder de passagiersstoel zit een luikje op een bakje waar uit de zijkant vijf draadjes komen. Deze vijf draadjes komen bijelkaar in een stekkerblokje, zie foto's
Ik heb het vermoeden dat deze draad aangesloten zit op de geintegreerde radio/versterker on de stoel en dat deze het makkelijk moet maken om een iPod of zo aan te kunnen sluiten aan de AUX. Heeft iemand ervaring met deze stekker ? Weet iemand welke kleur naar welk signaal gaat ? (Audio links/rechts, spanning)
Uit mn hoofd weet ik de kleurcodering van de draden niet, maar aan de hand van de foto's durf ik te zeggen dat Rood=Plus, Zwart=Min, Blauw=Geschakelde Plus. De Rode en Groene zeggen me niets, aangezien een nokia-carkit directe aansluitingen heeft voor de microfoon en speaker en daarvoor niet gebruikt maakt van dit stekkertje.
Groen = Electrische Antenne aansluiting
Blauw = Contact 12V+
Zwart = Massa
Rood = 12V+ contstant
Geel = Car Radio Mute
Kortom, zoals het er uit ziet, is het dus geen AUX ingang, want het gaat alleen maar om spanningsstroom en geen audiostroompjes. Ik zal de spanningsmeter er eens opzetten. Tot nu toe bedankt voor de tips. En als iemand iets anders weet, hou ik me aanbevolen.
Zelf ben ik vooral benieuwd naar het andere eind van deze draad ; mocht je die alsnog tegenkomen , wil je daar ook zo'n duidelijke foto van maken en hier posten ?
Grand Pierre schreef:Zelf ben ik vooral benieuwd naar het andere eind van deze draad ; mocht je die alsnog tegenkomen , wil je daar ook zo'n duidelijke foto van maken en hier posten ?
Ikzelf denk dat het einde van deze draad aangesloten zit op de stroomvoorziening. De stekker is namelijk gewoon een voedingsstekker voor ...... inderdaad....... een carkit.......of dergelijke
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
In de MyRenault app op de iPhone zie je sinds kort de Status van de auto normaal zag ik daar alleen in dat de bandenspanning voor alle banden OK was.
Nu zie ik echter ook 1 Gebeurtenis gedetecteerd en wel dat de Passagiersairbag gedeactiveerd is.
Ik...
goedemiddag, graag wil ik een bericht plaatsen en advies ontvangen van ervaren professionals om vervolgens mijn ZOE ZE 40 oplaadprobleem en vreemde geluiden te verhelpen.
bij voorbaat dank Hans Janssen
Weet iemand waar de diagnose aansluiting van mijn Kadjar 1.3 uit 2019 zit? Niet bij de zekeringen links en rechts van het dashboard en ook niet in de middenconsole, zoals bij onze captur. Alvast bedankt
Vanavond heb ik even aan de radio zitten werken, een snoertje in het dashboard weggewerkt. Helaas heb ik denk ik een stekkertje losgemaakt, maar weet niet waar hij van is. Het betreft een Espace IV uit 2008, de radio zit rechts onder het dashboard....
Heb te koop nieuw in doos een omvormer , winkelprijs is € 39,99
ALLWEI 300 W spanningsomvormer 12 V 230 V omvormer met USB-C PD27W type C & USB-aansluiting - voor auto, caravan, camping, opladen van mobiele telefoons, laptops en...