Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Mijn espace verbuikt ongeveer 1 liter op 1000km olie ben ik achter gekomen.
Hij heeft geen vermogens verlies denk ik. Hij trekt best ook als die koud is. Ik kan het niet goed maatstaven omdat het mijn eerste espace is maar...
Na mijn eerste langere rit naar Luxemburg en weer terug zie ik dat ik als ik het gas pedaal intrap in de lichten van mijn achterligger zwarte rook verschijnen. Bij het starten en rijden op de cruisecontrol gaat alles prima. Alleen is dus gas bij geeft dat krijgen we een flinke pluim te zien.
Ik vermoed dus dat die de olie gewoon verstookt. iemand enig idee of een additieve een oplossing zou zijn? Of moet ik me meer zorgen gaan maken en vast gaan sparen
Renault Espace - 2.2 DCI 16V Privilege
BJ 2004 208.000 km
Platen verwijderen en zien waar het lekt.
Zwarte rook bij gasgeven betekend bij een diesel onverbrande brandstof.
Komt vaak door slecht werkende verstuivers.
Gebruik een reiniger voor de verstuivers en het brandstof systeem. SUC6
De ANWB hanteerd als maatstaaf dat een olieverbruik tot 1ltr op 1000km acceptabel is, dus er zal wel wat aan de
hand zijn, maar schadelijk is het op dit moment nog niet.
Idd even de boel visueel inspecteren op lekkages.....
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste Leden
Mijn captur e tech hybrid 145 intens verbruikt meer benzine dan het ritoverzicht in de display aangeeft.
Een terugreis vanuit Zwitserland,750 km met een volle tank 47 Liter en nog te rijden 1020 km op het instrumentenpaneel een gemiddeld...
Ik heb nu 6 maanden een Kangoo 1.6 16V Automaat (4 bak)...af en toe, als hij warm is gereden gaat het Opschakelen met een klap, dat is vooral als ik flink accelereer...bij rustig optrekken is dat probleem veel minder aanwezig.
Ook wil hij, als ik...
Betreft mijn Clio V hybride bij 2022 , net geen 10 k op de teller.
Zoals beschreven : moet ik mij zorgen maken ??....betreft onder de motorkap waar de olievuldop is.
Olie is +- 9 maand terug vervangen bij de dealer en het viel mij op bij het...