Renier schreef:Lijkt me zo op het 1e gezicht prima keus, in ieder geval de motor is bewezen zeer betrouwbaar, eigenlijk niet stuk te krijgen.
Pas met zulke advertenties wel op!!!
Als je de gegevens nagaat, dan zie je dat het een 2.0 IDE motor is, uiteraard heeft die ook gewoon 16 klepjes, vandaar dat diverse handelaren hier dan ook gewoon mee adverteren.
In tegenstelling tot de echte 2.0 16V motor is de 2.0 IDE motor namelijk niet betrouwbaar, zeer onderhoudsgevoelig en zeker de laatste (!) keus..... De motor is ook maar zeer kort leverbaar geweest (volgens mij alleen rond 2002-2004)
Daarom staat adverteren met 2.0 IDE gelijk aan het op termijn verwijderen van de groene mos aanslag op de auto, als die inmiddels zo'n twee jaar op de plas heeft staan weg te kwijnen.......
In het ergste geval is de km stand zo laag, omdat de auto meer in de garage heeft gestaan dan er buiten.
Als je voor betrouwbaar wilt gaan kies dan gewoon de officiële 2.0 16V motor, dit staat dan ook op de voordeuren bij een Laguna. Bij de IDE motor staat 2.0 IDE op de deur. Als je twijfelt, trek voor je afreist eerst het kenteken na op de RDW site. Geen kenteken zichtbaar, of wil de handelaar die niet vooraf geven, laten staan die wagen (dat geldt overigens bij elke auto...)