Ik ben sinds een 2 maanden in het trotse bezit van een grand espace uit eind 2004
Het is een expression 1.9 dci met 140.000 op de teller.
Wel een nieuwe motor , en goed onderhouden bij de renaultdealer in Goes,
Vantevoren heb ik dit wel gecheckt bij de dealer

Zelf heb ik de auto voorzien van een 13 polige stekker en een constante plus voor de sleurhut.
De keycard is ook naar ede opgestuurd geweest, want ik kreeg hem niet meer op slot met de ene kaart en niet meer van slot met de andere kaart.
Voor 35 euro is hij weer gerepareerd (1 kaart)
Ik heb ook een kabel naar voren gelegd voor de MP4 speler (netjes weggewerkt onder de dorpels)
We zijn ermee naar italie geweest met de caravan erachter (hobby 540 uk)
Op de vlakke weg rijd hij prima maar in de bergen heeft ie wel wat moeite als je vanuit stilstand te snel naar z,n 2 gaat.
Ik ben een citroen c5 gewend 2.0 diesel maar de espace rijd en trek de caravan toch beter.
In z,n 1 wel wat langer doortrekken (in heuvelachtig gebied) en zorgen dat je boven de 2300 toeren ze 2 in gaat, want anders reageert hij nauwelijks op gas geven.
Voor de rest val het me op dat de de auto inderdaad laag bij de grond komt te liggen met de caravan erachter.
Ik had een kogeldruk van rond de 45 kilo en in de auto hadden we bijna geen bagage.
Het is niet irritant maar ik vraag me af of het de moeite waard is om hulpveren eronder te zetten.
En is het ook bekend wat dit eventueel zou kosten?
Ik zag dat een ander forumlid met bijna dezelfde combinatie rijd en ook hulpveren eronder heeft gezet.
Ik vraag me af ofdat de auto dan nog zo comfortabel is in onbelaste toestand (dus zonder caravan)
Wellicht dat jullie me iets kunnen bijpraten hierover.
Verder zit ik eraan te denken om ook de ramen te tinten en ik zou de ervaringen wel eens willen weten van het tunen.
Niet dat ik van snelheid houd maar puur voor de trekkracht nabij de 2000 toeren.
Ik ben voorlopig zeer tevreden en hoop er een lange tijd er onbezorgd mee te kunnen rijden
