Vandaag in IJmuiden

Algemene zaken voor de Fuego
Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Geen Renault 21 te bekennen

Bericht door Meerten Welleman »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bedankt voor de info, Janbert. Het is inderdaad heel vreemd om te ontdekken dat het goed zoeken is naar een Renault 21, zowel de vijfdeurs als de Nevada.

Mijn blauwe Fuego is helaas nog niet gerepareerd. Er bleek toch nog een probleempje met de carburateur te zijn. Het Renault 5 team in IJmuiden werkt eraan.

Ik ben nog bezig met de Vlaamse Fuego maar inmiddels is er ook een andere Fuego opgedoken. Daarover later meer. Met de Celica heb ik voor het eerst in tijden weer een paar lange ritten gemaakt, naar Breda. En dat was toch wel weer genieten. Maar het was dan ook wel een heel mooi weekend. En het was rustig op de weg toen ik naar Breda reed en weer terug naar huis. Vroeg in de morgen en laat op de avond.

Vandaag was het ook weer mooi weer dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Celica weer eens flink in te tapen.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Rainbow Renault 17

Bericht door Meerten Welleman »

Fijn dat je bent gaan kijken, Dave. Hopelijk durft iemand de klus aan, want dit is een mooi exemplaar met een bijzondere geschiedenis.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Een kleine update

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo allemaal,

Inmiddels is de blauwe Fuego dus weer gekeurd. alleen deden de ruitenwissers en de richtingaanwijzers het niet. Dat laatste is inmiddels verholpen. Enrico stuurt mij binnenkort een stang voor de ruitenwissers en dan is dat ook weer klaar. Blijft nog het probleem met de radiateur die koelvloeistof zuipt. Dat hoop ik via een radiateurenbedrijf in Haarlem op te lossen.

De ruitenwissers van de Celica zijn versleten maar het is nog niet gelukt om een nieuwe set te vinden. Even kijken of het op een andere manier kan.

Ik ben aan het rondkijken (zoals altijd) voor een andere auto. In Rijswijk kwam ik een Celica van hetzelfde type tegen, alleen moet daar nog het een en ander aan gebeuren. En ik ben nog steeds geinteresseerd in de turbo van Raymond.

Aan de andere kant zou een vierdeurs of een station ook wel prettig zijn. Voor lange ritten is het vrijwel onmogelijk om meer dan een iemand extra mee te nemen, en iedereen klaagt over die lage zit in zowel de Fuego als de Celica. Een klassieke Sierra ligt voor de hand, of een Renault 21 (of Renault 25?) maar ja, dan zie ik op internet weer een mooie Mazda RX7 voor weinig geld staan! Bij mij voor de deur staat te koop een glanzend rode Astra station turbodiesel voor 1000 euro. Maar ja, wel vier ton op de teller.

Het is wel weer heel lekker rijden, hoor, in mijn blauwe Fuego. Ik ben benieuwd hoe die turbo van Raymond voelt.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Ford Sierra

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo allemaal,

Niet schrikken, maar de kans bestaat dat ik volgende week een Ford Sierra ga kopen omdat ik vanwege mijn werk in de zorg een vierdeurs nodig heb. Het is deze auto:

http://www.speurders.nl/overzicht/ford- ... 02789.html

Het zou eventueel nog een Renault 25 kunnen worden, maar die vind ik dat weer iets te groot, hoewel het heerlijk rijden zal zijn. Nog andere suggesties?

Mijn interesse in de turbo van Raymond blijft. Zowel aan de Celica als de blauwe Fuego moet nog veel worden gedaan, dus heb ik misschien toch nog een derde auto nodig. De kans is ook aanwezig dat de Celica er helemaal uit gaan. Bijvoorbeeld bij de volgende keuring in december.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Bericht door Fuego Turbo »

Voor je de Sierra aanschaft kijk eerst eens even hier: http://www.luxauto.lu/fr/details-350815 ... Fuego.html#
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Wel of geen Sierra

Bericht door Meerten Welleman »

Dank voor jouw reactie, Enrico.

Of die Sierra er nu komt of niet. Ik zal altijd Fuego blijven rijden. Voorlopig de blauwe GTS. Misschien de turbo van Raymond enz. Dat verandert niet. Maar de Sierra komt er vooral omdat het gemakkelijker is om mensen mee te nemen. En ik ben benieuwd wat de hond ervan vindt...

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Als het een V6 is, dan is het wel een heerlijk rustige motor, alleen niet erg vlot en ook lust hij dan wel een slok.
Een 4 cilinder is wat vlotter en wat zuiniger maar loopt niet zo mooi rustig.
Verder is het wel een hele mooie auto die bijna frans comfortabel rijdt.
Ik kwam op MP ook nog een 2.3 Ghia tegen, is eigenlijk een nog betere motor voor de Sierra.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Sierra

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo Antonio,

Is het niet dezelfde? De Sierra die ik op het oog heb, is een 2.0 Ghia.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Nee, is een andere, een bruine.
Toevallig dat ik er gisteren naar aan het kijken was :lol:
Staat niet bij oldtimers maar gewoon bij Ford.

Het was DEZE advertentie.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Sierra meets Fuego

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo allemaal,

Bijgaand de eerste foto's van mijn Sierra samen met mijn Fuego. Ik heb de Sierra nu twee weken en op een paar kleine verrassingen na gaat het allemaal prima. De ritten buiten de regio doe in in principe met de Sierra. Alle andere ritten met de Fuego en de Celica, afhankelijk voor het soort rit. Zo is de Celica het handigst voor het vervoeren van spullen. Dat kan in de Sierra ook, maar die probeer ik zo netjes mogelijk te houden. De Celica heeft nog steeds ruitenwissers die versleten zijn en de Fuego heeft nog geen ruitenwissers en geen nieuwe radiateur. Voorlopig blijven de Celica en de Fuego gewoon. Even kijken wat ik er zelf aan kan restaureren.

Ik geef toe. Het blijft een rare situatie. Na de Celeste en de Celica nu opeens een Sierra tussen al die Fuego's. Helemaal een verrassing is het niet. In mijn Wordt Vervolgd Club tijd heb ik jaren in een Sierra van de zaak gereden en toen ik twee jaar geleden voor de blauwe Fuego koos, kwam dat ook omdat ik niet genoeg had geboden op de Sierra die ik op het oog had.

Maar geen zorgen, de Fugo blijft mijn grote liefde.

Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Renault 15

Bericht door Meerten Welleman »

Even een tussendoortje: Op Marktplaats staat een blauwe Renault 15. Weet jij meer van deze auto, Dave?

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 9
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door renault15.17 »

Er staan zelfs twee blauwe R15's op marktplaats, welke bedoel jij? Ik ken een stukje van de historie van de 64-PT-46, maar heb deze auto al ca. 10 jaar niet meer gezien. De andere, met dat zelfbouwdak ken ik alleen van foto's.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Renault 15

Bericht door Meerten Welleman »

Het gaat om de Renault 15 uit Ter Apel met dat aparte dak. Ik ga met de eigenaar contact, alleen al uit nieuwsgierigheid.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

spekkie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 nov 2006 07:30
Actief als: particulier

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door spekkie »

Meerten, je hebt PB. Ik heb deze bekeken op 04-08-2007, toen nog in Finsterwolde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Auto's verzamelen

Bericht door Meerten Welleman »

Ik had net een lange tekst geschreven die begon met "Wat een geweldig verslag, Spekkie!" Daarna had ik op Opslaan moet klikken en vervolgens op Voorbeeld. Nee. Ik klik eerst op Voorbeeld (wat ik gewend ben) en weg tekst want ik moest me opnieuw aanmelden. Goed balen. Dus die tekst hebben jullie nog van mij tegoed. Maar nogmaals. Bedankt voor het verslag. Ik hou wel contact als er ontwikkelingen zijn.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Auto's verzamelen

Bericht door Meerten Welleman »

Even in het kort dan, zodat ik weet waar ik op terug moet komen. Die tekst ging over de mogelijkheden die je nu met internet hebt om alle auto's waar je interesse in hebt ook werkelijk te spotten. Dat ik nu weer naar veel te veel auto's kijk, terwijl ik net de Sierra heb en eigenlijk op zoek ben naar een fantastische Fuego. Maar ook dat het jammer is dat auto's uit het straatbeeld en zelfs de meetings zijn verdwenen.

Tot de volgende keer.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Auto's verzamelen

Bericht door Meerten Welleman »

Tja, waar ging dat bericht ook alweer over dat ik per ongeluk heb verwijderd. In ieder geval dat onze showroom een stuk groter is geworden met internet. We zijn nu niet alleen meer aangewezen op de advertentiebladen van vroeger maar kunnen nu overal ter wereld naar onze favoriete auto zoeken. Dat heeft ook tot gevolg dat je een beetje gek van jezelf wordt vanwege zoveel aanbod. Ik kijk momenteel naar teveel auto's tegelijk. Gelukkig vallen er dan altijd een paar af en blijft er hopelijk een over die ik graag erbij wil hebben. Een 'nieuwe' Celica voor mijn oude Celica, bijvoorbeeld. Dat kan nog net, naast mijn Fuego en mijn Sierra. Al die andere onmogelijke auto's moet ik dan maar snel vergeten. Geen BX Rallye, geen Scorpio of Renault 25, hoe aantrekkelijk die LPG ook is. Zeker die Mazda 929 uit 1976 niet, want daar moet zoveel aangebeuren. Dan die Renault 15 uit Ter Apel. Met cabrio ombouw. Mooi, maar met het nodige werk waardoor hij voor mij eigenlijk onbereikbaar wordt.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Kijk! Een Fuego!

Bericht door Meerten Welleman »

Zoiets zal er wel zijn geroepen toen ik gisteren langs een rijnaak reed die op het Spaarne in Haarlem lag aangemeerd. Op het dek zaten een paar mannen opvallend een biertje te drinken, het was rond een uur of zeven, en keken opeens in mijn richting. Een van de mannen wees ook in mijn richting. Dus raam naar beneden en uitbundig terugzwaaien, natuurlijk. Want dit maak je niet iedere dag mee, ookal zie je vaak verbaasde blikken naar mijn Fuego of Celica kijken. Bij de Fuego hoop ik dat het voor de schoonheid van de auto is. Bij de Celica natuurlijk vanwege al dat tape waarmee ik 'vakkundig' de schermen heb weten te restaureren.

Even terug naar de auto gekte. Zoals ik al schreef, is de Renault 15 onbereikbaar voor mij en ik kreeg de indruk dat een andere liefhebber serieus belangstelling heeft. Op de presidentiele Renault 25 wordt flink geboden, maar op de presidentiele Scorpio weer helemaal niet. Inmiddels worden er twee Mitsubishi Cordia's aangeboden. De Cordia kun je het beste van alle Japanse klassiekers met de Fuego vergelijken. Ik ben vooral geinteresseerd in de Celeste en de Starion, maar de Cordia oogt ook heel prettig. Dus wie weet. Maar favoriet blijft de rode Celica met nog maar 44.000 km op de teller.

Ik wil nog graag mijn keuze voor de Sierra toelichten. Ik was op zoek naar een klassieke vijfdeurs. Ik heb ooit een vierdeurs gehad, een Ford Granada, maar een vijfdeurs nog nooit. De Sierra vond ik altijd een aantrekkelijke auto en toen het er eenmaal opaan kwam, viel de keuze op deze Sierra. Hoewel ik misschien verder had moeten zoeken naar een Renault 20, 25 of 30. Het liefst op LPG. Dus aan de andere kant was het misschien ook wel een overhaaste beslissing, vooral vanwege de LPG. Want verder is het een prima auto, hoewel er wel wat probleempjes zijn die ik hopelijk bij de eerstvolgende burt kan laten oplossen. De auto start koud niet goed en zakt bovendien bij het nemen van drempels teveel naar voren. Daardoor zijn er beschadigingen ontstaan aan het linkervoorwiel en schampt de bumper regelmatig het wegdek. Het eerste probleem was bekend. Het tweede kwam pas aan het licht toen de auto hier kwam. Blijkbaar zijn er in het zuiden des lands en in Vlaanderen, de auto komt oorspronkelijk uit Antwerpen, veel minder drempels dan in de randstad.

Heerlijk trouwens om weer in de Fuego te rijden. Die blijft en ik hoop 'm snel op te kunnen knappen. Wat rotte plekjes aan de carosserie, de ruitenwissers en de radiateur, natuurlijk. Gelukkig heb ik altijd extra koelvloeistof aan boord. Enrico heeft een nieuwe radiateur liggen dus waarschijnlijk haal ik die binnenkort bij hem in Arnhem op.

Er is trouwens op 12 september bij Hotel Ibis Badhoevedorp een muziek en klassiekersfeest. Ik heb de organisatie al benaderd of wij met onze Fuego's welkom zijn.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 33
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Kentekenplaat kwijt

Bericht door Meerten Welleman »

Was ik nog vergeten te vertellen. Op een avond was ik mijn kentekenplaat kwijt. Ik hoorde wel iets vallen, maar ik heb er verder geen aandacht aan geschonken. Pas de volgende dag zag ik dat de plaat weg was. Ik ben nog op de plek gaan kijken, maar helaas. Gelukkig is de plaat gevonden, dus kreeg ik een dag later een telefoontje van de politie dat ik 'm kon komen ophalen. Een verhaal van niets, maar toch.

Verder geen nieuws. Even te druk om naar auto's te kijken. Gelukkig maar, hoe leuk het ook is. Ik reed vandaag op weg naar Valkenswaard langs Nieuwegein en dan hoop ik altijd een glimp van een Fuego op te vangen, maar helaas... Volgende keer beter?

Groetjes, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Meerten »

Iedereen nog de beste wensen voor 2011. Hopelijk staan ons een paar mooie verrassingen te wachten, want dat hebben we als Fuego rijders wel een beetje nodig.

Een rare periode achter de rug, wanneer niet, waarin het nodige is gebeurd met mijn wagenpark. Ik heb het laatste half jaar vooral in mijn nieuwe aanwinst, de Ford Sierra, gereden. Althans wat betreft het woon-werk verkeer. Kleine ritjes tussendoor hier in de buurt deed ik om beurten in de Fuego en de Celica. Leuke afwisseling.

Ergens in september werd mijn Fuego aangereden. Een flinke deuk in het bestuurderportier. De verzekering heeft er inmiddels 700 euro voor betaald. Mijn garage wil het portier laten uitdeuken. Ik had eerder het idee om een nieuwe portier bij Enrico te kopen (en meteen een radiateur erbij) ookal is die niet in de goede kleur. Zie de foto's van het portier.

De Celica is weer door de keuring maar moet wel nodig worden opgeknapt. Door de winterse temperaturen is alle tape er af en kan ik dus weer overnieuw beginnen. Of er moet een restaurateur komen die het voor een zacht prijsje wil doen. Intussen heeft de Celica mij wel door de winter heen geholpen. Dat had de Fuego denk ik ook kunnen zijn, want die auto start nog steeds prima.

Wat was er aan de hand namelijk met de Sierra? Begin november ging eerst de uitlaat kapot en daarna de dynamo. De garage had het zo druk dat het uiteindelijk een kleine maand heeft geduurd voordat hij weer reed (en ik was 500 euro lichter). Precies de winterse periode die nu achter ons ligt. Ik ben er dus goed doorheen gekomen. De Celica bracht me naar het werk, heeft zelfs nog een rit naar Gorinchem gedaan, en deed alle huishoudelijke ritjes samen met de Fuego. Het blijft toch echt heerlijk om in de Fuego te rijden, hoor, niet te vergelijken met de Celica en de Sierra, hoewel die ook hun goede momenten hebben, hoor.

Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Cars drive me crazy

Bericht door Meerten »

Hallo allemaal,

De Stripdagen zijn achter de rug. Het zonnetje schijnt. Dus weer tijd om de Fuego en de Celica provisorisch op te knappen. Ik zit er ook aan te denken om deze auto's te laten beschilderen door een student van de Academie voor Schone Kunsten in Den Haag, die stage loopt bij Het Stripschap. Even kijken of hij de plekken die zijn hersteld op een mooie manier kan camoufleren.

Veel rondgekeken naar auto's tussendoor. Zo van: Is er nog een andere auto net zo leuk als de Fuego. Maar gek genoeg zijn die auto's alleen in het zuiden of noorden van het land te vinden. Ik had bijna de witte GLT van Ben gekocht, maar helaas was iemand mij voor. Er staat een mooie Renault 17 te koop, alleen moet daar wel het een en ander gebeuren en dat is nou juist mijn grote probleem.

Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen in IJmuiden.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Niet nog een Sierra!

Bericht door Meerten »

Er is een Sierra op LPG opgedoken. Voor een behoorlijk bedrag: 3000 euro. De auto is uit 1983 en heeft maar 96.000 km gelopen. Ik ga 'm donderdag bekijken. Het is in de buurt dit keer. LPG betekent voor mij een besparing van 1500 euro per jaar. Dat kan behoorlijk oplopen als de Sierra lang mee gaat en dat is wel de verwachting.

In de meer dan 30 jaar dat ik auto rij, heb ik maar iets van 12 jaar in een auto met LPG gereden. De eerste was een Mazda 929 Coupe uit 1978, daarna twee Fuego's. De laatste ging eind 2009 in vlammen op. Kortom, het wordt weer tijd voor een auto op LPG als je zoveel kilometers rijdt als ik. Vroeger reed ik nog veel meer, want ik ging iedere werkdag op en neer van Bussum naar Haarlem. Er waren ook veel ritten naar Brussel, Antwerpen en Londen.

Een Fuego op LPG, of een Renault 17, is natuurlijk wel leuker dan een Sierra, maar dan moet ik LPG zelf laten inbouwen. Dat kan voor een bedrag rond de 3000 euro als ik kijk naar de auto's die beschikbaar zijn. Maar is het realistisch? Wat een dilemma weer.

Wordt vervolgd...

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Geen tweede Sierra voorlopig

Bericht door Meerten »

Vanmorgen een ritje gemaakt. Prima auto. Alleen voor mij te laag. Op de foto's op Marktplaats zie je dat niet.

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/43 ... staat.html

Dus op naar de volgende klassieker op lpg.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Justus »

Hoi Meerten. Vandaag sprak ik iemand die een Celica '86 en een Fuego '81 heeft. Zal ik je z'n mailadres doorgeven?

Op het forum van autoweek is een topic over klassiekers te koop op internet. Daar worden leuke alternatieven voor jou genoemd: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4311979,page=49

Die zwarte Sierra lijkt me niet zo'n aanrader eerlijk gezegd.
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Autoweek

Bericht door Meerten »

Hallo Justus,

Bedankt voor de Autoweek tip. Daar is inderdaad enorm veel op te vinden. Ik kwam veel auto's tegen die ik niet eerder via de andere sites had gezien. Via via kwam ik in Vlaanderen nog een Fuego tegen en op de Duitse site mobile.de staan een paar hele goedkope Fuego's, waaronder de gele Fuego uit Dinxperlo. Die is inmiddels toch verkocht aan...

Geef mijn emailadres gerust door.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Fuego Turbo »

""waaronder de gele Fuego uit Dinxperlo. Die is inmiddels toch verkocht aan...""

Wie?
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Yellow Fuego

Bericht door Meerten »

Jij?

Ik heb er gisteren op de site over gelezen, maar ik kan dat berichtje niet terugvinden. Wel allerlei andere interessante zaken, trouwens. Zoals de twee Fuego's uit Andelst. Ik vraag me zelfs af of die blauwe niet ooit van mij is geweest.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Fuego Turbo »

Nee, dus.....?

Welke site bedoel je met "de site"?
2 Fuego's in Andelst? Praat me bij.

Groet

Enrico
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Vandaag in IJmuiden

Bericht door Meerten »

Hallo Enrico,

Ik heb over de aankoop van die gele Fuego ergens hier op deze site gelezen, maar waar? Ook de twee Fuego's uit Andelst heb ik op deze site gesignaleerd. De witte Fuego staat op een foto die gemaakt is op de parkeerplaats van de locale Renault dealer. Ik kwam toen regelmatig in Andelst en heb de Fuego daar lang zien staan. Omdat de garage er 1000 euro voor vroeg, heb ik het maar niet gedaan. De blauwe Fuego, die nu door een bedrijf wordt aangeboden, is op een meeting geweest en daar zijn toen foto's van gemaakt.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Puzzelen, rekeningrijden en grenzen verleggen

Bericht door Meerten »

Samengevat is dat de situatie rond de aanschap van een nieuwe auto op dit moment. Dat komt vooral omdat ik nu het geld heb om op zoek te gaan naar een klassieker op lpg. De eerste kandidaat is de Sierra uit Heemskerk, die al eerder hier de revue is gepasseerd. Aan de auto is flink geknutseld en hij is verlaagd. Daar ben ik niet enthousiast over. Nooit geweest ook, ook niet bij Fuego's. Nu wil hij voor hetzelfde bedrag (2800 euro) de oude veren onder de auto zetten.

Maar...is het niet handiger om mijn eigen Sierra om te laten bouwen naar lpg. Hij heeft pas 123.000 km gereden. Dan heb ik ook geld om mijn Fuego op te laten knappen, want dat is voorlopig wel de bedoeling, en mijn Celica te vervangen door een Nissan Silvia uit 1987. Daar ga ik dan wegenbelasting over betalen, 500 euro per jaar, maar dat doe ik dan bij wijze van spreken voor drie auto's. Die Silvia wil ik ook al jaren hebben en het lijkt een prima auto.

Ik heb jarenlang twee of zelfs drie Fuego's voor de deur gehad, maar het lijkt me nu leuker om in verschillende types te rijden. Dat is ook de reden waarom ik twijfel aan twee Sierra's.

Wel hou ik in mijn achterhoofd nog steeds de behoefte aan een echte goede Fuego, met alles erop en eraan, zoals de GTX van Ben. En dan moet ik me ook eerlijk afvragen of ik niet beter geld moet stoppen in zijn Fuego dan in die van mij. Een nieuwe deur is al 220 euro, dan nog de radiator, plus alle kosten. Dan zit je al op 500 euro. Hij gaat sowieso komende maandag naar de APK, want dat moet nu eenmaal.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Rossy »

In welke Fuego je het geld gaat stoppen moet je helemaal zelf uitmaken.
Ik zou het laten afhangen van de uitslag van de APK.
Als de auto met een paar niet te forse ingrepen nu zover goed te maken is dat de eerst komende 3 jaar geen grote problemen te verwachten zijn, dan zou ik hem laten repareren.
Met deze auto weet je wat je hebt, met een andere auto weet je niet altijd wat je krijgt...

Wat die Sierra betreft.
Die zwarte op MP is voor mij een echte NOT.
Het enige wat nog origineel aan deze auto is, dat is de carrosserie, de rest is allemaal omgebouwd.
De motor is niet meer origineel, de neus en kont zijn omgebouwd naar het laatste model, het dashboard net zo en het bankstel is zelfs uit een Scorpio geroofd!
En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de "tuning" gehad...
Als het kan, zet dan een goede LPG installatie in je huidige auto.
Ook hier geld weer, je weet nu wat je aan je auto hebt, met een andere auto weet je dat niet.

Die Silvia S12 is ook een hele leuke auto.
Ik heb er in het verleden bijna een gekocht.
Koop als het even kan geen turbo.
De 2.0 16v heeft meer vermogen en is betrouwbaarder.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Knopen doorhakken

Bericht door Meerten »

Bedankt voor jouw reactie, Antonio.

Ik denk inderdaad dat ik het op deze manier ga doen, dus de APK van mijn Fuego afwachten en lpg in mijn huidige Sierra laten inbouwen. Dat kost 1300 euro inclusief alles en flashlube. Bij een inbouwstation in Haarlem, dus in de buurt. Mocht er toch wat zijn.

De Silvia ligt wat moeilijker. Er wordt een turbo aangeboden voor 1000 euro. Hij staat niet op Markplaats maar op Autoscout. Ik heb ook zo mijn twijfels over de turbo, maar ja. Ik ga hem waarschijnlijk vanavond bekijken.

Even kijken wie de Celica wil hebben, trouwens. Want de sloop zou jammer zijn.

Nogmaals bedankt.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Rossy »

Als je die zilveren uit Beuningen bedoelt.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v4khosgg2om4
Wordt wel een beetje apart aangeboden:
nette nissan silvia met weinig km 119000 en vol jaar apk voor weinig geld snel weg bij stoplicht.
Ziet er zo op het eerste gezicht wel netjes uit.
Is ook een automaat, dat kan gunstiger zijn voor de levensduur van de turbo.
Ook zonder achterbank (BX-32-TD, bedrijfswagen kenteken).
Kan een voordeel zijn, past de golftas wat makkelijker achterin :lol:
Al heeft hij of zij deze auto nog niet zo heel lang (26-11-2010).

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Turbo of niet?

Bericht door Meerten »

Hallo Antonio,

Vandaag toch maar niet naar de Silvia gaan kijken, naar aanleiding van jouw opmerking over de turbo. Zelf had ik nog niet gezien dat het een 'bedrijfswagen is' , maar ik weet wel dat het bij deze auto weleens voorkwam. Wat ik vroeger gezien heb, toen dit model nog regelmatig te vinden was. Ook dat de auto kort in het bezit van de eigenaar is, wist ik niet. Ik had het idee dat hij er al heel lang in reed.
Ik heb maar een keer in een turbo gereden ooit en dat was in de Fuego die uit Uden kwam. Dus over ervaring kan ik niet spreken. Ik had trouwens ook een Mazda 626 aangeklikt op Autoscout. Voor 750 euro. Ongelooflijk.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Rossy »

Dan bedoel je die auto op LPG neem ik aan?
Staat geen kilometerstand bij, misschien maar goed ook.
Staan trouwens ook een paar leuke 626 coupe's op voor echt weinig.
Zijn die dingen dan zo slecht?

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Silvia, Sierra, 626, 929 enz

Bericht door Meerten »

Hallo Antonio,

Ik bedoel deze:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... bs=Details

De coupe's moet ik nog bekijken.

Er staat trouwens een hele mooie Mazda 929 coupe op Autoscout. Van dit model heb ik er een gehad. Van de opvolger drie, geloof ik.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in