Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Mijn clio uit 92 lekt koelvloeistof. De koppakking is recent vervangen voor waarschijnlijk dezelfde lekkage. Toen deze vervangen werd, zag de oude er nog ongeschonden uit, de kop was ook niets mis mee. Nu met de nieuwe koppakking lekt er nog steeds veel koelvloeistof uit het systeem. Het lijkt erop dat het uit het spruitstuk komt, het is moeilijk te zien. Er komt geen vloeistof in de olie, en er lekt ook geen water in de motor. Weet iemand of er iets van vorstbeveiligingen in het koelsysteem zitten waar het water nu uit kan lekken? Is het mogelijk dat er vloeistof uit de pakking tussen het spruitstuk en de kop lekt?
Alvast bedankt voor uw reactie
Groetjes
Pim
De vriesdoppen kom je op meerdere plaatsen in het motorblok en de cilinderkop tegen.
Ik meen dat er ook een paar achter de spruitstukken zit.
Verder kan het pijpje die uit de cilinderkop komt en waaraan een koelslang zit, nog wel eens lekken.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste Renaultrijders, ik vraag hier hulp voor iets wat ik ook niet precies weet…. Dit klinkt raar; het volgende is aan de hand. Ik heb een Espace 2.0T aut uit 2003. De voiture heeft 140000 (NAP!!) op de teller en ik ben 2e (RDW!) eigenaar. Ik heb...
Betreft Renault Megane III - 1.2 TCE van onze zoon.
De motor heeft flinke schade. Deze schade ben ik aan het onderzoeken.
De cilinderkop wil ik verwijderen, daarvoor moet de turbo en het uitlaat spruitstuk worden verwijderd.
Dinsdagochtend staat de terugrit vanuit Frankrijk naar Nederland op het programma. We trekken een caravan en vandaag zag ik onder de motorkap dat de koelvloeistof net op het min streepje staat. Ik wil deze dus graag bijvullen maar ik kan met geen...
Mijn motor wordt niet of zeer traag warm. Bij de nieuwe themostaat sluit die klep af op rubber bij open toe gaan. Ik denk dat hij scheef zit of het rubber is stuk. 't Enig wat ik nog hoorde is dat de injectie dan telkens rijker staat.
Bij de Action...
Mijn Zoe ZE50 dateert van april 2020 en is binnenkort toe aan zijn 5-jarige onderhoudsbeurt. Ik keek net even op onderhoud.renault.nl/prijzen en zag daar tot mijn grote schrik dat er voor die beurt naast All-in Renault Z.E. service a à €169 ook een...