Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Onze Kangoo 1.4 Spring uit 2000 heeft sinds vandaag een probleempje erbij. Ik zelf was niet in de auto, maar mijn vrouw vertelde me dat de snelheidsmeter uitval zodra ze in de 5 schakelde en 120 ging rijden. Langzamer rijden in de 5 leverde geen indicatie op. 120 en in de 5 ligt zo rond de 4400 toeren. Na terugschakelen in de 4 deed de indicatie het weer. Zodra je dan weer opschakelde en 120 reed, viel ie weer uit. Terug in de 4 en 90 weer ok.
Bijkomend voordeel is wel dat de km-stand tevens ook niet verandert
Waar zit de snelheidsmeter pickup en kan ik er zelf iets aan doen of moet de garage de boel nalopen?
Kleine update.
Heb zojuist zelf even gereden. Op weg naar de snelweg viel de meter al in de 3 uit bij 50kmh. Dacht al dat het probleem snelheidsonafhankelijk zou zijn. Kort voordat ik weer thuis was, kwam hij er weer in. De km-teller doet het wel, maar telt inderdaad geen meters er dan meer bij.
Zou het een mechanisch of elektrisch probleem zijn?
Ik probeer via dialogys die ik ergens op zolder heb liggen, het elektrische circuit langs te lopen en de verbindingen. Verders is alle hulp en tips welkom.
Ik heb dit bij mij ook gehad, denk dat het te maken had met een sensor ergens aan de injectiepomp.
Heeft te maken met de snelheid van de motor. (als ik het mij nog goed kan herinneren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
hallo
bij mij is de snelheidsmeter uitgevallen :(
twee weken terug week op de snelweg was die opeens onderin, na wat kilometers was die er weer.
vorige week was die weer even weg.
zaterdag ben ik aan het zoeken geweest naar de sensor achter op de...
Ik heb een renault megane bouwjaar 2016.
Afgelopen weekend ben ik stil komen te staan met de auto.
Tijdens het rijden sloeg de boordcomputer op hol waardoor alle lampjes begonnen te knipperen. Auto sloeg af en als ik de auto weer wilde...
Mijn Espace IV uit 2008; De radio valt uit of gaat spontaan aan. Soms staat er wel een zenderfrequentie, maar is er geen geluid en soms kan ik wel door zenders scrollen. Helaas vaker uit dan aan …. , wat ik ook doe. Zowel bediening op stuur als...
Sinds kort valt mijn renault megane grandtour 1,5 dci , 110 pk uit vooral bij optrekken of gas geven in 2e versnelling , ook bij terugschakelen .
Dus heel kort valt alles uit . Soms hele ritten bijna niks uitval en nu constant....
Bij hogere snelheid (vanaf 110 km per uur) valt soms de druk van het gaspedaal weg.( het lijkt dan alsof je door de druk heen gaat) Auto rijdt dan al een tijdje, gebeurd alleen bij hogere snelheid en ook niet elke rit.