Laat ik me eerst even snel voorstellen want dit is mijn eerste post hier!
Ik ben Bastiaan 35 jaar jong en liefhebber van oude auto's woon in het westen van het land waar ik als huisvader en hobbyende restaurateur de dagen slijt.
Ik bezit op dit moment een NSU 1200C Bj 1969 en een NSU 1200TT Bj 1968 nu wil het aangename genoegen dat mij vorige week een R8 is aangeboden met bouwjaar 1963 (een vroege dus), aangezien het perfect past bij de NSU's en mijn eerste auto een R5 GTS was kon ik deze prachtige aanbieding niet laten lopen.
Nu dat ik hem hier heb staan gelijk maar begonnen met de auto van binnen en buiten te inspecteren en ondanks dat er wel wat roest aan zit
is ze maar op 2 plekken doorgerot, namenlijk een gaatje in de linker dorpel, en een gaatje in linker voorscherm verder als dat is het her en der wel roestig maar niet door. Mooie basis voor een restauratie dus!!!
Zoals de inleiding al melde ik heb 2 NSU's en ondanks dat er toch best wel wat vergelijkingen gemaakt kunnen worden is de franse auto mij nog enigzins een raadsel.
Zo zag ik achter op het dak een strip zitten welke men los kan halen, waar dient deze voor? was er ooit opioneel een spoiler voor bedacht die men op die plek kon bevestigen? of heeft het hele andere redenen? Overigens is de strip redelijk aangevreten dus die moet ik nog vervangen het dak zelf en onder de strip is prachtig! Is deze strip op alle R8's terug te vinden of is dit later alsnog 1 geheel geworden en dus typerend voor de vroegere typen.
Een andere vraag die ik me zo kan bedenken is zijn er adressen in Nederland waar ik aan onderdelen kan komen of moet ik me over de grens concentreren?
En om niet gelijk het hemd van het lijf te vragen heb ik nog 1 vraagje zijn alle bodypanelen er af te schroeven of is het front en de achterkant gelast?
Hier zal ik het voor nu even bij laten, ik hoop dat ik hier wat leuke nieuwe en enthousiaste mensen leer kennen die mij de geheimen van de R8 ook kunnen prijsgeven

Gr. Bastiaan