Xenonverlichting
-
HOOGSTRAAT
Topic author - Net ingestapt

- Actief als: particulier
Xenonverlichting
Ik rijdt nu 5 jaar een espace 4.2,0T initiale. Ik heb het idee dat de lichtopbrengst van de xenonlampen minder wordt met de tijd. Er staat slechts 60.000km op, dus veel is dat niet. Zijn er rijders die dezelfde "problemen"hebben, en zp ja wat kan ik er aan doen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Renier
- Global Moderator

Re: Xenonverlichting
Da's helemaal niet zo raar hoor, xenon gaat lang niet zo lang mee als er vaak wordt beweert.
Licht opbrengst gaat langzaaam achteruit, kan best dat je nu nog maar op 70% zit.
In m'n Megane II had ik zelfs na 30.000 km al een defecte lamp
Belangrijker dan het aantal branduren is vooral ook het aantal keer opstarten. En van een warme start (uit en snel daarna weer aan) houdt een xenonalmp ook niet echt.
Ik heb vorig jaar een Laguna van toen 4 jaar oud met 63.000 km gekocht.
Direct de beide xenonlampen vervangen en ik merkte echt dat het meer licht gaf.
Op deze manier heb ik zelf het meeste profijt van m'n xenonlicht. Als ik wacht tot er 1 stuk gaat over wellicht 1-2 jaar rij ik de hele tijd met verouderde lampen
Ik heb via eBay 2 nieuwe Osram Xenarc 66240 D2S lampen gekocht en er zelf ingezet.
Kostte me zo'n EUR 85,- incl verzending. De dealer vraagt een paar honderd euro voor vervanging
Als je net als bij de Laguna makkelijk bij de xenonlampen kan is het vervangen makkelijk zelf te doen, niet anders dan een halogeenlamp. Je moet wel heel voorzichtig met de tere lampen zijn en het glas uiteraard niet met je handen aanraken, maar da's met halogeen ook zo.
Licht opbrengst gaat langzaaam achteruit, kan best dat je nu nog maar op 70% zit.
In m'n Megane II had ik zelfs na 30.000 km al een defecte lamp
Belangrijker dan het aantal branduren is vooral ook het aantal keer opstarten. En van een warme start (uit en snel daarna weer aan) houdt een xenonalmp ook niet echt.
Ik heb vorig jaar een Laguna van toen 4 jaar oud met 63.000 km gekocht.
Direct de beide xenonlampen vervangen en ik merkte echt dat het meer licht gaf.
Op deze manier heb ik zelf het meeste profijt van m'n xenonlicht. Als ik wacht tot er 1 stuk gaat over wellicht 1-2 jaar rij ik de hele tijd met verouderde lampen
Ik heb via eBay 2 nieuwe Osram Xenarc 66240 D2S lampen gekocht en er zelf ingezet.
Kostte me zo'n EUR 85,- incl verzending. De dealer vraagt een paar honderd euro voor vervanging
Als je net als bij de Laguna makkelijk bij de xenonlampen kan is het vervangen makkelijk zelf te doen, niet anders dan een halogeenlamp. Je moet wel heel voorzichtig met de tere lampen zijn en het glas uiteraard niet met je handen aanraken, maar da's met halogeen ook zo.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
| Hide post links |
-
fgrooten
- lid

- Contacteer:
Re: Xenonverlichting
Mijn Espace van 4 jaar oud had volgens mij ook nog de originele fabriekslampen toen ik hem kocht.
En het eerste dat mij opviel was dat er bar weinig …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
En het eerste dat mij opviel was dat er bar weinig …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 13 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in