KGCO stationair instabiel
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
KGCO stationair instabiel
Ik heb al ergens geschreven dat mijn choke kabel altijd gespannen staat.De verwittiging van niet gedoofde lichten werkt ook niet meer.Het schuddend stationair had ik alleen als ik de snelweg had gedaan.Na een poosje draaide hij weer perfect.Nu draait de motor altijd stationair labiel.Waar moet ik beginnen.Het draadje van de 3° verstuiver eens uitmeten,Alle stekkers eens opschuren.Mankeert mijn vliegwielsensor.Wat kan ik zelf doen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: KGCO stationair instabiel
Ik neem aan dat je een Diesel rijdt?!
Dan zou ik het inlaat gedeelte eens kuisen en check ook het luchtfilter op vervuiling.
Eventueel kan je nog een diesel fuel conditioner in de tank doen om inwendig de leidingen te reinigen
Dan zou ik het inlaat gedeelte eens kuisen en check ook het luchtfilter op vervuiling.
Eventueel kan je nog een diesel fuel conditioner in de tank doen om inwendig de leidingen te reinigen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
ok ,luchtfilter is 1000 km oud.Ik dacht nog even aan de gashendel met zijn o-ring en busje bij de rotatiepompen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
Ik ben nog even op zoek geweest naar oplossingen.Wartels 1 voor 1 losdraaien.Oxykat even losdraaien.Klepspeling nazien, purflux element plaatsen,gaspositiesensor 1 mm verdraaien,.Werk genoeg dus tot nu toe.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04 mei 2010
- Laatste bezoek: 26 aug 2016 09:05
- Actief als: particulier
- Locatie: onder rotterdam
Re: KGCO stationair instabiel
Heb je al eens aan het controleren van de tandriemspanning gedacht?(neem aan dat de distibutie met een riem gaat)
Suc7.
Suc7.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
Speling tandriem?Ken ik nog niet.de pomp en de nokkenas draaien met de hand nogal nukkig rond.Dan zou bij een traag toerental + de speling riem er een wisselend inspuittijdstip plaatsvinden?1 van de weekends ga ik schroeven.Ik zal het bij het lijstje voegen.Klepspeling is er ook zeker bij.Misschien passen mijn dikte plaatjes van mijn volvo op de kleppen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04 mei 2010
- Laatste bezoek: 26 aug 2016 09:05
- Actief als: particulier
- Locatie: onder rotterdam
Re: KGCO stationair instabiel
Kan best zijn dat er een spanrol of poulie los aan het lopen is.
Suc7.
Suc7.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
De riem is bij de dealer over 15 K vervangen.Die gasten hebben toch een reputatie hoog te houden en zullen de lagers wel vervangen en de riem spannen met zo een spanner die werkt op het geluid van de riemspanning.Natrekken gebeurt ook wel bij deze vaste spanrol.Wat zit er zoal in;een glijwiel,glijrol en een spanrol.Wat kost trouwens zo 'n spanner met geluid,kan je die ook gebruiken voor de lastige multiriem?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
Wat ik vandaag gemerkt heb is als mijn tank nog 3 puntjes aanduid .De rustige nullast is er terug.(tankbeluchting).Straks kieper ik er een blikje dieselreiniger in. 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04 mei 2010
- Laatste bezoek: 26 aug 2016 09:05
- Actief als: particulier
- Locatie: onder rotterdam
Re: KGCO stationair instabiel
Al verder gekomen met het labiele toerental, gashendel, choke kabel, verwittiging van niet gedoofde lichten, luchtfilter, oxykat, klepspeling, purflux element, gaspositiesensor, tandriemspanning, pomp en de nokkenas nukkig draaien, tankbeluchting, blikje dieselreiniger.....?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
Morgen zondag zie ik hem na.Ralenti is nu weer stabiel(Total getankt,3/4 vol).De auto durft soms zelf gas geven.(Ik heb toch geen elektrische schuif in de pomp) 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
De boel ligt open .Inlaat is goed zwart.Egr ook.Werkt nog en is nu gereinigd.Weet iemand hoeveel volt de vacuumrelais is? + en - staat erop:HOM 100788.Bij 12 Volt heb ik kortssluiting.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
8,5 V staat er op de voltmeter.Ze zijn nu alle 2 ontzet.De egr lekte idd.Met remmenreinger heb ik de klep gekuist.De inlaat is sterk vervuild.Deze + de klepspeling is voor volgende keer.Het riempje heb ik 'n beetje aangetrokken.De choke + egr blijft nu afstaan.Het resultaat mag er zijn.Bij aantrekken van de koudstarthendel gaat hij nu minder in toeren.Ik ben blij dat ik er aan geschroefd heb.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
Ik heb de klepseling opgemeten en de Inlaat van de 1° = > 0,5 en < 0,10 .De rest hangt rond de 0,15 .In het archief kwam Ik Nash tegen met zijn kleppen en problems.Mijn pastillen van volvo passen niet.De regeling zal gebeuren met de volgende nieuwe riem.Hij rijdt nu al beter,stabieler toerental en kan meer snelheid halen op de snelweg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
nog even dit ;bij gespannen kabel staat de koudstart af.De speling v/d 1° cil inlaat = groter dan 1/20 mm en <1/10mm.De uitlaten zitten rond de 40 tienden.Een laatste vraagje nog:moet de nokkenas los om de dikteplaatjes uit de bekers te krijgen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Re: KGCO stationair instabiel
De stelplaatjes zijn te verwijderen zonder de nokkenas te lichten.
Dit kan je doen door de nok volledig omhoog (dus de klep volledig dicht) te zetten en dan met een schroevendraaier de stelplaat los te tikken en sterk magneetje de stelplaat te verwijderen.
Antonio.
Dit kan je doen door de nok volledig omhoog (dus de klep volledig dicht) te zetten en dan met een schroevendraaier de stelplaat los te tikken en sterk magneetje de stelplaat te verwijderen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: KGCO stationair instabiel
ok.ik heb wel gezien dat de nok daar maar 1/3 breed is.Langs de vrije zijde zou de pastille verwijderd kunnen worden met trekstaal.De pastille zal wel plakken door de oliefilm,daarom de tik.Ik heb nog zo een tang die rond de nokkenas gaat met Stalen punten voor het systeem van Golf,volvo,peugeot (bekertjes met 2 uitsparingen).Thanks voor de info
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht