afstandsbediening centrale vergrendeling werkt niet

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
L1992
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 19 okt 2010 19:12
Actief als: particulier

afstandsbediening centrale vergrendeling werkt niet

Bericht door L1992 »

Hallo,

Bij mijn clio werkt de afstandsbediening van de centrale vergrendeling al een tijd niet meer.

Eerst dachten we dat er vocht was gekomen in het sensortje in de auto. Deze zit namelijk onder de antenne en daar zat een klein kiertje, waardoor er wel eens een druppeltje naar binnen regende. We hebben het heel goed gedroogd en het kiertje dicht gekit. Vervolgens deed de afstandsbediening het een paar dagen en toen weer niet meer.

Inmiddels hebben we drie nieuwe batterijen gebruikt, en elke keer doet de afstandsbediening het dan wel weer één of twee dagen. Daarna licht wel nog een paar dagen het rode lampje op als je hem indrukt, maar na een weekje reageert hij echt nergens meer op.

Bij de garage zeggen ze dat ze niks anders kunnen bedenken dan dat het aan de batterij ligt, maar dat is het dus niet. En bij de dealer wordt gezegd dat het waarschijnlijk gewoon in de sleutel zit en dat ik dan een nieuwe sleutel moet bestellen, maar dit kost rond de 150 euro, wat ik dus wel een duur grapje vind. Bovendien weten ze het ook niet honderd procent zeker, dus zie ik het niet zitten om 150 euro uit te geven en hij doet het dan nog niet.

Weet iemand wat er aan de hand is met mijn afstandsbediening?

Groetjes,
L1992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Actief als: particulier

Re: afstandsbediening centrale vergrendeling werkt niet

Bericht door mechanic »

Als het rode lampje niet meer werkt na een week, als je er een nieuwe batterij in gedaan hebt, kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat het in je sleutel zit. Gezien de ontvanger in de auto er los van staat of het rode lampje brand op de sleutel. Dealer geeft geen garantie dat het is opgelost, omdat er mogelijk nog meer problemen zijn mbt de c.p.v.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut