Hallo.
Licht het aan de auto of geven de standaard Xenon verlichting van Renault slecht/weinig licht?
Soms denk ik het ook bij andere Megane's te zien.
Ik rij vaak in andere auto's met Xenon maar dat is zeker 5 keer beter licht.
Als ik nu andere lampen erin zet met 4300k i.p.v. de standaard lampen, kan dat?
Alvast bedankt,
Marcel
Lichtopbrengst Xenon
-
Renchauffeur
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
Renier
- Global Moderator

Re: Lichtopbrengst Xenon
De standaard lampen zijn 4300 k
Hoe oud is de auto?
Het is een fabel dat xenon een autoleven lang mee gaat en de lichtopbrengst gaat ook langzaam achteruit.
Na een paar jaar kan dit best op nog maar 70% zitten, al naar gelang hoe veel branduren ze hebben. Nieuwe lampen zullen dan significant meer licht geven.
Maar ik weet uit de tijd dat ik nog Megane II reed met de af fabriek xenon dat ik ook over de lichtopbrengst teleurgesteld was, ook na nieuwe lampen. Denk dat het aan de lamp constructie ligt.
Mijn huidige Laguna II met af fabriek xenon geeft in ieder geval meer licht, de lichtbundel schijnt in ieder geval een stuk verder
Hoe oud is de auto?
Het is een fabel dat xenon een autoleven lang mee gaat en de lichtopbrengst gaat ook langzaam achteruit.
Na een paar jaar kan dit best op nog maar 70% zitten, al naar gelang hoe veel branduren ze hebben. Nieuwe lampen zullen dan significant meer licht geven.
Maar ik weet uit de tijd dat ik nog Megane II reed met de af fabriek xenon dat ik ook over de lichtopbrengst teleurgesteld was, ook na nieuwe lampen. Denk dat het aan de lamp constructie ligt.
Mijn huidige Laguna II met af fabriek xenon geeft in ieder geval meer licht, de lichtbundel schijnt in ieder geval een stuk verder
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Renchauffeur
Topic author - Lid - eerste logo binnen

Re: Lichtopbrengst Xenon
Ik heb inderdaad een Megane 2 uit 2006.
Maar daar zit zeker geen 4300k in.
Daar is het te wit voor.
In de Volvo en Mercedes waar ik in rij voor mijn w…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Maar daar zit zeker geen 4300k in.
Daar is het te wit voor.
In de Volvo en Mercedes waar ik in rij voor mijn w…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 57 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht