Overal roest in de blok,

Alles wat met de motor van de Clio te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
emirson86
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2010 20:01
Actief als: particulier

Overal roest in de blok,

Bericht door emirson86 »

Hallo

ik heb een clio rs, en ik heb er veel aan gedaan,

heb de kleppendeksel zelf ingesmeerd met vloeibaar pakking,en heb een en ander gemonteerd,
nu heb ik eindelijk de auto gestart,en de tik was over maar na een paar uur,begon het te tikken,
hopeloos paar dagen op marktplaats gezet voor 2000euro maar niemand reageert,dus heb ik de blok weer los gehaald,alleen de deksel bovenkant,en wat zie ik de hydrolische dingen nokkenassen etc etc zitten allemaal onder roest,zit zelf te denken aan de vloeibaar pakking dat de ollie kanaaltjes verstopt zijn daardoor,

of kan het tog de olie pompje zijn'? wie weet nog anders en wat kan ik gebruiken om de roest weg te kalen je kan het met je hand weg vegen is niet echt hard ofzo maar sommige plaatsen moet je met je nagel krabben vooral op de nokkenassen,verder geen slijtage ,maar de hydrolica dingen zitten onder roest kan dat met een spul schoon gemaakt worden'? het is ook weg te halen met je handen maar de binnenkant weet ik niet zo zeker hoe dat moet,

wie weet nog meer redenen waarom dit kan gebeuren?

m.V.G

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Overal roest in de blok,

Bericht door de mon »

Heb je de olie al ververst + filter.Na lang staan en condensatie kan er in de onderkant van het carter water zitten. Het is niet te zien op je peilstok.Zo te horen is de olie slecht en het filter verstopt.De olie gaat dan niet meer door de filter maar rechtstreeks terug in het smeersysteem.2 maal de olie verversen zou de motor goed doen.1° keer met goedkope olie + filter.2° maal met half synthetische olie + filter.Er bestaan reinigingsmiddelen voor je motor te reinigen(ken ik niet)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
emirson86
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2010 20:01
Actief als: particulier

Re: Overal roest in de blok,

Bericht door emirson86 »

hoi, ja ik heb olie al 2 keer vervangen, de nokkenassen waren versleten,die kon de revicie bedrijf niet meer redden,zaten veel rimpels op,dus heb ik 2 andere nokkenassen geregeld en ze hebben alles perfect gemaakt,hij starte toen heel mooi,met dikke olie van de action,bijna geen getik meer,maar tog wel iets getik als je goed luisterd,dus heb ik maar de olie vervangen heb er speciaal olie voor gekocht van de renault garage,op hun advies,was wel een hele dunne 5wnog wat,en toen begon de probleem binnen een week hoorde ik een getik zo erg als een oude diesel motor,dus nu heb ik de cylinderkop deksel eraf gehaald,en ik zie dat overal roest is,en het tikken begint altijd als de motor warm is,en hoe warmer de motor hoe meer getik,ik kan meschien wel raden waar het vandaan komt,en dat is de olie pompje die had ik nooit vervangen,wel het hele blok laten reviseren maar de olie pompje niet,ik denk zeldf dat als de motor warm wordt de ollie nog dunner wordt met als gevolg dat de versleten pompje het niet meer omhoog kan pompen in de nodige maten,bij dikke olie heb ik niet zoveel probleem,en wat de cylinder kop betreft het is echt gereviseerd,en het getik komt altijd van boven,ook door garage verteld dat de hydrolica niet werkt,maar ik heb de compleet laten reviseren,de eigenaar van wie ik hem had,had deze probleem al,2 nokkenassen waren versleten ik alles vervangen maar nog geen oplossing,dikke olie dan,maar juiste olie helpt niet,

kan het aan de olie pompje liggen?ik denk zelf wel, vandaar dat ik nieuwe pompje ga bestellen,
is de olie pompje van silfhout goed?of zijn dat slechte imitaties wat kost een olie pompje waar kan je de prijs opvragen?h base heeft geen tekoop

m.v.g

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Overal roest in de blok,

Bericht door de mon »

Als je pomp plaatst zou ik toch maar controleren dat de smeerkanalen niet dicht zitten.Desnoods doe je de nokkenas los en kijk of er presslucht uit de gaatjes komt.Roest duidt toch aan dat er geen spatje olie naast de nokkenaslagers vliegt om de andere delen (nokken)te smeren en te beschermen tegen roest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16105
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Overal roest in de blok,

Bericht door mechanic »

Uit een ander topic begreep ik dat de motor defect is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht