jeroentune schreef: de hele multi riem is er afgeslipt ben ik nog niet klaar mee ...
Jeroen
Oeilala....

Ik weet ff niet wat voor een type Espace je hebt maar als je een type 4 hebt dan heb een verhaaltje voor je.
Ik heb ditzelvde een maand terug met met mijn espace aan de hand gehad. Dus ik dacht shit...... oke ff een nieuw riempje plaatsen. Bij Brezan automaterialen kost de multieriem maar 12,- euro dus dat was te doen, eitje dacht ik toen..... huppa gesmolten rubbere smurrie even verweideren nieuw riempje er op en .....feest

dat dacht ik tenminste

K.u.t. wat zie ik nu

mijn krukas poelie slingert als een gek, dit is een poelie met een demper van rubber en die is er compleet tussenuit gelopen. Hmz..... wat te doen een tweedehandsje kopen of een nieuwe. Met een tweedehandsje loop ik het risico dat het zo weer kan gebeuren dus dan maar naar de DEALER (ik krijg al kotsneigingen) en ja hoor dat rot ding is alleen maar bij de dealer te bestellen en kost zomaar even 175,- euro

maar goed een andere optie is er niet dus dan maar een rib uit mijn lijf en even slikken en weer doorgaan. Maar goed nadat het ding twee dagen later was geariveerd ik het opgehaald en gemonteerd. dit stelde echt geen ruk voor en was in een half uurtje gebeurt

mooi dan kunnen we weer gaan rijden en is hij weer als vanouds. Maar je raad het nooit........

twee dagen later weer hetzelvde probleem, multieriem geklapt en krukaspoelie demper weer aan gort

Ik kon het hok wel in de fik steken zo pisd off was ik. Ik met die poelie naar de dealer om verhaal te halen maar ik had en kreeg geen garantie wisten ze mij even te verttellen, maar ik kon wel een afspraak maken voor de boel te late maken bij hun ....

ECHT GEEN DENKEN AAN

Maar goed ik ben maar eens gaan zoeken naar de
oorzaak van het falen en wat ik nu vertel gelooft niemand

maar dit is echt waar. de oorzaak van het stukgaan van de multieriem
EN de poelie is de DYNAMO. Van de dynamo is namelijk de brugdiode stuk die van de wisselstroom gelijkstroom maakt. doordat deze stuk is wil de dynamo bij een bepaald toerental de tegenovergestelde richting in gaan draaien ????? waardoor de krukaspoelie al deze krachten moet gaan opvangen en hierdoor het rubber zo heet word dat deze er tussenuit loopt. zodoende loopt ook de multieriem stuk.
dit is echt ongeloofelijk maar waar
Ik heb toen dus weer een poelie moeten kopen en op de sloop een tweedehandste dynamo en weer een nieuwe riem
Al met al was ik dus weer een 574,- euro armer maar tot op de dag van vandaag loopt hij nog steeds als een zonnetje