Hallo forumleden,
Eerst even voorstellen: mijn naam is Hans en ben sinds korte tijd lid van deze club. Ook ben ik nog lid van de renaultsafraneclub. Heb immers 3,5 jaar een safrane gehad en daarvoor 25tiggers.
Op dit moment heb ik een Laguna 1.9 Dti 130 pk "Initiale Paris". Een heerlijke wagen met alles erop en eraan. Heb echter een probleem met de airco en omdat ik nog garantie heb, wil ik graag weten of dit wel echt een probleem is of dat ik wat over het hoofd zie.
Het volgende is er aan de hand; wanneer ik de airco heb aangezet, blies hij geen echt koude lucht. Dus gisteren af laten vullen. Volgens rapport geen lekkage en de vulling was hard nodig, was bijna leeg. Hierna even ijskoude lucht (5,7 graden), maar dat duurde maar een minuut. Werd hierna weer gemiddeld 14 graden terwijl de airco aanstond.
De ecc regelt wel de scheiding >>> links kouder of warmer dan rechts. Echter een juiste temperatuurinstelling is niet te maken. Wanneer ik namelijk de ecc van 16 graden naar 16,5 graden instel, geeft hij gelijk de hoogst haalbare warmte af en is niet lager af te stellen >>> met of zonder de airco aan.
Mijn vraag is of dit iets in de elektronica is of wat is jullie idee. Wanneer er meer uitleg nodig is, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Hans
Aircoprobleem!
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 dec 2010 16:49
- Actief als: particulier
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Re: Aircoprobleem!
Bij mijn weten kan je hem niet lager dan 16,5 instellen, dat is het minimum.
Niets mis met de auto dus lijkt me

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 dec 2010 16:49
Re: Aircoprobleem!
Hallo Renier,Renier schreef:Bij mijn weten kan je hem niet lager dan 16,5 instellen, dat is het minimum.
Bij mij is de afstelling tot 16 graden mogelijk. Maar het probleem is dat de lucht niet koud is als de airco aanstaat en je kunt hem tussen de meest koude lucht en de hoogst warme lucht niet afstellen.
Het wordt dus bij wijze van spreken 14 graden of 30 >>>> er is geen middenweg!
Dus is er iets mis!
Groet, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut