ratel na koudestart
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 07 dec 2010 14:03
- Actief als: particulier
ratel na koudestart
hallo ik heb een probleempje met mijn scenic .als ik de auto s,morgens start loop hij 10 sec normaal daarna zit er een schurend geluid in na ongeveer 10/a 20 sec loop hij weer normaal doet hij alleen als hij koud is veders loop hij goed trekt goed houd niet in iemand een idee wat dat zou kunnen zijn . alvast bedank voor jullie reacties. groeten rob van huizen 

renault scenic 16e kaleido 1999 nu scenic 2 1.5 dci 60 kw 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
Re: ratel na koudestart
Vertel er ook even bij of je een benzine of diesel hebt....en welk type, zodat de technici hier je wat beter kunnen helpen.
Of neem even de moeite om je onderschrift in te vullen, zoals bij mij hieronder.
Of neem even de moeite om je onderschrift in te vullen, zoals bij mij hieronder.

Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 07 dec 2010 14:03
sorry het is een 1.5 dci uit 2004 60 kw 80 pk met 229000 km op de klok gr rob
renault scenic 16e kaleido 1999 nu scenic 2 1.5 dci 60 kw 2004
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
Kan het niet je Multiriem zijn, die de Dynamo e.d. aandrijft ?robvanh schreef:sorry het is een 1.5 dci uit 2004 60 kw 80 pk met 229000 km op de klok gr rob
Die willen nog weleens dat soort geluid maken (meestal is dat meer een soort *krijsen*)....staat die strak genoeg of is hij bijna versleten ?
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
Multiriem heeft een automatische spanner dus die staat eigenlijk altijd strak genoeg. Dynamo poulie zou kunnen maar dan zou het geluid altijd aanwezig moeten zijn.
Denk eerder aan een verstuiver,vuil in het brandstofsysteem. Echter moeilijk om zonder geluid een diagnose te doen.
Denk eerder aan een verstuiver,vuil in het brandstofsysteem. Echter moeilijk om zonder geluid een diagnose te doen.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jul 2023 11:32
Ik heb ook zo iets gehad bij mijn vorige auto en bij ons was het de airco pomp want die slaat zeg maar ook na een sec. of 10 aan (ECC) na de start , het begon bij ons ook met een iritant zacht schrapend geluid (Paar seconden) , net of er een lager droog liep maar nergens iets kunnen vinden , ook niet bij dealer .
Toen op de zomervakantie naar zuid frankrijk en naar 1100 km toen de airco aan sloeg toen deed hij het weer , dus toen wist ik waar het vandaan kwam .( Je hoorde het eigenlijk alleen buiten de auto en niet in de auto of je moest zeer goed luisteren )
Terug in nederland naar de dealer en toen deed hij het eerst niet en toen ze hem buiten wilden rijden had hij het weer en toen klonk het geluid al harder .
Je zag de poelie waar de riem over liep gewoon slingeren als de airco aan sloeg en als de airco weer uit sprong liep hij gewoon netjes omdat er dan geen kracht op stond .
Dus er werd me verteld in het beste geval is alleen de koppeling van de airco kapot en het slechtste geval moest de complete airco pomp vervangen worden .
Dus bij mij had de as van de poelie zeg maar de binnenkant van de aircopomp / koppeling zo beschadigd door het slingeren dat dus alles vernieuwd moest worden , was een leuk prijskaartje dus ik hoop niet dat het zo iets is .
Want het moest voledig afgetapt worden zeg maar dan alles demonteren , nieuwe er op alles opnieuw afpersen en de arbeid .
Toen op de zomervakantie naar zuid frankrijk en naar 1100 km toen de airco aan sloeg toen deed hij het weer , dus toen wist ik waar het vandaan kwam .( Je hoorde het eigenlijk alleen buiten de auto en niet in de auto of je moest zeer goed luisteren )
Terug in nederland naar de dealer en toen deed hij het eerst niet en toen ze hem buiten wilden rijden had hij het weer en toen klonk het geluid al harder .
Je zag de poelie waar de riem over liep gewoon slingeren als de airco aan sloeg en als de airco weer uit sprong liep hij gewoon netjes omdat er dan geen kracht op stond .
Dus er werd me verteld in het beste geval is alleen de koppeling van de airco kapot en het slechtste geval moest de complete airco pomp vervangen worden .
Dus bij mij had de as van de poelie zeg maar de binnenkant van de aircopomp / koppeling zo beschadigd door het slingeren dat dus alles vernieuwd moest worden , was een leuk prijskaartje dus ik hoop niet dat het zo iets is .
Want het moest voledig afgetapt worden zeg maar dan alles demonteren , nieuwe er op alles opnieuw afpersen en de arbeid .
Nu: Renault Clio 0.9 TCE Estate Limited eco2, Renault Twingo Dynamique Luxe 1.2-16v eco2
Ex : Renault Scenic 2.0 16v Expression Sport 2002 , Renault Laguna 1.8 rt Alizee 1995 , Renault Clio 1.2 rt 1996 .
Ex : Renault Scenic 2.0 16v Expression Sport 2002 , Renault Laguna 1.8 rt Alizee 1995 , Renault Clio 1.2 rt 1996 .
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-