cabasse radio in een Scenic II

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rick81
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2010 20:51
Actief als: particulier

cabasse radio in een Scenic II

Bericht door rick81 »

Ik heb een Scenic II met standaard radio vanuit het fabriek dus ook de speakers. Echter was het een optie om een Cabasse radio ( 6 CD ) te laten plaatsen in de Scenic ( tegen meer prijs ).

Weet iemand of de geluidskwaliteit omhoog gaat met deze radio ? wanneer de standaard speakers in de auto blijven ? Of maakt het geen verschil met de standaard radio ?
En is het makkelijk om deze radio te wisselen met de standaard radio ? Ook met de stuurbediening ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 131
Lid geworden op: 05 aug 2006 16:36
Actief als: particulier
Locatie: Drenthe

Re: cabasse radio in een Scenic II

Bericht door mark »

In mijn GS heb ik een Cabasse met een 6 CD wisselaar, ik vindt het voor een af-fabriek radio een goed geluid hebben,bij mijn weten zitten de originele speakers er bij mij nog in.Of deze beter klinkt als een andere af-fabriek radio weet ik niet.

Er zijn wel andere speakers speciaal voor renault die een nog mooier geluid moeten geven.

MIjn Cabasse systeem zit de 6 CD wisslaar in het dashboard en de tuner in de kofferbak, bij een (kleine) Scenic zit dan de tuner onder één van de achterstoelen.
Dus er als nu een 'gewone radio' in zit dan zitten de aansluitstekkers ook voor in het dashboard deze zou je dan ook naar de achterstoel moeten verlengen en vanaf de tuner weer terug naar het dashboard met een kabel voor de cd wisselaar.

Mvg Mark
Nu: Grand Scenic 2.0 16v LPG automaat Dynamique De Luxe bj 2005 kleur:zwart
Clio II 1.2 16v extreme bj 2005 kleur: zwart
hiervoor: model 1 phase 2 scenic RXT 1.6 16v LPG bj 2000
twingo 1.2 8v spring comfort bj 1997 kleur:zwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Re: cabasse radio in een Scenic II

Bericht door Socrates »

Ik heb ook de CNC (Cabasse Navigation et Communication) in een GS uit 2007. Zeker voor een affabriek systeem een goed geluid. Er zitten andere speakers in dan de normale, nog steeds te klein (13 cm) maar minder slecht dan de gewone.

Als het systeem er niet inzit wordt het denk ik een enorme klus om het erin te bouwen. De tuner zit op een andere locatie (en dus moeten _alle_ speakerdraden daarnaartoe) en er zit een wisselaar in het dash. Ik denk dat je voor minder geld een betere aftermarket radio met speakers kan kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: cabasse radio in een Scenic II

Bericht door ericon »

In mijn grand Scenic II zit een normale radio, maar vind het geluid voor een auto echt wel goed.
Ben thuis een echte audio fanaat maar nooit de drang gehad de installatie in de auto aan te passen.
Ik heb de auto gebruikt gekocht en weet dus niet of de speakers vervangen zijn maar dat lijkt me sterk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rick81
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2010 20:51
Actief als: particulier

Re: cabasse radio in een Scenic II

Bericht door rick81 »

Ik heb mijn vraag denk ik niet goed geformuleerd..
In mijn scenic zit dus ook een radio vanuit de fabriek ( in kleur van het dashboard ) Maar nu wil ik graag een cabasse radio ( voor renault ) erin zetten ( ook in dezelfde kleur als het dashboard ) Weet iemand of dat plug and play is ? en of het geluid dan verbeterd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 131
Lid geworden op: 05 aug 2006 16:36
Actief als: particulier
Locatie: Drenthe

Re: cabasse radio in een Scenic II

Bericht door mark »

Je moet bij die andere radio wel een code hebben anders kun je er niet zoveel mee.

Ik bedenk mij nu in eens dat mij radio een cabasse "auditorium" is waar bij dus de 6 CD wisselaar in het dashboard zit.
Er is ook een radio waarbij de wisselaar onder de bestuurders stoel ligt en een radio cd speler in het dashboard zit.
Maar aangezien je schrijft dat er nu een af-fabriek radio in zit zal dit wel een radio met één cd zijn.

Als de wisselaar voor in het dashboard komt dan moet de (radio) tuner dus op een andere plek komen en dus de kabels verlengen naar deze plek.De stekkers zijn wel iso stekkers dus in die zin is het wel plug en play.
En als het goed is werkt de stuurwiel bediening op alle af-fabriek radio's

MP3 cd's kan de radio niet afspelen

Kort om de plek waar de tuner komt bepaald hoeveel werk het is.

Mvg. Mark
Nu: Grand Scenic 2.0 16v LPG automaat Dynamique De Luxe bj 2005 kleur:zwart
Clio II 1.2 16v extreme bj 2005 kleur: zwart
hiervoor: model 1 phase 2 scenic RXT 1.6 16v LPG bj 2000
twingo 1.2 8v spring comfort bj 1997 kleur:zwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht