raamrubbers
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 09 feb 2014 22:51
- Actief als: particulier
raamrubbers
hallo
in deze (barre) weersomstandigheden wilt het nog wel eens voorkomen dat het raammechanisme niet altijd werkt cq het raam niet opengaat bij het openen van de deur en of niet dichtgaat bij het sluiten , wie heeft een goede oplossing voor, bij mij staat de auto buiten en moet vaker onderzijde van het raam de rubbers losmaken van het raam, ben er sosms wel even mee bezig
wie gebruikt hier een goede truc en / of waar kan ik nieuwe (soepelere rubbers ) kopen
ik heb al allerlei middelen geprobeerd maar nog geen idieale oplossing kunnen vinden
groet rob
in deze (barre) weersomstandigheden wilt het nog wel eens voorkomen dat het raammechanisme niet altijd werkt cq het raam niet opengaat bij het openen van de deur en of niet dichtgaat bij het sluiten , wie heeft een goede oplossing voor, bij mij staat de auto buiten en moet vaker onderzijde van het raam de rubbers losmaken van het raam, ben er sosms wel even mee bezig
wie gebruikt hier een goede truc en / of waar kan ik nieuwe (soepelere rubbers ) kopen
ik heb al allerlei middelen geprobeerd maar nog geen idieale oplossing kunnen vinden
groet rob
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 18:02
Re: raamrubbers
Gebruik eigenlijk altijd siliconenspray? Werkt over het algemeen prima.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
Gistermorgen zat mijn raam ook vast en heb ik een tijd moeten rijden met het raam buiten tegen de daklijst aan. Dus heb ik gisteravond het raam even helemaal laten zakken en het rubber ingespoten met een standaard rubberspray (ik geloof van Valma?). Vanmorgen nergens last van, ondanks strenge vorst (en een klein beetjes sneeuw).
Maar de ervaring leert dat dit geen twee weken stand houdt hoor, als de auto buiten staat. Dus regelmatig even behandelen.
Maar de ervaring leert dat dit geen twee weken stand houdt hoor, als de auto buiten staat. Dus regelmatig even behandelen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
Topic author - lid
hallo
siliconen spray helpt niet geweldig vind ik, ben ik vanaf gestapt ik gebruik nu een of andere stikje om de rubbers me in te smeren, maar geweldig is dit ook niet, behalve bij het dak dat kraakt stuk minder als bij siliconenspray .
de onderste rubbers vriezen vast omdat er sneeuw/vocht vanaf het raam tegen het rubber blijft staan , volgens mij zouden nieuwe rubbers het beste helpen, inspuiten werkt inderdaad maar heel even bij mij ook om de week behandelen....
zijn er nog rubbers te verkrijgen \ zijn deze te vervangen ?? soeplese van deze rubber is ver heen , er komt dus vocht achter de rubber dit vriest vast , daarom functioneert het mechanisme niet meer.
mijn optie is dus rubbers vervangen ....
of heeft iemand nog een goed idee...dat langer werkt als 1 of 2weken ?
rob
siliconen spray helpt niet geweldig vind ik, ben ik vanaf gestapt ik gebruik nu een of andere stikje om de rubbers me in te smeren, maar geweldig is dit ook niet, behalve bij het dak dat kraakt stuk minder als bij siliconenspray .
de onderste rubbers vriezen vast omdat er sneeuw/vocht vanaf het raam tegen het rubber blijft staan , volgens mij zouden nieuwe rubbers het beste helpen, inspuiten werkt inderdaad maar heel even bij mij ook om de week behandelen....
zijn er nog rubbers te verkrijgen \ zijn deze te vervangen ?? soeplese van deze rubber is ver heen , er komt dus vocht achter de rubber dit vriest vast , daarom functioneert het mechanisme niet meer.
mijn optie is dus rubbers vervangen ....
of heeft iemand nog een goed idee...dat langer werkt als 1 of 2weken ?
rob
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
De beste oplossing (maar wel een dure): binnenzetten die Avantime 

Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
Topic author - lid
hallo
wilt niet altijd lukken in oostenrijk/zwitserland of waar dan ook als je op pad bent , maar ik zoek nog een eenvoudigere
mogelijkheid en wellicht een simpelere , soms kost parkeren ondergronds veel geld...
dan maar vastgevroren rubbers groet rob
wilt niet altijd lukken in oostenrijk/zwitserland of waar dan ook als je op pad bent , maar ik zoek nog een eenvoudigere
mogelijkheid en wellicht een simpelere , soms kost parkeren ondergronds veel geld...
dan maar vastgevroren rubbers groet rob
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 13:49
Hoi Rob,
Ik zou als ik jouw was zuurvrije vaseline gebruiken.
Raam even helemaal laten zakken en raamgeleider invetten.
Tevens het rubber langs het dak invetten, vergeet ook het rubber van de achterruit niet.
Mogelijk gaat het dan beter.
Groet Martin
Ik zou als ik jouw was zuurvrije vaseline gebruiken.
Raam even helemaal laten zakken en raamgeleider invetten.
Tevens het rubber langs het dak invetten, vergeet ook het rubber van de achterruit niet.
Mogelijk gaat het dan beter.
Groet Martin
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 21 feb 2016 13:47
- Contacteer:
ik zag het al aankomen en heb mijn zijruiten ingesmeerd met een gel die ik heb gekocht bij Action, 1.99 euro
is een soort van de-icer, maar dan om het te voorkomen, gewoon dikke laag gel erop en afvegen voor het open doen
bij aankomst weer gel er op
het is wat, maar dan heb je ook geen problemen, ik ben nogal bang voor het doorbranden van de motoren van de zijruiten
dat heb ik ook bij andere Renaults gehad, dus vandaar
en gelukkig hoef ik niet elke dag met de Avantime de weg op
gisteren voor het eerst in deze sneeuwperiode
is een soort van de-icer, maar dan om het te voorkomen, gewoon dikke laag gel erop en afvegen voor het open doen
bij aankomst weer gel er op
het is wat, maar dan heb je ook geen problemen, ik ben nogal bang voor het doorbranden van de motoren van de zijruiten
dat heb ik ook bij andere Renaults gehad, dus vandaar
en gelukkig hoef ik niet elke dag met de Avantime de weg op
gisteren voor het eerst in deze sneeuwperiode
Hide post links |
-
Topic author - lid
hallo martin e.a
ik ben ook bang voor het kapotgaan van het raammechanisme , vandaar dat ik niet het risico wil nemen dat dit goed functioneert, maar ik zal eens flink gaan smeren , kan geen kwaad hier ligt al ruim 30cm sneeuw, de avantime rijdt trouwens prima in de sneeuw tot nu toe weinig problemen staat wel op winterbanden
groet rob
ik ben ook bang voor het kapotgaan van het raammechanisme , vandaar dat ik niet het risico wil nemen dat dit goed functioneert, maar ik zal eens flink gaan smeren , kan geen kwaad hier ligt al ruim 30cm sneeuw, de avantime rijdt trouwens prima in de sneeuw tot nu toe weinig problemen staat wel op winterbanden
groet rob
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Je kunt dit probleem wel oplossen door gebruik te maken van een autohoes die alleen over dak en ramen valt.
In Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland hebben ze die overal, ze zijn van een sterke kunststof gemaakt, de uiteinden haak je in de gaten van je velg. Werkt prima.
SUC6
In Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland hebben ze die overal, ze zijn van een sterke kunststof gemaakt, de uiteinden haak je in de gaten van je velg. Werkt prima.
SUC6
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Ik gebruik een deurrubber stick van de Hema om de rubbertjes ijsvrij te houden.
De ruiten maak ik vrij met een gietertje heet water met een scheutje spiritus tegen het aanvriezen.
Gietertje over de ruiten en klaar. Geen gekrab. Doe ik al drie jaar bij de Scenic. Sommige mensen zeggen dat je ruit kan scheuren, maar je moet ook geen kokend water nemen, gewoon handwarm.
De ruiten maak ik vrij met een gietertje heet water met een scheutje spiritus tegen het aanvriezen.
Gietertje over de ruiten en klaar. Geen gekrab. Doe ik al drie jaar bij de Scenic. Sommige mensen zeggen dat je ruit kan scheuren, maar je moet ook geen kokend water nemen, gewoon handwarm.
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 11 mei 2025 08:48
- Contacteer:
Net bij de Praxis (Roosendaal) geweest, daar liggen die hoezen die alleen over de bovenkant van de auto gaan, en dan aan de velgen vast.WillemS schreef:Je kunt dit probleem wel oplossen door gebruik te maken van een autohoes die alleen over dak en ramen valt.
SUC6
Twee maten stonden er, XL voor 16,95 euro , geschikt voor o.a.Clio , en XXL voor 17,95 euro, voor de wat grotere wagens (Omega etc)
De hoezen waren blauw van kleur, zaten in een grijs doosje.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut