Stoelen achterste rij
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jan 2011 19:57
- Actief als: particulier
Stoelen achterste rij
Hallo allemaal,
Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum. We hebben zelf een erg fijne Laguna GT 2004 1.9dci(lichtste motor 101 pk)
en erg betrouwbaar al zeg ik het zelf. Ik heb hem gekocht met 100.000 km en inmiddels 265.000 km op de teller met geen noemenswaardigheden tot dusver. We kijken nu naar een Grand Scenic uit 2005-2006 en vroegen ons af of de 7 zitter minder bagageruimte heeft met de stoelen ingeklapt of niet omdat je de stoelen er in zijn geheel uit kan halen?
Alvast bedankt!
Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum. We hebben zelf een erg fijne Laguna GT 2004 1.9dci(lichtste motor 101 pk)
en erg betrouwbaar al zeg ik het zelf. Ik heb hem gekocht met 100.000 km en inmiddels 265.000 km op de teller met geen noemenswaardigheden tot dusver. We kijken nu naar een Grand Scenic uit 2005-2006 en vroegen ons af of de 7 zitter minder bagageruimte heeft met de stoelen ingeklapt of niet omdat je de stoelen er in zijn geheel uit kan halen?
Alvast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 mei 2025 08:59
Re: Stoelen achterste rij
De stoelen zitten ingeklapt in een eigen bak onder de laadruimte en nemen ingeklapt dus ook helemaal geen ruimte in. De bodem is ook niet hoger. Er ligt gewoon een mat over. Je kunt deze achterste rij er niet standaard uithalen. Dit kan alleen door ze eventueel los te schroeven uit de bak in de bodem. De middelste rij kun je wel verwijderen.
Zie ook de foto hieronder, de linker stoel is uitgeklapt, de rechter ligt nog ingeklapt onder de mat.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het een balzaal is. Buiten het feit dat de middelste rij er helemaal uit kan (wel zwaar), kunnen de rug leuningen van de middelste rij allemaal plat en ook de rugleuning van de passagiersstoel.
Trouwens, een Grand Scenic van na de facelift (2006/2007) kon ook worden geleverd zonder de achterste stoelen. Je hebt dan wel de ruimte, maar niet de stoelen. Een Grand Scenic van 2004 - 2006 heeft altijd de achterste stoelen.
Zie ook de foto hieronder, de linker stoel is uitgeklapt, de rechter ligt nog ingeklapt onder de mat.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het een balzaal is. Buiten het feit dat de middelste rij er helemaal uit kan (wel zwaar), kunnen de rug leuningen van de middelste rij allemaal plat en ook de rugleuning van de passagiersstoel.
Trouwens, een Grand Scenic van na de facelift (2006/2007) kon ook worden geleverd zonder de achterste stoelen. Je hebt dan wel de ruimte, maar niet de stoelen. Een Grand Scenic van 2004 - 2006 heeft altijd de achterste stoelen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jan 2011 19:57
Dank voor de reactie. We zijn kampeerders en ik heb geen zin in een dakkoffer of aanhanger.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
De bagageruimte is inderdaad iets kleiner. Maar, je kan de derde zitrij eigenlijk vrij eenvoudig demonteren. Dan krijg je twee grote vakken onder de bagagevloer. Ik heb zelf zo jaren rondgereden. In die vakken kreeg ik op vakantie per vak 8 flessen wijn erin en nog wat spul. Persoonlijk vond ik die derde rij niet zo bruikbaar, er passen geen hele kleine kinderen. Eigenlijk kunnen er kinderen tussen de 3 en 8 zitten.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-