Nu heb ik sinds een tijdje een fase I motorkap over, deze is in redelijk goede staat en dus is het voornemen er om deze naar een spuiterij te brengen zodat ik komende zomer met "de juiste" motorkap rond kan rijden. Alleen, nu komt het: mijn auto is niet meer in zijn originele kleur. In Frankrijk is de buitenzijde al eens overgespoten en dat is gedaan in een kleur die wat grijzer / wat kouder is dan de originele kleur. De originele kleur is "grijs 616", deze kleur grijs is wat warmer, er lijkt een licht tintje groen (of geel) doorheen te schijnen. De kleur van de buitenkant weet ik niet zeker, er stond wel ergens "640" onder de motorkap geschreven???
Onder de motorkap was de auto ook niet erg netjes (er was bijvoorbeeld veel met hammerite gekwast) en dat ben ik zo goed en zo kwaad aan het herstellen, in de originele kleur 616! En uiteindelijk wil ik de auto ook nog wel eens geheel laten spuiten, maar of dat over 3, 5 of 10 jaar is, kan ik niet zeggen.
Om een lang verhaal kort te maken: de binnenkant van deze fase I motorkap wordt gespoten in de originele kleur, maar wat moet ik doen met de buitenkant? Het kleurverschil is natuurlijk niet mooi, maar ook niet echt dramatisch. En als ik van de buitenkant geen kleurnummer weet, krijg ik misschien toch kleurverschil? Of niet? Wat denken jullie?
(ik zal kijken of ik het kleurverschil op foto's kan laten zien, deze voeg ik dan nog toe)