@Muis,
De breedte van de dakdrager is niet zo belangrijk. De Proride maakt gebruik van de T-Sleuf boven in de dakdrager.
Er gaan dus geen klemmen meer om de drager heen, maar er glijdt een plaatje in de drager met daarop de Proride.
De Thule Aerobars en de Renault dakdragers hebben zo'n T-slot bovenin zitten. Je moet alleen wel de rubberstrip erafhalen om die te kunnen gebruiken. Alleen dakkoffers maken nog gebruik van klemmen die om de dragers heengaan.
De dakdragers van Renault zijn volledig compatibel met alle Thule T-slot systemen, logisch want ik vermoed sterk dat ze ook gewoon door Thule worden gemaakt.
En comfortabel rijden met twee fietsen op het dak is geheel afhankelijk van je definitie van comfortabel

Het maakt een behoorlijk geluid. Waar staat trouwens dat je niet harder dan 90km/h mag met fietsen ?? Ik heb er 120 mee gereden. En omdat ik een glazen dak heb was dat goed te horen binnen. Gelukkig kan de Cabasse daar goed tegenop
En ja, je moet rekening houden met de hoogte, niet alleen met ergens onder doorrijden. Thuis heb ik de fietsen er eenvoudig opgetild, auto langs de stoep en hup (vanuit de benen, niet de rug) de fietsen erop. En toen op vakantie, op een grasveld met nergens een stoep te vinden, was het toch ineens een stukje hoger. Vergis je dus niet in hoe hoog je de fietsen moet tillen. Ik denk dat een drager op de trekhaak ook de voorkeur heeft, maar door de slappe franse vering, m'n LPG-tank en alle bagage zou het dan gaan schrapen.