de laguna '98 start niet meer (startonderbreker)
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 20 jan 2011 18:02
- Actief als: particulier
de laguna '98 start niet meer (startonderbreker)
En daar was susanne weer met het volgende probleem.
Onze laguna heeft begin vorig jaar wat moeite gehad met de startonderbreker (het lampje op het dashboard gaat als een dolle knipperen). een nacht van de accu en het heeft een jaar geholpen!
nu is hetzelfde probleem weer terug, MAAR van de accu halen helpt nu niet meer!
de auto staat momenteel bij de renault garage, geeft een code bij het uitlezen.
de monteur kan echter niet een code terugsturen?? (stond er op de neus bij..)
nu gaan ze proberen om de startonderbreker; de zender bij het contactslot; en de ontvanger te wissellen om te zien wat de laguna dan doet.
klinkt dit acceptabel? heb ik dingen over het hoofd gezien?
oftewel, alle hulp is welkom en ik zal mijn best doen om ze duidelijk mogelijk te antwoorden.
groetjes Susanne
vergeten te melden: de deuren kan ik wel openen met de afstandbedieningen (ook met de reserve)!
Onze laguna heeft begin vorig jaar wat moeite gehad met de startonderbreker (het lampje op het dashboard gaat als een dolle knipperen). een nacht van de accu en het heeft een jaar geholpen!
nu is hetzelfde probleem weer terug, MAAR van de accu halen helpt nu niet meer!
de auto staat momenteel bij de renault garage, geeft een code bij het uitlezen.
de monteur kan echter niet een code terugsturen?? (stond er op de neus bij..)
nu gaan ze proberen om de startonderbreker; de zender bij het contactslot; en de ontvanger te wissellen om te zien wat de laguna dan doet.
klinkt dit acceptabel? heb ik dingen over het hoofd gezien?
oftewel, alle hulp is welkom en ik zal mijn best doen om ze duidelijk mogelijk te antwoorden.
groetjes Susanne
vergeten te melden: de deuren kan ik wel openen met de afstandbedieningen (ook met de reserve)!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Re: de laguna '98 start niet meer (startonderbreker)
lieve mensen van dit forum,
wie kan mij helpen.
ik zit met de handen in het haar, nu al een week autoloos, want de lag 1 wil gewoon niet starten.
we hebben andere decoders geprobeerd, op 1 setje (van een 1.8 benzine) gaat het lampje gewoon aan, maar kan de startmoter de de motor niet aankrijgen.
nu ben ik dus op zoek naar een complete set: inspuit computer, decoder, sleutelkop en IR ontvanger. echter dit lijkt wel een onbegonnen zaak...
wie o wie kan mij helpen, ik heb mijn auto zo hard nodig voor het werk en ik kan geen vervangend vervoer krijgen!
wie heeft er een set liggen, wie kent er goede onderdelen handelaars? wie heeft er tips?
alle info is welkom!
groetjes susanne (het gaat om een lag 1, 2.0 liter benzine) codes kan ik jullie ook geven indien nodig
wie kan mij helpen.
ik zit met de handen in het haar, nu al een week autoloos, want de lag 1 wil gewoon niet starten.
we hebben andere decoders geprobeerd, op 1 setje (van een 1.8 benzine) gaat het lampje gewoon aan, maar kan de startmoter de de motor niet aankrijgen.
nu ben ik dus op zoek naar een complete set: inspuit computer, decoder, sleutelkop en IR ontvanger. echter dit lijkt wel een onbegonnen zaak...
wie o wie kan mij helpen, ik heb mijn auto zo hard nodig voor het werk en ik kan geen vervangend vervoer krijgen!
wie heeft er een set liggen, wie kent er goede onderdelen handelaars? wie heeft er tips?
alle info is welkom!
groetjes susanne (het gaat om een lag 1, 2.0 liter benzine) codes kan ik jullie ook geven indien nodig
Hide post links |
-
Dan nog maar een bericht van mijn kant,
misschien hebben andere mensen met hetzelfde probleem er wat aan.
de auto staat nu bij een grote renault garage. hier gaan ze hem nogmaals uitlezen.
dan nemen ze contact met mij op, word naar grote waarschijnlijkheid de decoder vervangen voor een nieuwe(!!)
dan de boel ingeleerd, en in principe zou ik dan weer een werkende auto moeten hebben!
lieve mensen, maak niet dezelfde fout als ik. Ga naar een garage toe, die je ook echt wilt helpen.
die je antwoorden kan geven, en je niet onnodig onderdelen laat bestellen! (want ja, dat moest ik zelf doen)
jammer genoeg wet ik nu veel over decoders, startonderbrekers en de hele ellende...
(en dat dankzij de onkunde van een ander..)
ik hoop snel te kunnen melden dat mijn lagje weer rijdt!
misschien hebben andere mensen met hetzelfde probleem er wat aan.
de auto staat nu bij een grote renault garage. hier gaan ze hem nogmaals uitlezen.
dan nemen ze contact met mij op, word naar grote waarschijnlijkheid de decoder vervangen voor een nieuwe(!!)
dan de boel ingeleerd, en in principe zou ik dan weer een werkende auto moeten hebben!
lieve mensen, maak niet dezelfde fout als ik. Ga naar een garage toe, die je ook echt wilt helpen.
die je antwoorden kan geven, en je niet onnodig onderdelen laat bestellen! (want ja, dat moest ik zelf doen)
jammer genoeg wet ik nu veel over decoders, startonderbrekers en de hele ellende...
(en dat dankzij de onkunde van een ander..)
ik hoop snel te kunnen melden dat mijn lagje weer rijdt!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 29 mei 2025 12:01
Hier in B hebben de kleine Renault garages geen kast staan die in verbinding staat met Parijs.Hopelijk wordt je wagen goed hersteld.De startblokkering is een chip die in je sleutel zit.In de reservesleutel zit geen chip.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 jun 2016 08:59
Ook wij hebben problemen met de staronderbreker die niet vrijgegeven wordt, renault espace 2001, voor de rest doet alles het gewoon.Het ene moment wordt de startonderbreker wel vrij gegeven het andere moment niet.
bsi is al gereviseerd en deels vernieuwd maar probleem blijft terugkomen.
Via,via ben ik aan adressen gekomen die de startonderbreker uit de ecu(motorcomputer) kunnen programeren en/of de ecu "vervangen"
we moeten nog een afspraak maken en kijken of dit ook daadwerkelijk gaat lukken maar we hebben zeer goed hoop.Die bedrijven zouden dit truukje regelamatig uitvoeren. De storing schijnt er dan nog wel te zitten maar omdat er niets meer te blokkeren valt zou de auto gewoon moeten starten.
bsi is al gereviseerd en deels vernieuwd maar probleem blijft terugkomen.
Via,via ben ik aan adressen gekomen die de startonderbreker uit de ecu(motorcomputer) kunnen programeren en/of de ecu "vervangen"
we moeten nog een afspraak maken en kijken of dit ook daadwerkelijk gaat lukken maar we hebben zeer goed hoop.Die bedrijven zouden dit truukje regelamatig uitvoeren. De storing schijnt er dan nog wel te zitten maar omdat er niets meer te blokkeren valt zou de auto gewoon moeten starten.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 29 mei 2025 12:01
Ben verkeerd,in beide sleutels zit een chip.'t Is bij een Mazda waar de reserve enkel dient voor de deuren.Wat ik toch zeker zou nazien is;draadbreuk bij chauffeurdeur of koffer.Door dikwijls plooien gaan de draadjes bloot of stuk.Ik zag er dikwijls aan solderen in de avonschool.
Hide post links |
-
Ben vanochtend gelijk gebeld, door de garage.
het is niet de decoder (zoals mij werd verteld in de andere garage) maar de rekeneenheid.
deze word besteld en spoedig mogelijk in de auto gezet, en ingeleerd!
het schijnt vaker voor te komen.
als ik de auto terug heb, zal ik een duidelijker verhaal neerzetten.
het is niet de decoder (zoals mij werd verteld in de andere garage) maar de rekeneenheid.
deze word besteld en spoedig mogelijk in de auto gezet, en ingeleerd!
het schijnt vaker voor te komen.
als ik de auto terug heb, zal ik een duidelijker verhaal neerzetten.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-