Natte kofferbak Grand Scenic 2005

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
knillis
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2009 10:15

Natte kofferbak Grand Scenic 2005

Bericht door knillis »

Hallo allemaal,

hier mijn eerste bericht/vraag. Ik heb een Grand Scenic van 2005 en de bekleding onder de achterste 2 stoelen is nat/vochtig. Al met tuinslangen aan de weer geweest, bij een Renault garage geweest (nooit van deze klacht gehoord)...niet te achterhalen waar het vandaan komt. Dus ja.....het Forum...daar is mijn hoop op gevestigd.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan niet achterhalen waar het vandaan komt. Bekleding van de hemel en de zijkanten is droog. Alleen de vakjes achter de wielkasten voelt ook klam.

Tips/suggesties.....van harte welkom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Natte kofferbak Grand Scenic 2005

Bericht door RichTrip »

Ik weet wel, dat als ik de klep van mijn Grand Scenic open heb staan in de regen, dan loopt het precies boven beide opbergvakjes naar binnen tot op de mat.

Check het rubber van de achterklep rondom op beschadigingen en kijk ook eens of er misschien water binnen komt via het derde remlicht in de achterklep.
Als je navigatie hebt in je Scenic, check dan ook de rubbervoet van de dakantenne. Deze willen bij een exemplaar met navigatie nogal een vergaan. Maar je hebt geen nattigheid in je hemel, dus daar zal het waarschijnlijk dan niet vandaan komen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: Natte kofferbak Grand Scenic 2005

Bericht door Scenic2 »

@Knillis: Check de twee achterlichten, loshalen en kijken of het rubber vanachter de achterlichten zit wel goed op z`n plek zit, of vuilophoping..........het water gaat dáár doorheen en stroomt je achterbak in........

heb hetzelfde gehad.......
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
knillis
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2009 10:15

Re: Natte kofferbak Grand Scenic 2005

Bericht door knillis »

Dank je wel voor de reacties. Ik heb beide achterlichten en het binnenpaneel van de achterklep eraf gehad. Ik zie helaas geen vocht(plekken) of indicaties dat het daar vandaan komt. Wat ik wel weet is dat ook mijn parkeersensoren niet meer werken. Tijdens het repareren vsan het dashboard kwam Demi tegen de melding dat er 1 sensor niet functioneerde. Misschien ook vocht?

Nu, de zoektocht gaat verder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jaboom
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 11:57
Actief als: particulier

Re: Natte kofferbak Grand Scenic 2005

Bericht door jaboom »

Hallo ik heb het ook gehad met mijn grand scenic. Ik heb alles eruit gehad, stoelen en bekleding. Bij mij zat het probleem aan de rechterzijde. In de binnenste wielkas zat een rond gat af fabriek.Waarschijnlijk heeft hier wel een soort stop/plug ingezeten maar deze was er niet meer. Het water liep achter de achterlichten langs door het gat naar binnen. Het gat heb ik vervolgens dicht gemaakt met een stuk bitumen. Nu is alles weer waterdicht.

Succes ermee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Natte kofferbak Grand Scenic 2005

Bericht door RichTrip »

Heb je ook een trekhaak gemonteerd onder je Scenic?
Deze wordt door o.a. door middel van twee haken/steunen gemonteerd achter de bumper. De gaten waarin deze steunen zitten gemonteerd moeten goed worden afgekit. Als dit niet gebeurd, dan kan er water in de achterbalk lopen en de genoemde klachten veroorzaken.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanVer
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2011 01:30
Actief als: particulier

Re: Natte kofferbak Grand Scenic 2005

Bericht door JanVer »

Nadat ik vol verbazing klachten zie die ook ik ondervond met de Grand Scenic, zoals nu de kapotte koppeling, al bij 130000 km, zocht ik of ook het vochtprobleem een bekend fenomeen is. En zoals u schrijft heb ik ook al een jaar dit probleem. Bij regen een werkelijk zeiknatte bodem achterin de auto. Daardoor 'mocht' ik deze winter naast beslagen ramen bij vorst ook de voorruit aan de binnenkant krabben. Zeer passend bij zo'n luxe Grand uitvoering... Het gevolg is dat nu de twee lederen reserve achterstoelen totaal zijn verspocht. Dit samen met andere klacht zoals koppeling naar Renault gestuurd, die er niets mee doen. Sterker nog, men wil zelfs geld hebben omdat men de moeite heeft genomen naar de klacht omtrent de kapotte koppeling te kijken nadat ik had gevraagd of Renault uit coulance niet tegemoet kon komen in de reperatiekosten van de koppeling die €1250 gaan bedragen: tenminste bij Renault... Ofwel, deze diagnosestelling ter beoordeling voor die eventuele coulanceregeling gaat deze reparatie nog duurder maken i.p.v. goedkoper zoals ik had verwacht! Dat komt omdat men weet dat ik deze reparatie daar niet uitvoer omdat het elders honderden euro's goedkoper kan en ik dus totaal geen coulance kan verwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht