Sinds kort in het bezit van een Scenic 1.9D -1998. Erfstuk - ben uitermate tevreden, vooral over de zithoogte !
Onlangs 'even' op en neer naar Zuid Polen geweest. Geen enkel probleem ondanks de 200.000km op de teller...
Nu echter een dun laagje olie ontdekt in m'n koelvloeistofreservoir. Mijn (beperkte) autotechnische kennis gaat wel zover dat ik een sterk vermoeden heb van een lekkage van de koppakking tussen een olie- en koelvloeistofkanaaltje.
Een bevriende monteur raad me aan om er zo'n blikje met radiatorstop in te gooien.
Voordat ik daartoe overga en hoop op het ontlopen van een ingrijpende, dure, reparatie graag wat advies van doorgewinterde Renault-rijders die mogelijk een andere optie hebben.
Alvast bedankt.
Koppakking ?
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
De enige optie is toch een nieuwe koppakking ertussen.
Radiatorstop is echt troep!
Hiervan gaat de kachelradiateur verstopt en de gewone radiateur vind het ook niet echt prettig.
Verder zal het dit gat misschien wel dichten, maar zal de koppakking waarschijnlijk binnenkort op een andere plaats toch weer gaan lekken, omdat deze niet echt al te best meer is.
Antonio.
Radiatorstop is echt troep!
Hiervan gaat de kachelradiateur verstopt en de gewone radiateur vind het ook niet echt prettig.
Verder zal het dit gat misschien wel dichten, maar zal de koppakking waarschijnlijk binnenkort op een andere plaats toch weer gaan lekken, omdat deze niet echt al te best meer is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Sorry, ben wel erg laat met reactie....
Het was inderdaad de koppakking die een verbinding had gekregen tussen een olie- en koelvloeistofgaatje.
M'n koelvloeistof nu al 2 x vervangen en nu is de oliefilm bijna verdwenen.
Geen problemen meer.
Totaal kostenplaatje € 846,-
Het was inderdaad de koppakking die een verbinding had gekregen tussen een olie- en koelvloeistofgaatje.
M'n koelvloeistof nu al 2 x vervangen en nu is de oliefilm bijna verdwenen.
Geen problemen meer.
Totaal kostenplaatje € 846,-
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut