Veranderen dashboard Grand Espace 2004 naar 2010

Plaats reactie

Topic author
plopi
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 15 jan 2023 08:40
Actief als: particulier

Veranderen dashboard Grand Espace 2004 naar 2010

Bericht door plopi »

Hallo, bij deze mij effe voorstellen ben hier gloednieuw en heb al een aantal keer dit forum doorgecrost en ben zeer tevreden over de manier dat julie met elkaar omgaan(wederzijds respect) daarom ook het feit dat ik nu ook lid ben.
Yes heb mijn vrouwtje juist een grand espace 2.2dci initiale bj 2004 cadeau gedaan en wil hem toch wat beter aankleden allereerst is het mogelijk om de voorstoelen aan te passen en er ook stoelverwarming bij doen? De stoelen zijn voorzien van ale denkbare elektrische toestanden maar geen heating en zo niet, kan ik er andere ingooien (met stoelverwarming) en is dit plug and play?
Ten tweede, is het mogelijk en mischien al eens gedaan om het dashboard te veranderen naar eentje van na 2006 met navi geïntegreed?
En het laatste maar heb hier serieuze twijfels, kan er een origineel panoramisch dak in geplaatst worden? Ik kan aan al die onderdelen heel gemakelijk en goedkoop geraken dus daar zal het niet aan liggen.
Greets en hoop veel goede comments te krijgen.
Plopi ps haat dat de originele navi zo donker en grouw is en die klep die dan open moet staan, bahhhh :snooty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31

Re: Veranderen dashboard Grand Espace 2004 naar 2010

Bericht door demi »

Is het mogelijk om de voorstoelen aan te passen en er ook stoelverwarming bij doen? En zo niet, kan ik er andere ingooien (met stoelverwarming) en is dit plug and play?
Onder de stoel licht de stekker van de stoelverwarming en als het goed is dan is de rest reeds voorbereid, dus het is mogelijk om er de stoelen van een donor auto in te monteren. Alleen de verwarming in de huidige stoellen monteren zal een iets moeilijkere klus zijn maar niks is onmogelijk
Ten tweede, is het mogelijk om het dashboard te veranderen naar eentje van na 2006 met navi geïntegreed?
Hmzz,....... het zal een heele klus worden om de navi aan de praat te krijgen want het navi scherm is canbus aangestuurd en daar is je kabelboom van 2004 niet op voorzien, maar goed met de juiste kennis en vaardigheid is alles mogelijk.
Kan er een origineel panoramisch dak in geplaatst worden? Kan aan al die onderdelen heel gemakelijk en goedkoop geraken
nee helaas je carosserie/koetswerk is hier niet op voorzien, tenzij je het geheele dak omzet maar dit is geen gemakkelijk klus en je bent er wel ff mee bezig. Zo heb ik wel eens daken omgezet waar een schuifkanteldak in zat en dit moest weer een gewoon dak worden zonder dat grote gat.

Mij rest dan de vraag,....... als je al deze luxe opties wilt hebben in je net aangeschafte Espace, waarom heb je er dan geen gezocht die die functies had ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

demi schreef:Zo heb ik wel eens daken omgezet waar een schuifkanteldak in zat en dit moest weer een gewoon dak worden zonder dat grote gat.
Hoe doe je dat dan, zo'n gat dichtmaken?
Of wordt het complete dakpaneel vervangen?

Ik baal ook nog steeds dat mijn Laguna het af fabriek schuifdak mist, maar soms moet je concessies doen, anders duurt je zoektocht naar een occasion een eeuwigheid... :think:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31

Bericht door demi »

Hoe doe je dat dan, zo'n gat dichtmaken? Of wordt het complete dakpaneel vervangen?
Het betrof dan wel een sedan bestemd voor de DTM markt het was een BMW E46, Astra coupè, Opel Vectra sedan, Dit zijn casco's direct uit de fabriek met kleine foutjes in het koetswerk, deze zijn goedkoper en worden geleverd zonder VIN nummer. De wedstrijdvoorschriften zijn dat er geen zonnedaken/kanteldaken in het dak mag zitten. Dus word het dak losgemaakt bij de A,B, en C stijlen en komt er een kompleet nieuw dak op. het is een precies en secuur werkje. Als er mallen voorhanden zijn van het dak dan word er ook wel vaak een lichter dak gemaakt uit Kavlar/Carbon en ook word er een volledige Polyester of Kavlar/carbon body kit gemaakt nagelang de wensen van de klant

Zo ben ik werkzaam bij een belgische firma Penta Racing en Hebben wij o.a wagens gebouwd voor meijers motorsport die deel hebben genomen aan de 24 uurs race van Dubai waarvoor ik ook mee moest als monteur/mechanieker in de pits

http://www.meijersmotorsport.nl/a_auto. ... e%20Timing

Tja,...........sommige werken bij de Renault Dealer in de garage,.................. en sommige bouwen DTM wagens :dance: en dan te bedenken dat het maar een bijbaantje is :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
plopi
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 15 jan 2023 08:40

Bericht door plopi »

Vraagje: het wisselen van de voor en achterlichten van een Espace 2004 naar 2010, gaat dit zonder slag of stoot (plug and play) of is dit een utopie?
Greetz en laat maar iets weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Ja, past één-op-één.

Kun je niet beter een PhII kopen ipv de hele boel te vervangen?
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen