Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Het is mij opgevallen dat er een aantal (misschien wel allemaal) Twigo's II (diesel) bij de RDW staan geregistreerd als zijnde ZONDER ROETFILTER.
De RDW hanteerd 0,005 gr/km fijnstof uitstoot en de FAP filters (zie filmpje http://www.renault.co.uk/about/innovations/fap.aspx ) komen met een percentage 99,99 pct = 2 x de toegestane hoeveelheid.
Zou dit nog van betekenis gaan worden in 2013, en is mijn constatering juist ... ???
Ik ben zowiezo al niet zo blij dat nu blijkt/schijnt dat de nieuwe Twingo's 'vervuilers' zijn.
Iemand hierover iets te zeggen ??
De plannen zijn om vanaf euro 6 de meting van de roetdelen te veranderen van gram/km naar aantal/km.
Dit om ook de hele fijn stof delen te kunnen bertrekken in de meting, die verondersteld worden schadelijker te zijn voor de gezondheid.
Probleem ontstaat dan ook voor direct ingespoten benzinemotoren want die produceren ook nogal wat roet delen < 10 micron.
Ook voor deze categorie voertuigen gaat vanaf euro 6 een roet test gelden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo, mijn Trafic 3 uit 2017 1.6 D, geeft geen signaal meer af naar mijn scanner. Ik kan het roet gewicht niet meer uitlezen en dus ook niet meer zien of het systeem nog werkt. Tevens leest hij het dynamo afgegeven vermogen niet meer en het start...
Ik heb al eens eerder (30 dkm geleden) mijn roetfilter laten regenereren bij de dealer. Nu heb ik weer de melding start/stop controleren, inspuitsysteem controleren, luchtverontreiniging controleren.
De...