Knipperlicht vraag en elektr spiegels probleem

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
jmnetje
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 15 feb 2011 22:35
Actief als: particulier

Knipperlicht vraag en elektr spiegels probleem

Bericht door jmnetje »

Hallo,
Met onze Twingo Helios '99 is wat vreemds. doe je de richtingaanwijzer aan dan werkt het allemaal wel, maar de helft van de tijd zie je niets knipperen op het dashboard. Ik verdenk de knipperlichtautomaat hiervan. Hetzelfde is trouwens ook aan de hand wanneer je de alarmichten aanzet. het ene moment knippert de aanduiding op het dashboard, het andere moment zie je niets meer knipperen.

Het 2e probleem zijn de elektrisch verstelbare spiegels. Die werken namelijk niet en stom toeval aan géén van beide kanten.

Waar moet ik het probleem zoeken, en wat is vaak de boosdoener bij dit soort mankementjes.
Alle hulp is welkom,
groeten,
Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

henny
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 21 dec 2019 15:30

Re: Knipperlicht vraag en elektr spiegels probleem

Bericht door henny »

Hoi Johan, eerste probleem het knipperlicht controle lampje: het kan zijn dat het lamp fitting/houder wat vervuild is. De lamp unit achter het stuur los maken (2x schroef achter het kapje) en de unit eruit trekken. stekker en lamphouder goed schoonmaken en misschien helpt het. Anders idd de knipper-automaat vervangen. Deze zit onder/achter het dashboard tpv de stuurkolom-as. Daar zitten een aantal insteek modules (relais type) op een rij en bij mijn bj 2000 is het de onderste. Tweede probleem: de spiegel verstelling krijgt voeding van de centrale deur vergrendelling zekering. Dus als de CDV werkt zal de zekering ok zijn. Deze 12V komt dan via stekker R153 op linkerdeur spiegel controle-schakelaar stekker contact B3. Dit cheken door met de universeelmeter te meten en check gelijk massa op pin A2. Als er geen spanning is (12V), de deurstekker R153 schoonmaken (stekker tussen deur en carroserie tpv de schanieren). Als er wel spanning (12V) en massa is; dan de spiegel verstel schakelaar vervangen. Schema's twingo 2000 zijn beschikbaar. geef maar een PB met een thuis mailadres.
Succes Henny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jmnetje
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 15 feb 2011 22:35

Re: Knipperlicht vraag en elektr spiegels probleem

Bericht door jmnetje »

Henny,

bedankt voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee. Heb ik het weekend weer wat te doen :lol:
Kom ik er niet uit zonder schema dan trek ik nog aan de bel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut