raam mechanisme
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
raam mechanisme
Nadat ik vanmiddag met mijn Grand Scenic 1.6 2004 een fabrieksterrein opreed ging mijn achterraam vanzelf open dmv het elektronisch mechanisme, maar ik krijg hem niet meer naar boven. Het lijkt er niet op dat de kabel stuk is maar dat er geen spanning meer staat op dat mechanisme. Met kapotte kabels heb je als renault rijder genoeg ervaring. Op de andere drie raam mechanismen zit wel spanning. dit betekent toch dat er geen zekering stuk is. Wie geeft me raad?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
Ik denk toch dat je kabel het heeft begeven.
Even de bekleding demonteren.
Even de bekleding demonteren.
Hide post links |
-
Nee nee, ik heb nog geprobeerd om 2 x snel achter elkaar op de keycart te drukken en warempel hij ging ietsje omhoog. Maar meer ook niet
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 07:58
Ik denk dat het mechaniek motortje defect is.
Maargoed eventueel even omwisselen met de andere kant.
Maargoed eventueel even omwisselen met de andere kant.
Hide post links |
-
- lid
Als je kabel kapot is wil niet zeggen dat je ruit niet zal bewegen.
Als je kabel helemaal in het motortje is gewikkeld dan beweegt de ruit toch nog iets.
Als je kabel helemaal in het motortje is gewikkeld dan beweegt de ruit toch nog iets.
Hide post links |
-
Vanmorgen toen ik de auto starte kon ik ineens mijn achterraam weer naar boven doen, zij het stokkend zoals na een accu uitval. Doch vanavond weggeweest en toen ik terug kwam bij de auto stond de raam weer helemaal open, en ik krijg hem wederom niet dicht.
Hans Klok?
Hans Klok?
Hide post links |
-
- lid
Je moet even 1 ding proberen.
Trek is 1 keer de ruit omhoog. (handmatig)
Ik weet voor 95% zeker dat het mechanisme kapot is.
Trek is 1 keer de ruit omhoog. (handmatig)
Ik weet voor 95% zeker dat het mechanisme kapot is.
Hide post links |
-
Ik wil het straks wel even proberen, maar als het raammechanisme defect is maakt hij nog geluid en deze doet dat zeker niet.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Als het mechanisme kapot is, hoe verklaar je het dan dat de ruit ineens wel geheel dichtgaat?
Lijkt mij daarom een elektrische storing.
Antonio.
Lijkt mij daarom een elektrische storing.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Jawel hoor, vandaag naar de garage geweest en moet morgen terug komen om spanning door te meten. Het was verrekte koud in de auto. Toen ik thuis kwam van de garage probeerde ik met de keycard de raam te sluiten en hij ging warempel een 10 cm omhoog, maar ook niet verder. Na een paar uurtjes auto weer gepakt rijden en raam gaat dicht. Hokus pokus.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 07 feb 2011 21:20
Re: raam mechanisme
Scenic type 2,
Omdat het kunststof geleidingsblikje is gebroken heb ik het gehele raammechanisme gedemonteerd. Heb de motor losgenomen om te zien of deze goed werkt alvorens het geheel weer te monteren. Bij testen bleek de kabelrol slechts een kwart rond te gaan. Nadat ik opnieuw de schakelaar heb bediend is dit wederom een kwart slag, enz. dit kan ik blijven doen, zowel linksom als rechtsom. Als dit dit gebeurt als alles is gemonteerd breekt dus alles. Weet iemand wat dit kan zijn en of dit is op te lossen of is er inwendig een schakeling kapot en wordt het alsnog overgaan tot vervanging?
Omdat het kunststof geleidingsblikje is gebroken heb ik het gehele raammechanisme gedemonteerd. Heb de motor losgenomen om te zien of deze goed werkt alvorens het geheel weer te monteren. Bij testen bleek de kabelrol slechts een kwart rond te gaan. Nadat ik opnieuw de schakelaar heb bediend is dit wederom een kwart slag, enz. dit kan ik blijven doen, zowel linksom als rechtsom. Als dit dit gebeurt als alles is gemonteerd breekt dus alles. Weet iemand wat dit kan zijn en of dit is op te lossen of is er inwendig een schakeling kapot en wordt het alsnog overgaan tot vervanging?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Weet je zeker dat de motor niet om een andere reden is geblokkeerd?
Wat je nog zou kunnen proberen is de knoppen 10 seconden continu ingedrukt te houden. Als het goed is reset de motor dan zichzelf. Wellicht wil die dan wel weer.
Anders is inderdaad de kans groot dat als je alleen het motortje aandrijft (met alle kabels er vanaf) en nauwelijks beweging ziet, dat het is overleden.
Succes.
Er schijnen ook imitatie sets te bestaan, dus wellicht nog een iets goedkoper alternatief (bij de dealer iets van 225 Euro).
Wat je nog zou kunnen proberen is de knoppen 10 seconden continu ingedrukt te houden. Als het goed is reset de motor dan zichzelf. Wellicht wil die dan wel weer.
Anders is inderdaad de kans groot dat als je alleen het motortje aandrijft (met alle kabels er vanaf) en nauwelijks beweging ziet, dat het is overleden.
Succes.
Er schijnen ook imitatie sets te bestaan, dus wellicht nog een iets goedkoper alternatief (bij de dealer iets van 225 Euro).
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 02 apr 2011 21:42
Tja, ik denk toch dat je mechanisme van het raam stuk is. Ik heb al drie nieuwe erin zitten, wacht op de vierde.... 

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-