Vibratie onder motorkap lage toeren
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Vibratie onder motorkap lage toeren
Alle Espace diesel hebben hier last van. Ook de recente 2.0 dci.
Als je goed luistert zal je in lage toeren een bijgeluid horen. Niet echt rammelen maar eerder een vibratie. Dit is speling tussen de luchtaanvoer en het luchtfilterhuis.
Probeer eens, laat iemand gasstootjes tot 2500 toeren geven en houdt de luchtfilterdoos en die buis vast. Je hoort onmiddellijk een verschil.
Oplossing is simpel, 2 vijzen draaien daar waar buis en doos samenkomen.... Geluid weg. Slechts weinig mensen merken dat dit geluid er is. Daarom.... proberen.
En laat hier eens weten wie verschil hoorde....
Als je goed luistert zal je in lage toeren een bijgeluid horen. Niet echt rammelen maar eerder een vibratie. Dit is speling tussen de luchtaanvoer en het luchtfilterhuis.
Probeer eens, laat iemand gasstootjes tot 2500 toeren geven en houdt de luchtfilterdoos en die buis vast. Je hoort onmiddellijk een verschil.
Oplossing is simpel, 2 vijzen draaien daar waar buis en doos samenkomen.... Geluid weg. Slechts weinig mensen merken dat dit geluid er is. Daarom.... proberen.
En laat hier eens weten wie verschil hoorde....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 jul 2025 14:56
Re: Vibratie onder motorkap lage toeren
Niet alleen espace, en ook niet alleen diesel hebben hier last van. Sommige benzine modellen een zelfde soort constructie. Inderdaad simpelweg wat schroeven erdoorheen en klaar.
Hide post links |
-
Laguna had er ook last van...
Ben vandaag met de wagen weggeweest en viel me onmiddellijk op hoe stil hij nu is. Wellicht komt die vibratie niet plotseling maar stillekes aan. Zodanig dat je het niet opmerkt. Eenmaal je het probleem aanpakt vraag je je af waarom je het niet eerder deed
Ben vandaag met de wagen weggeweest en viel me onmiddellijk op hoe stil hij nu is. Wellicht komt die vibratie niet plotseling maar stillekes aan. Zodanig dat je het niet opmerkt. Eenmaal je het probleem aanpakt vraag je je af waarom je het niet eerder deed

Hide post links |
-
Willen de espace rijders het eens proberen? Iemand gas laten geven en de luchtfilterdoos vasthouden sammen met de inkomende buis...
Ben eens benieuwd hoeveel van ons dit ook hebben eigenlijk.... (Ook Lagunarijders). Ben ervan overtuigd dat hier enkele mensen heel blij gaan van worden nadat ze het probeerden...
Ben eens benieuwd hoeveel van ons dit ook hebben eigenlijk.... (Ook Lagunarijders). Ben ervan overtuigd dat hier enkele mensen heel blij gaan van worden nadat ze het probeerden...
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 feb 2012 08:49
Ik had het ook.
toen ik zei in de garage dat ik iets hoorde wisten ze al direct waar ik het over had.
probleem nu opgelost
bij mijn vader zijn ( enkele maanden ouder ) zaten er al 2 schroeven in als hij geleverd werd maar ze hebben er nog een extra moeten indraaien
dus is inderdaad een gekend ' probleem'
toen ik zei in de garage dat ik iets hoorde wisten ze al direct waar ik het over had.
probleem nu opgelost

bij mijn vader zijn ( enkele maanden ouder ) zaten er al 2 schroeven in als hij geleverd werd maar ze hebben er nog een extra moeten indraaien

dus is inderdaad een gekend ' probleem'

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in