Welkom hier op het forum
Da's inderdaad een hele scherpe prijs
De omschrijving en zelfs het bouwjaar komt erg overeen met
deze occasion die ik laatst tegenkwam
Alleen die heeft half leer, geen trekhaak, flink meer km en een veel hogere prijs (ook zonder garantie).
Vooral dat schuifdak is zeer zeldzaam, die laat ik zelf volgende week inbouwen in mijn Laguna II
Is het de versie met handbak of automaat?
Ik rij nu bijna 2 jaar met zeer veel genoegen in een ph2 Laguna II.
Een Dynamique uitvoering, Renault is die later Techline gaan noemen.
Wat een heerlijke auto en wat een luxe, zeker met de automaat die ik rij
Enige echte nadeel wat ik vind is de inhoud van het "dashboard kastje" of wat daarvoor door moet gaan.
Door de blower en de Carminat versterker die daar achter/onder zitten heb je praktisch geen bergruimte
Het ph2 model Laguna II is echt zeer betrouwbaar en kan je zonder risico kopen.
De 2.0T motor is wel een stuk gevoeliger dan de ongeblazen 2.0 16V die ik zelf heb.
Regelmatig onderhoud (elke 20.000 km of elk jaar, welke vd 2 er als eerste bereikt wordt) is wel belangrijk.
En altijd rustig warm rijden en laten afkoelen de laatste paar km van een rit (niet teveel de turbo meer belasten).
Verder is deze 2.0T een behoorlijk dorstige motor, dus als je veel km gaat maken niet de beste keus
Wat zijn mogelijke problemen die ik ken?
- problemen met de turbo, watergekoelde dynamo of automaat (dat laatste had ik na 2 weken toen ik hem had, is onder garantie opgelost)
- De knop vd Carminat spraakherkenning (op uiteinde richtingaanwijzerhendel) gaat regelmatig stuk (door draaien van verlichtingsknop). Enige remedie is een nieuwe hendel a €100,-
Heb nu m'n 3e hendel maar sinds ik hem op dagrijstand (automatisch inschakelen verlichting bij starten) heb staan, geen problemen meer
- Kraken vd kunstof sierstrip op het dashboard: simpel op te lossen door plaatsen van wat foam ertussen.
- bij modellen met apart te openen achterruit wil de achterwisser nog wel eens stuk gaan door inlopen van water. Ik heb een vaste achterruit, dus veel minder kans op defecte achterwisser.
Al met al is dit mijn meest betrouwbare en degelijke Renault die ik tot nu toe heb
Overweeg je nog een aankoopkeuring (Dekra, ANWB)?
Hier kan je evt zien wat er standaard aan opties op de verschillende uitvoeringen zat