Helaas kan ik niet zeggen dat ik zèlf een Fuego gekocht heb.
Wel kan ik zeggen dat ik degene ben die er voornamelijk in gaat rijden.
Mijn vader is van plan zijn Citroën GSA weg te doen. Hij is hard en technisch goed, maar niet mooi en heeft een nieuwe koppeling nodig. De opties waren simpel: Opknappen, een andere GSA of een Fuego.
Tot mijn grote vreugde kan ik melden dat het de laatste optie is geworden, waarvan akte!
Een bijzonder mooie '84er Fuego GTL.
99000 kilometer gelopen, rijdt ongelofelijk goed.
Máár... De koppeling is slecht.
Dat wisten we niet toen we hem gingen kopen, maar een testrit wees dat snel uit.
De afspraak was: GSA inruilen.
De uitkomst is: GSA houden, hetzelfde betalen en met twee auto's naar huis.
Gevolg:
Een volle oprit...
Enfin, foto's!
En dan de roest:
Zo, dat was de roest. Één bruin krikpunt.
Wat nou roesten, wat nou lekken?
Enfin, er moet wel e.e.a. aan gebeuren
- De koppeling (iemand enig idee van de kosten?)
- Voorste deel van de uitlaat is slecht
- Linker spiegel is niet van binnenuit verstelbaar
- Rechter slot is kapot (getracht in te breken, niet gelukt gelukkig!)
- Speakertje rechtsachter is gaar (zo te horen de rand vergaan)
- Klokje werkt niet
- Scheurtje in de rechter stoel (achter)
- Roestig krikpunt (wel keihard!)
So far niets echt ernstigs, alleen die koppeling gaat geld kosten.
Neemt niet weg dat dit een hele, héle mooie Fuego is. Krasjes heeft hij níét.
Één lullig deukje in de motorkap en een geschaafd bumperhoekje.
De hamvraag is natuurlijk: Waar zitten de standaard Fuego kwalen die wij nog niet hebben ontdekt? Even zoeken of er nog iets tegenvalt. Maar de rit van 200km (met Fuego en GSA achter elkaar, wat wil je nog meer!?) ging als een zonnetje, totdat je gas gaf natuurlijk. Dan was het veel toeren en weinig actie. Ja, zó slecht is de koppeling.
Eerst maar eens zien of hij te stellen is en anders moet er gewoon een nieuwe onder.
Ik hoor graag jullie reacties!
Stijn.