Accu steeds leeg
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 06 jun 2009
- Laatste bezoek: 30 jul 2022 19:59
Accu steeds leeg
Ik heb een probleem met mijn Espace 3 (2.0i 16V The Race, bouwjaar 2001). Mijn accu staat de laatste weken regelmatig leeg. Eerst nooit, en nu ineens en paar keer achter elkaar. Wat kan er aan de hand zijn? Volgens mij is de accu nog prima; het is een groot ding met veel capaciteit. Ik heb wel een probleem met mijn CV (zie andere topics; bekend probleem). Kan het zijn dat er ergens een electisch lek zit (ben niet technisch, dus niet lachen als dit een domme opmerking is), of ligt het 100% aan de accu zelf? Heb geen zin om de accu te laten vervangen en dat het probleem even snel weer terugkomt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 22 jan 2011
- Laatste bezoek: 10 jun 2011 12:23
- Actief als: particulier
- Locatie: Delft
Re: Accu steeds leeg
Hoi
een "electisch lek" is niet zo'n gek idee hoor. Lekstroom heet t geeloof ik.
Hoe oud is je accu, is dat ding echt niet op? Er is te meten hoeveel spanning hij nog levert en hoe snel hij laadt bij draaiende motor.
Er is een lijsjte aan mogelijkheden waarom een goede accu steeds leegloopt
1) Hij laadt niet op dus de dynamo is stuk of niet aangesloten.
2) Hij loopt leeg doordat er ergens iets de hele tijd stroom verbruikt. En Tja het is een Espace dus er is nogal wat electronisch spul ingebouwd...
Systematisch alles nalopen is dan wat de dealer doet en wat je evt zelf ook zou kunnen doen.
is er wat vervangen, is er wat wat hoognodig vervangen moet worden?
Er zijn hier vast leden die je haarfijn uit kunnen leggen wat de "hoofdverdachten" zijn en hoe je dat kunt nalopen.
Succes ermee, Vincent
een "electisch lek" is niet zo'n gek idee hoor. Lekstroom heet t geeloof ik.
Hoe oud is je accu, is dat ding echt niet op? Er is te meten hoeveel spanning hij nog levert en hoe snel hij laadt bij draaiende motor.
Er is een lijsjte aan mogelijkheden waarom een goede accu steeds leegloopt
1) Hij laadt niet op dus de dynamo is stuk of niet aangesloten.
2) Hij loopt leeg doordat er ergens iets de hele tijd stroom verbruikt. En Tja het is een Espace dus er is nogal wat electronisch spul ingebouwd...
Systematisch alles nalopen is dan wat de dealer doet en wat je evt zelf ook zou kunnen doen.
is er wat vervangen, is er wat wat hoognodig vervangen moet worden?
Er zijn hier vast leden die je haarfijn uit kunnen leggen wat de "hoofdverdachten" zijn en hoe je dat kunt nalopen.
Succes ermee, Vincent
Espace IV ph 1 2.0 T Expression 2005 ( met panoramadak olé )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 06 jun 2009
- Laatste bezoek: 30 jul 2022 19:59
Re: Accu steeds leeg
stel dat het de dynamo is, weet iemand wat zo'n reparatie (kosten materiaal, kosten arbeid) mij gaat kosten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 13 feb 2010
- Laatste bezoek: 20 aug 2015 08:38
- Actief als: particulier
Re: Accu steeds leeg
Heb ik ook pas gehad.Nieuwe accu gestoken en na een week terug problemen.Het was de relais van de gloeistiften die af en toe bleef hangen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Accu steeds leeg
We kunnen hier wel een heleboel dingen gaan roepen, maar dat lost niks op.
Mijn advies is als volgt;
Ga naar een bedrijf dat accu's en dynamo's/starmotoren verkoopt, laat daar de accu en de dynamo doormeten,
dat is zo'n 10 minuten werk.
Het resultaat is dat je dingen kunt uitsluiten, de problemen met je CV kunnen ook een gevolg zijn van een slechte accu!
Daarna kan je nog de ruststroom(lekstroom) laten meten wanner de wagen uitstaat en is afgesloten.
Tref je een hoge ruststroom aan, dan 1 voor 1 de zekeringen eruit halen tot je ziet dat de ruststroom normaal is, je weet dan in welk "circuit" je verder kunt zoeken. Vaak is het een "plakkend" relais of een apparaat dat later ondeskundig is ingebouwd.
SUC
Mijn advies is als volgt;
Ga naar een bedrijf dat accu's en dynamo's/starmotoren verkoopt, laat daar de accu en de dynamo doormeten,
dat is zo'n 10 minuten werk.
Het resultaat is dat je dingen kunt uitsluiten, de problemen met je CV kunnen ook een gevolg zijn van een slechte accu!
Daarna kan je nog de ruststroom(lekstroom) laten meten wanner de wagen uitstaat en is afgesloten.
Tref je een hoge ruststroom aan, dan 1 voor 1 de zekeringen eruit halen tot je ziet dat de ruststroom normaal is, je weet dan in welk "circuit" je verder kunt zoeken. Vaak is het een "plakkend" relais of een apparaat dat later ondeskundig is ingebouwd.
SUC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 610 Weergaves
-
Laatste bericht door A110
-
- 6 Reacties
- 462 Weergaves
-
Laatste bericht door aarthodo
-
- 3 Reacties
- 422 Weergaves
-
Laatste bericht door LaTiNo156
-
- 0 Reacties
- 320 Weergaves
-
Laatste bericht door Looneytune
-
- 2 Reacties
- 437 Weergaves
-
Laatste bericht door Vulptereen
-
- 0 Reacties
- 272 Weergaves
-
Laatste bericht door rteske
-
- 5 Reacties
- 1169 Weergaves
-
Laatste bericht door haelewyn