Rempomp?

Plaats reactie

Topic author
alainvanackere
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 sep 2018 11:25
Actief als: particulier

Rempomp?

Bericht door alainvanackere »

Hallo , ik rij nu al een tijdje met een scenic van 2005

ik merk al een tijdje dat mijn rempedaal als mijn voet erop rust niet duwen gewoon ingaat tot tegen de vloer, en bij het remmen is het een spons soms niet altijd , ik ben daarmee naar een erkende dealer geweest die zijden rempomp stuk ,

deze wagen heb ik 2dehands gekocht in december nog niet anders mee dan last gehad van olie verlies rond de motor
vandaag is die nu terug binnen geweest voor de klok waar de oliefilter op zit te vernieuwen en 'rem probleem opgelost'

maar ik merk daar geen vershil in ik heb rem maar mijn rempedaal is een spons als je ermee remt ik vertrouw die mensen nietmeer bij opel leplae in wervik "belgie"

ik ben daarstraks van de 1ne garage naar , mijn automekanieker gereden en die zij ook dit is niet normaal die rem ,

iemand een idee wat het juist zou kunnen zijn, we zien wel dat eraan gewerkt is geweest aan de rempomp kan evengoed gewoon ontlucht zijn

Mvg Alain

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29

Re: Rempomp?

Bericht door mechanic »

Het oliefilter staat los van je remmen, dat is zeker.
Lucht komt niet zomaar in het remsysteem, dus er zal iets aan de hand zijn. Probeer de remmen eens goed te ontluchten. Mocht dit niet helpen en geen lekkages te zien zijn is er vrijwel zeker iets aan de hand met de rembekrachtiger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
alainvanackere
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 10 sep 2018 11:25

Bericht door alainvanackere »

mijn auto heeft geen problemen met lekkage dat is zeker ik heb daar ook een bestek van , soms werken die remmen goed en plots is rempedaal een spons gevoel zeker als je wat gereden hebt en dan stilstaat heb je altijd dit probleem voor dat rempedaal ingaat

de dealer waar ik hem gekocht hebt beweerd dat het herstelt is , ik zeg van niet dus heb ik mijn verzekering ingeschakeld ik heb een bestek van renault zelf en de faktuur wat ze allemaal getest hebben , nu zal de dealer waar ik hem gekocht hebt mogen bewijzen dat het een nieuwe pomp is , we hebben wel gezien dat er aangewerkt is geweest en zoals jij zegt hebben ze die gewoon ontlucht en dat is het .

we zullen zien wat het word . volgende week terug controle doen op olie lekkage van de motor , mijn garantie loopt 6maand 100% na 6maand reken ze 350euro door aan mij en dit wil ik zeker vermijden tis al van in het begin met die auto , eerst de Tableau ,dan olie verlies langs het vliegwiel ook olie verlies aan klok waar oliefilter opzit , en je ziet het niet altijd onmiddelijk met die beschermplaat die eronder hangt

bedankt voor de respons ik hou jullie op hoogte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29

Bericht door mechanic »

De remmen ontlucht je niet bij de bekrachtiging, maar bij de remklauwen achter de wielen. Dus je zou haast niet kunnen zien dat eraan gewerkt is mits er toch een andere bekrachtiger ingezet is.
Als de lekkage van motorolie langs het vliegwiel verholpen is, houd dit in dat de versnellingsbak eraf geweest is en dat het koppelingcircuit ontlucht zou zijn. ( werkt op het remsysteem )
Als je gewoon garantie hebt moeten ze het repareren. Je hebt het in de garantie termijn al gemeld, dus ook buiten deze termijn zou je recht hebben op volledig kostenloze reparatie als blijkt dat er toch iets niet in orde is met de remmen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut