HANDENVRIJ KAART ESPACE (antidiefstal)
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 21 apr 2011 15:40
- Actief als: particulier
HANDENVRIJ KAART ESPACE (antidiefstal)
Hallo,
ik sinds 1j mijn espace IV phase II
hij heeft een handevrijkaart waar ik de deuren mee kan open doen en starten terwijl hij in mijn broekzak zit
nu heb ik op vakantie een test gedaan samen met de mensen waar wij op vakantie zijn/waren die hebben ook zo'n 1j oude espace
ik heb mijn wagen gestart en heb mijn kaart aan die mensen gegeven,ben dan door gereden en zij volgde op ongeveer 1km
met mijn kaart
tot mijn verbazing valt mijn wagen niet stil of zo
er komt zelfs niet op mijn dashbord " kaart word niet erkend"
pas als ik na 5 km stop en wacht op die andere wagen,komt dit wel op mijn dashbord en kan dan terug zonder probleem
terug doorrijden
de vermelding verdwijnt zelfs terug van mijn dachbord na een paar minuten
heeft er iemand hier enige ervaring mee of deze test al eens gedaan
ik dacht dat ik een beveiligde wagen (tegen diefstal )had gekocht,allé dat heeft de verkoper me toch laten geloven
als ik een carjacker tegen kom en ik heb toevallig een volle tank,dan kan hij gemakkelijk +/- 1000 Km
rijden vooraleer hij hem niet meer kan starten
dit is niet alles wat ik ontdekt heb bij deze test,maar dat ik voor een andere keer om te vertellen
ik sinds 1j mijn espace IV phase II
hij heeft een handevrijkaart waar ik de deuren mee kan open doen en starten terwijl hij in mijn broekzak zit
nu heb ik op vakantie een test gedaan samen met de mensen waar wij op vakantie zijn/waren die hebben ook zo'n 1j oude espace
ik heb mijn wagen gestart en heb mijn kaart aan die mensen gegeven,ben dan door gereden en zij volgde op ongeveer 1km
met mijn kaart
tot mijn verbazing valt mijn wagen niet stil of zo
er komt zelfs niet op mijn dashbord " kaart word niet erkend"
pas als ik na 5 km stop en wacht op die andere wagen,komt dit wel op mijn dashbord en kan dan terug zonder probleem
terug doorrijden
de vermelding verdwijnt zelfs terug van mijn dachbord na een paar minuten
heeft er iemand hier enige ervaring mee of deze test al eens gedaan
ik dacht dat ik een beveiligde wagen (tegen diefstal )had gekocht,allé dat heeft de verkoper me toch laten geloven
als ik een carjacker tegen kom en ik heb toevallig een volle tank,dan kan hij gemakkelijk +/- 1000 Km
rijden vooraleer hij hem niet meer kan starten
dit is niet alles wat ik ontdekt heb bij deze test,maar dat ik voor een andere keer om te vertellen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
Re: HANDENVRIJ KAART ESPACE (antidiefstal)
Als bij mij de kaart niet in de auto is begint deze heel irritant te piepen. Hoe langer je doorrijdt hoe luider de piep wordt.
Hide post links |
-
Hallo,Pleiades schreef:Als bij mij de kaart niet in de auto is begint deze heel irritant te piepen. Hoe langer je doorrijdt hoe luider de piep wordt.
hebt u een espace ?
dus als ik het goed begrijp kan je toch rijden desondanks dat irritante gepiep
eigenlijk kan / mag dit toch niet
als mijn verzekering dit te weten komt dat ik kan rijden zonder mijn kaart,dan betaal ik een flink stuk meer aan premie
want mijn wagen is niet beveiligd tegen diefstal zoals ze bij renault laten uitschijnen
trouwens dit mensen die de test hebben mee gedaan,hebben dezelfde test al eerder gedaan met als gevolg ' hetzelfde probleem ',want ik wou hen niet geloven en heb het daarom zelf ook getest
mvg
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Ik heb het ook in mijn Laguna hoor.
Uitstappen (met de sleutel in de broekzak) met draaiende motor, begint hij te piepen en geeft melding "Kaart niet herkend".
Maar je kan gewoon rijden zonder die kaart, als je erover nadenkt is het wel vreemd ja...
Is het ook zo dat als jij bijv. aan 't tanken bent (met de sleutel in je broek) dat dan iemand snel kan instappen, starten en zonder probleem kan wegrijden met je Renault...?
Uitstappen (met de sleutel in de broekzak) met draaiende motor, begint hij te piepen en geeft melding "Kaart niet herkend".
Maar je kan gewoon rijden zonder die kaart, als je erover nadenkt is het wel vreemd ja...

Is het ook zo dat als jij bijv. aan 't tanken bent (met de sleutel in je broek) dat dan iemand snel kan instappen, starten en zonder probleem kan wegrijden met je Renault...?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Heb er twee, alleen dan phase 1. Het gaat erom dat je de auto niet kan starten zonder dat de kaart aanwezig is. Als u de motor laat draaien kan iemand gewoon wegrijden. Het zou hetzelfde zijn als u de sleutels gewoon in de auto laat zitten. Het enige probleem is dat wanneer de auto uitgeschakeld wordt, deze niet meer zonder de kaart gestart kan worden.zr7veke schreef:Hallo,Pleiades schreef:Als bij mij de kaart niet in de auto is begint deze heel irritant te piepen. Hoe langer je doorrijdt hoe luider de piep wordt.
hebt u een espace ?
dus als ik het goed begrijp kan je toch rijden desondanks dat irritante gepiep
eigenlijk kan / mag dit toch niet
als mijn verzekering dit te weten komt dat ik kan rijden zonder mijn kaart,dan betaal ik een flink stuk meer aan premie
want mijn wagen is niet beveiligd tegen diefstal zoals ze bij renault laten uitschijnen
trouwens dit mensen die de test hebben mee gedaan,hebben dezelfde test al eerder gedaan met als gevolg ' hetzelfde probleem ',want ik wou hen niet geloven en heb het daarom zelf ook getest
mvg
kaart moet in het interieur aanwezig zijn om te starten, dit kan dus niet.Renier schreef:Is het ook zo dat als jij bijv. aan 't tanken bent (met de sleutel in je broek) dat dan iemand snel kan instappen, starten en zonder probleem kan wegrijden met je Renault...?
Hide post links |
-
ik vind het toch maar een lugubere ontdekking
iemand kan dus inderdaad met je wagen aan de haal gaan terwijl je bv aan't tanken bent
dit kan toch niet
als je je sleutel van't contact haalt dan kan dit niet gebeuren
maar met die moderne snufjes in de auto dus wel
laat het nu zo zijn dat dit gebeurd,dan zou hij toch na een paar 10 tal meters moeten stilvallen
want er is geen correspondentie tussen de kaart en de auto,hetgeen toch de bedoeling zou moeten zijn niet
iemand kan dus inderdaad met je wagen aan de haal gaan terwijl je bv aan't tanken bent
dit kan toch niet
als je je sleutel van't contact haalt dan kan dit niet gebeuren
maar met die moderne snufjes in de auto dus wel
laat het nu zo zijn dat dit gebeurd,dan zou hij toch na een paar 10 tal meters moeten stilvallen
want er is geen correspondentie tussen de kaart en de auto,hetgeen toch de bedoeling zou moeten zijn niet
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 14 aug 2024 12:00
Volgens mij valt het allemaal wel mee... Als de motor van je auto draait kan iemand hem inderdaad meenemen. Daar is geen verschil tussen een auto met (handsfree) kaart en een sleutel. Wat wel handig is om eens te testen is of je een auto inderdaad kan starten als de kaart niet IN de auto is. Pleiades meldt dat dit niet kan. Voor mij is er daarmee geen verschil meer, en dus ook geen extra gevaar.
Het automatisch stilvallen van de auto als de kaart er niet meer is lijkt me juist levensgevaarlijk. Stel: je zet je vriendin af, en gaat de auto parkeren. Vergeten dat zij de sleutel had, maar ja, ze is de winkel al in. Je rijdt snel de spoorwegovergang over om daarachter te parkeren en de auto staat stil. Of je rijdt de snelwegoprit op en je auto valt stil. Of de brug, of gewoon in de stad op een kruispunt, op de tramrails......
Als je niet wilt dat je auto gejat wordt, moet je niet uitstappen als de motor nog draait. Maar nogmaals, dat moet je met geen enkele auto doen...
Het automatisch stilvallen van de auto als de kaart er niet meer is lijkt me juist levensgevaarlijk. Stel: je zet je vriendin af, en gaat de auto parkeren. Vergeten dat zij de sleutel had, maar ja, ze is de winkel al in. Je rijdt snel de spoorwegovergang over om daarachter te parkeren en de auto staat stil. Of je rijdt de snelwegoprit op en je auto valt stil. Of de brug, of gewoon in de stad op een kruispunt, op de tramrails......
Als je niet wilt dat je auto gejat wordt, moet je niet uitstappen als de motor nog draait. Maar nogmaals, dat moet je met geen enkele auto doen...
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV 6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
- Global Moderator
Net getest en kan inderdaad NIET, had de kaart 50 cm vd auto vandaan gelegd.MSchut schreef: Wat wel handig is om eens te testen is of je een auto inderdaad kan starten als de kaart niet IN de auto is. Pleiades meldt dat dit niet kan.
Hij geeft dan met poging tot starten aan "Plaats kaart in de lezer"

Hide post links |
-
- lid
Pfff, da's fijn. Bedankt voor het testen! Kan ik zo met een gerust hart weer slapen. 

Laatst gewijzigd door Renier op 18 apr 2011 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig citaat weg gehaald, originele bericht staat er direct boven
Reden: Onnodig citaat weg gehaald, originele bericht staat er direct boven
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
en als nu een carjacker je uit je sleurt
dan is het toch de bedoeling dat hij hem niet kan stelen of niet
als hij maar een 10 tal meters kan wegrijden dan ben ik al ergens anders zenne om bv te melden dat ze mijn wagen stelen
met al die moderne snufjes erop is dat toch de bedoeling,allé zo is het met toch wijsgemaakt door de verkoper
en ik denk dat er zo veel mensen zijn die dit verhaaltje hebben gehoord van de verkoper
als je natuurlijk een auto hebt met een sleutel dan kan het niet anders,die blijft op't contact zitten,logisch
maar ik dacht dat het net de bedoeling was om met die moderne snufjes dit fenomeen ( carjacken )te verminderen en het aantal diefstallen te verkleinen
en nee de wagen start inderdaad niet zonder kaart
en nee ik laat mijn wagen nooit draaiend achter ,dat zou niet slim zijn hé
dan is het toch de bedoeling dat hij hem niet kan stelen of niet
als hij maar een 10 tal meters kan wegrijden dan ben ik al ergens anders zenne om bv te melden dat ze mijn wagen stelen
met al die moderne snufjes erop is dat toch de bedoeling,allé zo is het met toch wijsgemaakt door de verkoper
en ik denk dat er zo veel mensen zijn die dit verhaaltje hebben gehoord van de verkoper
als je natuurlijk een auto hebt met een sleutel dan kan het niet anders,die blijft op't contact zitten,logisch
maar ik dacht dat het net de bedoeling was om met die moderne snufjes dit fenomeen ( carjacken )te verminderen en het aantal diefstallen te verkleinen
en nee de wagen start inderdaad niet zonder kaart
en nee ik laat mijn wagen nooit draaiend achter ,dat zou niet slim zijn hé
Hide post links |
-
- Global Moderator
Die handsfree keycard is in eerste instantie voor het comfort ontwikkeld lijkt me.
Sleutel in de zak, portier zo open doen en met 1 druk op de knop starten, echt erg relaxed
Verder is hij ook een stuk platter dan een ouderwetse sleutel in je broekzak.
Sleutel in de zak, portier zo open doen en met 1 druk op de knop starten, echt erg relaxed

Verder is hij ook een stuk platter dan een ouderwetse sleutel in je broekzak.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Het handsfree systeem is niet bedoeld om diefstal tegen te gaan. Enkel en alleen als een comfort verhoging.
Als het wel zo is verteld bij de aankoop, dan is het een verkeerde voorlichting geweest.
Maar heb het zelf ook wel gehad hoor dat mijn vrouw wegrijdt en na een paar minuten terug komt omdat ze de key card niet bij zich had.
Het systeem draagt er echter wel toe bij om carjacking moeilijker te maken, maar dat is niet meer dan een positieve toevallige bijkomstigheid van het handsfree systeem. Als de key card niet wordt opgeëist bij een carjacking, dan komt de dief er wel mee weg, maar kan er uiteindelijk niet veel mee.
Met een gewone sleutel ben je kansloos en krijg je je auto eigenlijk nooit meer terug, want die gaat meteen naar het oostblok. Ik denk ook dat de verkoper dit verhaal duidelijk heeft willen maken.
Als het wel zo is verteld bij de aankoop, dan is het een verkeerde voorlichting geweest.
Maar heb het zelf ook wel gehad hoor dat mijn vrouw wegrijdt en na een paar minuten terug komt omdat ze de key card niet bij zich had.
Het systeem draagt er echter wel toe bij om carjacking moeilijker te maken, maar dat is niet meer dan een positieve toevallige bijkomstigheid van het handsfree systeem. Als de key card niet wordt opgeëist bij een carjacking, dan komt de dief er wel mee weg, maar kan er uiteindelijk niet veel mee.
Met een gewone sleutel ben je kansloos en krijg je je auto eigenlijk nooit meer terug, want die gaat meteen naar het oostblok. Ik denk ook dat de verkoper dit verhaal duidelijk heeft willen maken.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- lid
Als ik me goed herinner kan je inderdaad wel gewoon door blijven rijden (het gepiep negerend) en uiteindelijk rustig je auto parkeren. Alleen de auto gaat dan niet vanzelf op slot, dat is wel iets om rekening mee te houden 

1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Als je de handenvrije kaart niet bij jou hebt kan de wagen uiteraard niet gestart worden. Hij zal wel gestart kunnen worden wanneer de kaart in de omgeving van de wagen is, dus moet daarom niet perse erin zijn.
Wanneer je zonder de kaart aan het rijden bent zal je, wanneer je de wagen wil uitzetten, twee keer achtereen op de startknop moeten duwen. Komt gelijk ook op het scherm dat de kaart niet herkend wordt.
Ook als je zonder kaart zou stilvallen met de wagen op een kruispunt of zo, kan deze binnen de (x) aantal seconden gewoon herop gestart worden.
Wanneer je zonder de kaart aan het rijden bent zal je, wanneer je de wagen wil uitzetten, twee keer achtereen op de startknop moeten duwen. Komt gelijk ook op het scherm dat de kaart niet herkend wordt.
Ook als je zonder kaart zou stilvallen met de wagen op een kruispunt of zo, kan deze binnen de (x) aantal seconden gewoon herop gestart worden.
Hide post links |
-
dus een espace heeft geen KLOTEN antidiefstal of alarm
zelf als ik mijn wagen stil leg en ik laat een raam open en hij sluit af zoals gewoonlijk
dan kan ik via het openstaand raam mijn deur open doen,zonder dat er maar één piep of wat dan ook te horen is
geen alarm dus,men kan de wagen dus volledig leeg ratten zonder dat er iemand iets van merkt
GOE BEZIG RENAULT
wat heb ik dan van beveiliging op die wagen:NIKS !!!!!!!
o ja wow een antistart ,maar dan ook maar als de kaart heeeeel ver uit de buurt is,anders ook niet
zelf als ik mijn wagen stil leg en ik laat een raam open en hij sluit af zoals gewoonlijk
dan kan ik via het openstaand raam mijn deur open doen,zonder dat er maar één piep of wat dan ook te horen is
geen alarm dus,men kan de wagen dus volledig leeg ratten zonder dat er iemand iets van merkt
GOE BEZIG RENAULT
wat heb ik dan van beveiliging op die wagen:NIKS !!!!!!!
o ja wow een antistart ,maar dan ook maar als de kaart heeeeel ver uit de buurt is,anders ook niet
Hide post links |
-
- lid
Ik zou bijna zeggen: als je er vanaf wilt, ik wil hem wel voor je verzorgen hoor, breng maar langs...zr7veke schreef:wat heb ik dan van beveiliging op die wagen:NIKS !!!!!!!
Maar toch uit nieuwsgierigheid: wat verwacht je nu van een auto waarvan je het raam openlaat? Dat hij herkent dat niet jij maar iemand anders iets uit de wagen pakt? Of ben ik nu weer te naief door erop te reageren

1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Misschien moet je de reacties wat beter lezen of zelf even een experiment doen met die kaart. Leg de kaart eens op het dak en probeer de auto eens te starten. Of start je auto en leg de kaart buiten de auto. Rij dan 3 meter weg en kijk eens wat er gebeurt als je de auto uitzet of uitstapt of weer wil starten.
Als iemand jou uit je auto trekt, zou ik me niet zo druk maken om de kaart en de auto. De kans dat je tegen een agressieve car jacker aanloopt is aanwezig.
Mogelijk moet je je verkoper even de waarheid gaan vertellen en niet Renault. Zij hebben niet gelogen tegen je
P.s. Je verkoper trouwens ook niet.
Als iemand jou uit je auto trekt, zou ik me niet zo druk maken om de kaart en de auto. De kans dat je tegen een agressieve car jacker aanloopt is aanwezig.
Mogelijk moet je je verkoper even de waarheid gaan vertellen en niet Renault. Zij hebben niet gelogen tegen je
P.s. Je verkoper trouwens ook niet.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- lid
Wat trouwens wel leuke opties zijn, zijn gps volgsystemen. Als je serieus iets van zekerheid wilt zou ik het daarin zoeken.
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
NEE niet naief,ik zou eerder zeggen niet goed nadenkendMSchut schreef:Ik zou bijna zeggen: als je er vanaf wilt, ik wil hem wel voor je verzorgen hoor, breng maar langs...zr7veke schreef:wat heb ik dan van beveiliging op die wagen:NIKS !!!!!!!
Maar toch uit nieuwsgierigheid: wat verwacht je nu van een auto waarvan je het raam openlaat? Dat hij herkent dat niet jij maar iemand anders iets uit de wagen pakt? Of ben ik nu weer te naief door erop te reageren
als ik in een auto inbreek met een raam open of niet dan zou er een alarm moeten afgaan (als er één in staat natuurlijk hé )en mij is verteld dat dat zo is
of ik het nu ben of iemand anders dat weet de auto natuurlijk niet
zo slim maak renault ze nu ook weer niet
Hide post links |
-
- lid
Ik geef op...
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
- Global Moderator
Ik ook
Ik denk dat de genoemde eigenschappen van het handsfree key card systeem voldoende aan bod zijn gekomen.

Ik denk dat de genoemde eigenschappen van het handsfree key card systeem voldoende aan bod zijn gekomen.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Dan had je een goedgekeurd alarm als optie moeten nemen toch?zr7veke schreef:dus een espace heeft geen KLOTEN antidiefstal of alarm

Je auto is daarop in ieder geval voorbereid als het er niet inzit dus achteraf inbouw moet mogelijk zijn, anders een aftermarket systeem laten inbouwen.
Probleem opgelost....

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Haha, alarm is optioneel. Wordt in geen enkele Renault standaard geleverd.
Zo hebben wij alarm moeten laten inbouwen van de verzekering. Die gaat aan zodra de auto op slot gaat, ook als het raam open staat. Dan gaat het alarm gewoon af om te laten merken dat het raam nog open staat
Zo hebben wij alarm moeten laten inbouwen van de verzekering. Die gaat aan zodra de auto op slot gaat, ook als het raam open staat. Dan gaat het alarm gewoon af om te laten merken dat het raam nog open staat

Hide post links |
-
- lid
Hmmm, interessant. Is dat ook het geval in een Espace (IV, ph 1)? Zo ja, aan wat voor kostenpost zou je globaal moeten denken voor het achteraf laten inbouwen van een alarm?
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
Klasse 3 alarm kost je zo'n 600,-
Zou ik alleen niet bij de dealer laten doen, dan ben je nog meer kwijt.
Ik heb het destijds (moest ook van de verzekering) laten doen bij een autospeciaalzaak, zo'n toko waar ze radio's en speakers etc inbouwen. Met certificaat en aangesloten op de originele bekabeling.
Zou ik alleen niet bij de dealer laten doen, dan ben je nog meer kwijt.
Ik heb het destijds (moest ook van de verzekering) laten doen bij een autospeciaalzaak, zo'n toko waar ze radio's en speakers etc inbouwen. Met certificaat en aangesloten op de originele bekabeling.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hoho... rare praat voor iemand die een goede wagen bezit die dan nog eens met transponder is uitgerust. Welke idioot laat nu eigenlijk z'n raam openstaan als hij niet wil dat hij gestolen wordt?
Ten tweede, ik probeer toch nog eens, werkt de handsfree kaart in een peervormige vorm rond de wagen. Achteraan en opzij ong 1 meter, vooraan bijna niets. Tegelijk dacht meneer Renault eraan dat je, wanneer de koffer geopend wordt, de deuren niet mee ontgrendeld worden. (Kan wel afhankelijk zijn van het type).
En als ik me goed herinner kan je een automatische kaart gebruiken zoals een manuele en hierdoor de automatische functie uitschakelen. Maar hier ben ik niet echt zeker van, is ook tijdje geleden.... Iig mijn vorige wagens met handenvrije functie zijn nog nooit gestolen geweest.
De tweede generatie handenvrije kaart kan je de wagen afsluiten met de manuele knop. Als je dan naar de wagen gaat zal die niet openspringen. Dit omdat er in het verleden wellicht een aantal chauffeurs de claxon niet hoorden en de knipperlichten niet zagen. Die mensen gingen weg van de wagen, vregen zich af of de wagen wel op slot was, keerden terug trokken aan de klink en de wagen ging open. Waardoor ze overtuigd waren dat de wagen niet goed afgesloten was en bleven heen en weer lopen
Was wel een heel kleine minderheid haha
Ten tweede, ik probeer toch nog eens, werkt de handsfree kaart in een peervormige vorm rond de wagen. Achteraan en opzij ong 1 meter, vooraan bijna niets. Tegelijk dacht meneer Renault eraan dat je, wanneer de koffer geopend wordt, de deuren niet mee ontgrendeld worden. (Kan wel afhankelijk zijn van het type).
En als ik me goed herinner kan je een automatische kaart gebruiken zoals een manuele en hierdoor de automatische functie uitschakelen. Maar hier ben ik niet echt zeker van, is ook tijdje geleden.... Iig mijn vorige wagens met handenvrije functie zijn nog nooit gestolen geweest.
De tweede generatie handenvrije kaart kan je de wagen afsluiten met de manuele knop. Als je dan naar de wagen gaat zal die niet openspringen. Dit omdat er in het verleden wellicht een aantal chauffeurs de claxon niet hoorden en de knipperlichten niet zagen. Die mensen gingen weg van de wagen, vregen zich af of de wagen wel op slot was, keerden terug trokken aan de klink en de wagen ging open. Waardoor ze overtuigd waren dat de wagen niet goed afgesloten was en bleven heen en weer lopen

Was wel een heel kleine minderheid haha
Hide post links |
-
hé maat zet jij nooit je raam open in de zomer !!!!!!!!!!!!!DHL schreef:
mvg
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Het dakraam, iemand die daardoor probeert te klimmen valt nogal op, en wanneer er een hand of iets naar binnen steekt gaat het alarm af. En raam open of niet, ruitje intikken is niet zo moeilijk. Gewoon geen waardevolle spullen in de auto laten liggen...
Hide post links |
-
- Global Moderator
Als je je auto parkeert met raam open dan vraag je er ook om dat er wordt ingebroken... 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Tja.... wat moet ik zeggen? Neen, deze 'maat' laat z'n ruit niet openstaan wanneer ik de wagen parkeer.
Lijkt me heel erg dom voor iemand die zo onzeker is
Had misschien beter even de uitleg gelezen die ik erbij gaf... was opbouwende poging.
Reken mezlef ook bij de opgevers in dit topic
Lijkt me heel erg dom voor iemand die zo onzeker is

Had misschien beter even de uitleg gelezen die ik erbij gaf... was opbouwende poging.
Reken mezlef ook bij de opgevers in dit topic

Hide post links |
-
- Global Moderator
Aangezien alle voors en tegens, eigenschappen en meningen van iedereen over dit handsfree key card systeem aan bod zijn gekomen heb ik dit topic gesloten. Dit om iedereen in zijn waarde te laten en om te voorkomen dat het een eindeloze discussie gaat worden.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik heb toch de neiging om hier even een conclusie neer te leggen.
Het keyless entry systeem van Renault is een systeem om het gemakkelijker te maken om in te stappen en weg te rijden wanneer u de kaart op uw lichaam of bij u draagt. De auto gaat alleen open als de kaart zich zeer dicht bij de auto bevind, en start alleen als de kaart zich in het interieur bevind. Als u de kaart uit de auto haalt wanneer de motor draait zal de auto een signaal geven dat de kaart niet herkent wordt. Vanwege veiligheidsredenen gaat de motor niet uit. Stelt u zich voor dat de batterij leeg is, auto zegt ik herken uw kaart niet en schakelt zichzelf uit, terwijl u met 170 op de Autobahn rijdt. Het is op geen enkele manier een veiligheidssysteem. Dit moet u zelf (laten) inbouwen indien uw verzekeringsmaatschappij dit verplicht.
Alle nieuwe Renaults zijn uitgerust met Alarm klasse 1. Dit houdt in dat er een automatisch inschakelende dubbele startonderbreking aanwezig is. Dit is voor goedkopere auto's als een Clio of Twingo voldoende. Er is een mogelijkheid bij Renault om alarmvoorbereiding in te bouwen, waarna een gecertificeerd systeem kan worden ingebouwd zonder al te hoge kosten (aangezien in ieder land andere eisen worden gesteld aan alarmsystemen doet Renault dit niet zelf).
Dit kan zijn: Alarm Klasse 2 - autoalarm met sirene, ultrasoon sensoren en automatische inschakelende dubbele startonderbreking. Klasse 3 - alarm met noodstroomsirene, ultrasoon sensoren, hellingshoekdetector en automatisch inschakelende dubbele startonderbreking. (Deze heb ik zelf in de Laguna Coupe en Espacen) Klasse 4 en Klasse 5 - autoalarm klasse 3 gecombineerd met een voertuigvolgsyteem, afhankelijk van de werking valt deze onder klasse 4 of 5. Verder kan dit nog worden uitgebreid met codes om de onderbreker te ontgrendelen of vingerafdrukherkenning om de auto in te komen, dit gaat door tot klasse 7.
Renault heeft nooit de intentie gehad het keyless entree systeem te gebruiken als veiligheidssnufje. Het beveiligen van een auto is uw eigen verantwoordelijkheid. Om de schuld af te schuiven op Renault is incorrect, zij leveren uw wagen namelijk niet af met een certificaat dat er een alarm inzit. Als u bang bent dat uw auto wordt leeggehaald, laat er een Alarm klasse 3 in plaatsen. Als het raam geopend is gaat het alarm er gewoon op, als iemand dan een deur opent gaat het alarm direct af, zelfs al steekt iemand zijn/haar hand naar binnen. En het heeft verder toch geen zin, aangezien de auto alleen gestart kan worden als de kaart zich in de auto bevind.
Er is maar een doel van het keyless entry systeem, en dat is uw leven met uw Renault makkelijker te maken. Niet om uw auto te beveiligen. Het is zoals het is, en daar gaan wij geen discussie meer over te voeren.
Het keyless entry systeem van Renault is een systeem om het gemakkelijker te maken om in te stappen en weg te rijden wanneer u de kaart op uw lichaam of bij u draagt. De auto gaat alleen open als de kaart zich zeer dicht bij de auto bevind, en start alleen als de kaart zich in het interieur bevind. Als u de kaart uit de auto haalt wanneer de motor draait zal de auto een signaal geven dat de kaart niet herkent wordt. Vanwege veiligheidsredenen gaat de motor niet uit. Stelt u zich voor dat de batterij leeg is, auto zegt ik herken uw kaart niet en schakelt zichzelf uit, terwijl u met 170 op de Autobahn rijdt. Het is op geen enkele manier een veiligheidssysteem. Dit moet u zelf (laten) inbouwen indien uw verzekeringsmaatschappij dit verplicht.
Alle nieuwe Renaults zijn uitgerust met Alarm klasse 1. Dit houdt in dat er een automatisch inschakelende dubbele startonderbreking aanwezig is. Dit is voor goedkopere auto's als een Clio of Twingo voldoende. Er is een mogelijkheid bij Renault om alarmvoorbereiding in te bouwen, waarna een gecertificeerd systeem kan worden ingebouwd zonder al te hoge kosten (aangezien in ieder land andere eisen worden gesteld aan alarmsystemen doet Renault dit niet zelf).
Dit kan zijn: Alarm Klasse 2 - autoalarm met sirene, ultrasoon sensoren en automatische inschakelende dubbele startonderbreking. Klasse 3 - alarm met noodstroomsirene, ultrasoon sensoren, hellingshoekdetector en automatisch inschakelende dubbele startonderbreking. (Deze heb ik zelf in de Laguna Coupe en Espacen) Klasse 4 en Klasse 5 - autoalarm klasse 3 gecombineerd met een voertuigvolgsyteem, afhankelijk van de werking valt deze onder klasse 4 of 5. Verder kan dit nog worden uitgebreid met codes om de onderbreker te ontgrendelen of vingerafdrukherkenning om de auto in te komen, dit gaat door tot klasse 7.
Renault heeft nooit de intentie gehad het keyless entree systeem te gebruiken als veiligheidssnufje. Het beveiligen van een auto is uw eigen verantwoordelijkheid. Om de schuld af te schuiven op Renault is incorrect, zij leveren uw wagen namelijk niet af met een certificaat dat er een alarm inzit. Als u bang bent dat uw auto wordt leeggehaald, laat er een Alarm klasse 3 in plaatsen. Als het raam geopend is gaat het alarm er gewoon op, als iemand dan een deur opent gaat het alarm direct af, zelfs al steekt iemand zijn/haar hand naar binnen. En het heeft verder toch geen zin, aangezien de auto alleen gestart kan worden als de kaart zich in de auto bevind.
Er is maar een doel van het keyless entry systeem, en dat is uw leven met uw Renault makkelijker te maken. Niet om uw auto te beveiligen. Het is zoals het is, en daar gaan wij geen discussie meer over te voeren.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 887 Weergaves