koleos uit limburg

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
koleos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2010 18:39
Actief als: particulier

koleos uit limburg

Bericht door koleos »

Allen,ben in bezit van m'n droom koleos dci 150pk.Geweldige auto,toch na 2jaar(40.000km)13keer in de garage geweest en vorige week de ganse historiek aan renault doorgegeven.Heb dan iemand aan de lijn gekregen die me melde dat alle problemen onder garantie waren(wat ook klopt)Toch ben ik wat ontevreden dat ze zo reageren!Telkens wagen binnenbrengen enz..enz..ben 'n beetje einde raad.
Groetjes,
guy
rummen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: koleos uit limburg

Bericht door DHL »

Wat ging er dan zoal allemaal stuk? Renault gaat er prat op dat de Koleos kwalitatief tot de top zou behoren. Ben een beetje verwonderd want ik dacht tot heden dat het inderdaad goede wagens zijn. Geeft inderdaad weinig vertrouwen nu de garantie ver gedaan is. Ik zou een extra jaar garantie vragen omdat m'n vertrouwen geschonden is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
koleos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2010 18:39
Actief als: particulier

Re: koleos uit limburg

Bericht door koleos »

inderdaad,ik heb of had toch het vertrouwen in renault,maar 13keer binnen op 2jaar,3xvensters opnieuw laten tinten telkens blazen, 1xdeur niet open,1x borgmoer stuur..niets gevonden,'n paar weken later 'n brief met de melding(frankrijk)stuurkolom kraakt...borgmoer,bekabeling eveneens brief van renault,dan autom.regeneratie werkt niet meer(roetfilter)1xradiator lekt,1xzetel achter piept fel!1xmiddenachter gordel werkt niet,1xte weing koelvloeistof,1x display radio onduidelijk allemaal stepen!1x linker koplamp vol water,1xvoorbumper slecht teruggeplaatst!Dat zal het zo ongeveer geweest zijn tot nu toe,spijtig dat "ombudsman"van renault belgie telef.meld dat alles onder garantie is geweest,maar telkens de miserie die je dan hebt daar wordt blijkbaar geen rekening mee gehouden!Voor zo'n bekend merk had ik toch iets meer verwacht of zoals jij zegt een extra jaar garantie,of 'n korting op volgend onderhoud.Dit is mijn 8 ste wagen,m'n eerste renault,misschien de laatste?Of ben ik een klager?groetjes,guy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
koleos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2010 18:39
Actief als: particulier

Re: koleos uit limburg

Bericht door koleos »

Hallo,
met de "pechvogel"die al 13keer met m'n koleos in de garage geweest is.
Nu moet ik binnen 'n paar weken op 40.000km onderhoud binnen,ondertussen ben ik ongerust dat ik nog vroeger zal
moeten binnen gaan;de auto start van de eerste keer maar precies op 3 cilinders.Eens aan 't draaien lijkt alles normaal.Weet iemand wat dat zou kunnen zijn.Ik tank al jaren aan dezelfde pomp(q8).
Groetjes
Guy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: koleos uit limburg

Bericht door mechanic »

Zou me niks verbazen als je een probleem hebt met je koppakking. Zijn al vaker m9r motoren voor vervangen, veelal is dit gevolgschade van het ooit met te weinig koelvloeistof hebben gereden.
Poosje terug bij een 1e beurt van een koleos waren de metalen uitlaat ophaningen al doorgeroest, en aandrijfaskeerringen lek :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: koleos uit limburg

Bericht door DHL »

Oei.... zeg dat het niet waar is he Mehanic. Nu we dachten eindelijk de goede motor te hebben.... Moeten dan toch echt wel uitzonderingen zijn of vergis ik me?
wat me wel opvalt is dat hij een beetje olie verbruikt. Onderhoud om de 20.000 a 25.000 km en moet telkens toch 1 a 1.5 l olie toevoegen. (Om de 30.000 of jaarlijks is voorgeschreven dacht ik). Of zou jij eerder voorstander zijn om deze motoren op 15.000 te voorzien van een tussenbeurt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: koleos uit limburg

Bericht door mechanic »

De m9r diesel motor is in principe een heel degelijk product. Alleen zijn er bij ons in de garage al een 5tal vernieuwd na een defecte koppakking. Te weinig koelwater erin, verkeerd ontlucht etc. Er is een hele kleine mededeling geweest ivm koelwater lekkage, dit had te maken met een verkeerd gemonteerde leiding die klem kwam te zitten bij onder bepaalde omstandigheden. Heb 1 geval gehad van deze, dit was echter gelukkig bij de 0beurt ondekt..
Het olieverbruik van 1:25.000km is absoluut te verwaarlozen.
Als het voorschrift van onderhoud 30.000km/1 jaar is, zou ik zoiezo na 15.000km even langs de garage gaan voor een tusseninspectie. Kwaad kan het nooit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
koleos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2010 18:39
Actief als: particulier

Re: koleos uit limburg

Bericht door koleos »

Vraagje,
koleos diesel 4x2 150dci heeft speciaal motorolie nodig bij het onderhoud.7,5 liter,was ongeveer 150€ zonder werk.
Is dat normaal en hoe weet ik dat m'n geen gewoon olie gebruikt?
Groetjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: koleos uit limburg

Bericht door DHL »

Bedankt Mehanic, is duidelijke uitleg. zal zo'n tussenbeurt laten uitvoeren. Wellicht moet ik dan zelfs nooit olie bijvullen. Ik vroeg me dat af omdat ik nog nooit een wagen had die olie verbruikte. Maar de onderhoudsintervallen lagen toen korter bij elkaar...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: koleos uit limburg

Bericht door mechanic »

Alle motoren met roetfilter bij renault hebben 5w30 olie nodig. In de 2.0 dci, m9r, gaat gemiddeld tussen de 6-8 L olie. Wij gebruiken altijd shell helix, die kost ong. €12-€13 per liter verkoop. Een olie filter komt er ook bij, inzet filter element van ong € 20, en dan de arbeid nog van een half uur ong.
Je kan niet controleren wat voor olie er gebruikt is, alleen wat er op de bon staat vermeld. Je moet naar een garage gaan die je vertrouwt dat ze goed werk leveren en de boel niet besodemieteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
koleos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2010 18:39
Actief als: particulier

Re: koleos uit limburg

Bericht door koleos »

hallo,
ik heb bij het rijden,zeker als de motor koud is een raar trillend gevoel aan het gaspedaal van m'n koleos.
Normaal kan dan niet want volgens renault is dat gaspedaal zonder kabel,ik denk dat de trillingen komen van de motor zelf
en zich zo verder zetten,heeft iemand ook die ervaring?
Groetjes,
guy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Killerscorpio
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2009 14:08

Re: koleos uit limburg

Bericht door Killerscorpio »

hmm

2008 koleos 2,5 l 170pk privilege
70000 km
geen problemen, wel vebruikt hij wat olie, maar als de beurten om de 30000 km liggen is dat niet vreemd dus vul ik 1 liter bij om de 15000 ongeveer

eerste beurt 170 euro , tweede beurt 300 euro

herken wel verhaal automatische inschakeling roet filter , staat in het boekje maar doiet niets automatisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: koleos uit limburg

Bericht door Hema »

Killerscorpio schreef:hmm

herken wel verhaal automatische inschakeling roet filter , staat in het boekje maar doiet niets automatisch
Verklaar je nader?
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Killerscorpio
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2009 14:08

Re: koleos uit limburg

Bericht door Killerscorpio »

nou ik heb meen ik gelezen
dat het filter inschakeld wanneer het meet dat buiten lucht slecht is

mijn vorige auto een hyundai tucson deed dit namelijk

helaas wanneer ik met mijn koleos door een tunnnel rijdt waar ik ruik dat er veel slechte lucht is schakeld het systeem niet automatisch naar filter en interne circulatie het symbool met "de in een circel geplaatste pijltjes"

iets wat de tucson wel deed en wat naar ik heb gelezen de koleos ook zou moeten doen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht