Hallo allen,
Dit onderwerp is al vaker aan bod gekomen, maar toch maar weer de vraag aan vooral de Avi 3.0 v6 met lpg gebruikers:
Welke installatie kan ik het beste nemen. Ik ben nu op twee merken uit gekomen welke door veel mensen (niet Avi specifiek) aanbevolen worden:
Vaille en Prins.
Graag jullie ervaringen en adviezen!
Gr,
David
LPG installatie welke nu nemen?
-
dschelte
Topic author - lid

- Actief als: particulier
LPG installatie welke nu nemen?
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
rinia
- Lid

Re: LPG installatie welke nu nemen?
Hallo David,
de keuze lijkt me makkelijk: ik zou zeker voor Vialle kiezen. En natuurlijk voor het LPi systeem dat is wat mij betreft superieur aan alle andere. Bovendien is Vialle, voorzover ik weet een groter bedrijf, daar staat dus meer ontwikkeling achter.
Ik heb zelf 2,5 jaar een LPi van Vialle en het bevalt heel goed. Wellicht is Vialle wat duurder maar dat maakt weinig uit gezien de besparing. Als enig minpunt kan ik noemen dat het even duurde voor dat de afstelling goed was.(ze weten nu bij Vialle wat het moet zijn) En ik heb het idee dat Vialle niet graag inzage in hun programmatuur geeft. Dit betekent dat je bij voorkeur zou moeten laten inbouwen door een bedrijf dat goed met Vialle kan opschieten, dus officieele Vialle dealer.
Het is ook belangrijk te vragen om de originele brandstofmeter anders te programmeren en wel zo dat hij bij elke start opnieuw uitrekend hoeveel er nog inzit e.d. Anders begrijpt het systeem niet dat je zolang op één tank benzine kan rijden en gaat het metertje knipperen wat vervelend en ook onnodig is.
Verder kan ik aanraden de grootst mogelijk onderbouw tank te nemen, het gaat gauw genoeg op.
Ik heb het kleine bedienings paneeltje in de middenconsole laten uitkomen, dus naast het ESP schakelaartje. Dat is zichtbaar maar alleen als je er bewust naar kijkt. Het leek me hinderlijk als op het dashbord voordurend de ledjes zichtbaar zijn.
Ook dit bevalt me goed en het valt nu ook minder op. Het grootste genoegen is uiteraard het afrekenen bij de pomp.
Ik wens je veel plezier met het LPG rijden en hoor graag je ervaring Jan
de keuze lijkt me makkelijk: ik zou zeker voor Vialle kiezen. En natuurlijk voor het LPi systeem dat is wat mij betreft superieur aan alle andere. Bovendien is Vialle, voorzover ik weet een groter bedrijf, daar staat dus meer ontwikkeling achter.
Ik heb zelf 2,5 jaar een LPi van Vialle en het bevalt heel goed. Wellicht is Vialle wat duurder maar dat maakt weinig uit gezien de besparing. Als enig minpunt kan ik noemen dat het even duurde voor dat de afstelling goed was.(ze weten nu bij Vialle wat het moet zijn) En ik heb het idee dat Vialle niet graag inzage in hun programmatuur geeft. Dit betekent dat je bij voorkeur zou moeten laten inbouwen door een bedrijf dat goed met Vialle kan opschieten, dus officieele Vialle dealer.
Het is ook belangrijk te vragen om de originele brandstofmeter anders te programmeren en wel zo dat hij bij elke start opnieuw uitrekend hoeveel er nog inzit e.d. Anders begrijpt het systeem niet dat je zolang op één tank benzine kan rijden en gaat het metertje knipperen wat vervelend en ook onnodig is.
Verder kan ik aanraden de grootst mogelijk onderbouw tank te nemen, het gaat gauw genoeg op.
Ik heb het kleine bedienings paneeltje in de middenconsole laten uitkomen, dus naast het ESP schakelaartje. Dat is zichtbaar maar alleen als je er bewust naar kijkt. Het leek me hinderlijk als op het dashbord voordurend de ledjes zichtbaar zijn.
Ook dit bevalt me goed en het valt nu ook minder op. Het grootste genoegen is uiteraard het afrekenen bij de pomp.
Ik wens je veel plezier met het LPG rijden en hoor graag je ervaring Jan
| Hide post links |
-
dschelte
Topic author - lid

Re: LPG installatie welke nu nemen?
Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat inregelen van benzinemeter etc bij Prins beter gaat dan bij Vialle. Klopt dit?
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 31 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht