Ik heb nu al drie keer een ongemakkelijke situatie meegemaakt.
Probleem:
Na het parkeren van mijn auto druk ik de start/stop knop in om de motor uit te schakelen. Aangezien alles blijft doorwerken zoals radio / navigatie / ventilator etc. totdat je je deurgreep opent hoor je niet altijd of je motor uit is of niet. Normaal gesproken is de motor uit en valt dus alles wat in het interieur nog werkte uit (op de binnenverlichting na) bij het openen van de deur.
Als ik mijn auto parkeer zet ik altijd hem in zijn 1 en laat mijn koppeling opkomen. Maar onlangs bij het op laten komen van koppeling schiet de auto met een snuk vooruit.
Oorzaak:
De motor liep gewoonweg nog ??? en dat na het indrukken van de stop knop !! Ofwel hij moet uit zijn.
Dit vervelende gebeuren heb ik nu 3x meegemaakt. Allereerst denk je het zelf vergeten te zijn, maar na 3x weet ik zeker dat ik niet de veroorzaker ben. Mijn handelingen van parkeren en de auto verlaten zijn altijd hetzelfde.
Mijn vrouw zet de auto niet in de versnelling bij het verlaten van de auto en vertelde me dat ze laatst ook had meegemaakt dat bij het verlaten van de auto de motor nog liep?? Kortom, er is een probleem !!
Kent iemand dit probleem en/of kent iemand hier de oorzaak van? De dealer weliswaar, maar ik bedoel wij particulieren.
Mvgr Dmtm.
Motor loopt door na indrukken stop knop
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 feb 2016 17:42
- Actief als: particulier
Motor loopt door na indrukken stop knop
Huidige auto: Renault Megane GT 2.0 Tce180 2011
Vorige auto: Renault Scenic II tech.line 1.6 16v 2007
Lang geleden: Renault Clio 1.8 RSi 1994

Vorige auto: Renault Scenic II tech.line 1.6 16v 2007

Lang geleden: Renault Clio 1.8 RSi 1994

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
Re: Motor loopt door na indrukken stop knop
Hoe is het uiteindelijk gelukt om de motor af te zetten dan? Of slaat die dan ook gelijk af met die zet naar voren?
Ik heb dit ook weleens, maar druk dan een extra keer op de stop-knop. Het systeem herkent de kaart de eerste keer dan niet (maakt niet uit of die in de gleuf zit of niet). Een tweede, of derde keer, weer wel.
Even een korte blik op de "toerenteller" voor het oplaten komen van de koppeling
Ik heb dit ook weleens, maar druk dan een extra keer op de stop-knop. Het systeem herkent de kaart de eerste keer dan niet (maakt niet uit of die in de gleuf zit of niet). Een tweede, of derde keer, weer wel.
Even een korte blik op de "toerenteller" voor het oplaten komen van de koppeling

Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-