Af en toe werken sensoren voor openen aan rechterzijde niet

Plaats reactie

Topic author
woelders
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 02 jan 2016 12:42
Actief als: particulier

Af en toe werken sensoren voor openen aan rechterzijde niet

Bericht door woelders »

Beetje lastig uitleggen, maar goed, we proberen het toch.

Ik heb sinds vorige week een probleem met mijn Scenic II ph. I 1.6 16v tech line uit 2005. Ik merkte dat het openen dmv het keyless entry gebeuren aan de rechterzijde bij zowel het voor- als achteruitvoer niet meer werkte. Op slot doen ging wel, en ook de linkerzijde werkt prima. Eerst dacht ik aan een kapotte renaultcard of een lege batterij maar dmv de reservesleutel en een nieuwe batterij heb ik dit uitgesloten. Het lijkt wel of de fotocellen achter de handgreep niets registreerden. Beide portieren hebben het gelijktijdig begeven voor zover ik kan nagaan. Het vreemdste is echter, dat zo heel af en toe de boel wél goed werkt. Alle portieren werken dan perfect zowel sluiten als openen.

Ik ga donderdag bij de garage langs om de computer uit te laten lezen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Oh ja, de auto heeft vorige week twee nieuwe veerpootlagers gekregen, volgens de garage is hierbij echter niets gedaan aan portieren/sensoren/kabelboom (althans dus niet met opzet). Kan dit ermee te maken hebben? Wat kan ik doen om era uit te sluiten?

Bedankt voor jullie hulp alvast! Hopelijk is de oorzaak eenvoudig op te lossen, het is zo'n handig systeem! :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Actief als: particulier

Re: Af en toe werken sensoren voor openen aan rechterzijde n

Bericht door RichTrip »

Check goed beide connectoren in de beide deuren op indringend vocht/roestsporen. Dit zijn dikke connectors welke zijn los te koppelen door eerst een plastic heveltje van onderen richting de kabelboom van de deur te halen (hoek van 90 graden). De connector van de achterdeur kun je losmaken door dit via het geopende voorportier te doen en het achterportier dicht te laten.
Als je de connector hebt losgehad, dan moeten de ramen wel weer worden ingeleerd door de raamschakelaar omhoog te halen (raam sluiten) en deze gedurende iets van 20 seconden vast te houden.

Alles komt samen onder de opbergbak van de bestuurdersstoel in een dikke connector. Door een verstopte paravan (bak onder de ruitenwissers) kan er vocht de auto binnendringen en deze connector aantasten. Dit merk je het snelst door het opbergvak in de bodem van de auto voor de bestuurdersstoel te controleren op water/vocht. Is die droog, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat deze centrale connector vochtproblemen heeft.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut