wit grijze rook na plaatsing koppeling
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 11
- Laatste bezoek: 11 jul 2011 13:43
- Actief als: particulier
wit grijze rook na plaatsing koppeling
hoi mede kango rijders en andere
ik ben een kangoo eigenaar van belgie ik heb me dit wagentje aangeschaft voledig in orde en controle vrij.
is een kangoo d55 1900cc van 1999 met 250.000km op teller
Ongelukkigerwijze na een week rijden al problemen, eerst startonderbreking dat raar deed een sleutel geeft soms contakt dan weer niet( meestal al ik de 2de sleutel niet bij heb) haha. Na 2weken wat rond rijden kopeling versleten.
pech maar ok nieuw koppeling setje gekocht 2 dagen sleutelen koppeling erin.
wil de wagen starten draait die precies op 3 cilinders komt niet op toeren en een wit grijze rook uit de uitlaat dat ge geen steek meer ziet, is niet echt stinkend en heb geen verbriuk van olie of water, heb hier al gezocht maar vind niet echt een antwoord.lichtje van de startonderbreking of electrise storing blijft nu ook branden.
Zit echt met de handen in mijn haar, iemand die me kan helpen
groetjes rudy
ik ben een kangoo eigenaar van belgie ik heb me dit wagentje aangeschaft voledig in orde en controle vrij.
is een kangoo d55 1900cc van 1999 met 250.000km op teller
Ongelukkigerwijze na een week rijden al problemen, eerst startonderbreking dat raar deed een sleutel geeft soms contakt dan weer niet( meestal al ik de 2de sleutel niet bij heb) haha. Na 2weken wat rond rijden kopeling versleten.
pech maar ok nieuw koppeling setje gekocht 2 dagen sleutelen koppeling erin.
wil de wagen starten draait die precies op 3 cilinders komt niet op toeren en een wit grijze rook uit de uitlaat dat ge geen steek meer ziet, is niet echt stinkend en heb geen verbriuk van olie of water, heb hier al gezocht maar vind niet echt een antwoord.lichtje van de startonderbreking of electrise storing blijft nu ook branden.
Zit echt met de handen in mijn haar, iemand die me kan helpen
groetjes rudy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 mei 2025 22:17
Re: wit grijze rook na plaatsing koppeling
Meestal heeft dit toch enig verband met de reparatie die gedaan is. Gezien van te voren geen probleem.
Heb je alles aangesloten wat je los gemaakt hebt? Je zult toch verlies van olie / water moeten hebben. Witte rook is meestal koelvloeistof en blauwe rook olie. Waarschijnlijk doet een verstuiver niet mee, of heb je een lekke koppakking.
Heb je alles aangesloten wat je los gemaakt hebt? Je zult toch verlies van olie / water moeten hebben. Witte rook is meestal koelvloeistof en blauwe rook olie. Waarschijnlijk doet een verstuiver niet mee, of heb je een lekke koppakking.
Hide post links |
-
alles zit netjes op zijn plaats
kan dit zo maar spontaan voorkomen die lekke koppaking
en die injectors kan dat ook zo maar ineens stuk gaan
voor de herstelling draaide hij perfekt
kan dit zo maar spontaan voorkomen die lekke koppaking
en die injectors kan dat ook zo maar ineens stuk gaan
voor de herstelling draaide hij perfekt
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
Je kan de wartels 1 voor 1 eens losdraaien als hij draait.Worden ze nat,vermindert het toerental,stopt het roken.
De rest wordt uitlezen als je wilt verder geraken.
De rest wordt uitlezen als je wilt verder geraken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 mei 2025 22:17
Zn oudere kangoo met deze motor kan je weinig aan uitlezen. Of een verstuiver doet slecht mee, maar witte rook is meestal koppakking. Laat deze eens testen met een tester.
Hide post links |
-
met wartels bedoel je dan de aansluitingsvijs voor ingng mazoet bovenop de injectors
Hide post links |
-
- lid
Ja die.Nog een vraag,als je het kontact opzet hoor je dan iets tikken vooraan de pomp.?Dit is de vervroegingsklep.Dit is normaal als ze werkt.Geeft ook lopen op 3 pistons als ze niet goed is of draad stuk.
Hoe heb je de koppeling geplaatst,chassis laten zakken met motor en boite.Of enkel de versnellingsbak met verwijderde subchassis.(mss draadbreuk)
Hoe heb je de koppeling geplaatst,chassis laten zakken met motor en boite.Of enkel de versnellingsbak met verwijderde subchassis.(mss draadbreuk)
Hide post links |
-
als ik contakt maak tikt er iets bij de mazout pomp heb de bedrading gecontroleert en deze was voor zover ik kon zien nog in orde heb hem zelfs eens gedemonteert en zag niets verkeert aan was proper ( zag er uit als een injector van de mazout en met een rubberkapje afgedekt )
voor de plaatsing van de koppeling heb ik het onderste freembalk gedemonteert en de boite achteruitgeschoven tot in de wielkas, motor is normaal gezien voledig blijven hangen enkel beetje schuin geplaatst ongeveer 5cmnaar beneden kant boite.
ps heb ook eens mijn sproiers losgekopelt van de mazout leidingen en er uit gehaald mazout kwam tot aan de sproeiers, aan de sproeiers zag ik niets spesiaal heb ze wel niet kunnen testen omdat ik geen testbank heb voor deze weet jij een manier meschiens.
na alles terug gemonteert te hebben starte hij normaal maar na enkele seconden begon die terug zoals voorheen te draaien
veel rook en precies op 3 cilinders
voor de plaatsing van de koppeling heb ik het onderste freembalk gedemonteert en de boite achteruitgeschoven tot in de wielkas, motor is normaal gezien voledig blijven hangen enkel beetje schuin geplaatst ongeveer 5cmnaar beneden kant boite.
ps heb ook eens mijn sproiers losgekopelt van de mazout leidingen en er uit gehaald mazout kwam tot aan de sproeiers, aan de sproeiers zag ik niets spesiaal heb ze wel niet kunnen testen omdat ik geen testbank heb voor deze weet jij een manier meschiens.
na alles terug gemonteert te hebben starte hij normaal maar na enkele seconden begon die terug zoals voorheen te draaien
veel rook en precies op 3 cilinders
Hide post links |
-
ik zou de sproeiers en die regelaar wel vervangen als ik zeker was dat zij de boosdoeners zijn en wil ook niet zomaar kosten doen zonder zeker te zijn heb dit bakje gekocht met mijn laatste centen .
heb wel nog enkele opmerkingen zoals dat kletteren van de motor als die zo draait is dat normaal had die voordien ook niet
alvast bedankt voor julie hulp maar zit toch nog met de handen in mijn haar dus elke sugestie is welkom
heb wel nog enkele opmerkingen zoals dat kletteren van de motor als die zo draait is dat normaal had die voordien ook niet
alvast bedankt voor julie hulp maar zit toch nog met de handen in mijn haar dus elke sugestie is welkom
Hide post links |
-
- lid
Op de 3° verstuiver (1° naast vliegwiel) zit een draadje.Als je dat uittrekt zou hij moeten kletteren.
Boven de starter hangt een bdp sensor die boven het vliegwiel hangt.Is hij blijven zitten bij montage versnellingsbak.?(kan stuk geduwd zijn)
Boven de starter hangt een bdp sensor die boven het vliegwiel hangt.Is hij blijven zitten bij montage versnellingsbak.?(kan stuk geduwd zijn)
Hide post links |
-
zal ik morgen ens bekijken
alvast bedankt
draadje heb ik al eens los gemaakt en was geen direkt verschil
alvast bedankt
Hide post links |
-
zal ik morgen ens bekijken
alvast bedankt
alvast bedankt
Hide post links |
-
hoi
heb die bdp sensor gekontroleert draadjes waren los getrokken na terug aansluiten starte die beter maar heb nog rook ( grijs met prikelende geur) lamples op dachbord branden niet meer, das al iets.
motor draait nu wel op 4 cilinders maar schud nog erg op stasionair, met gas geven is het minder maar dan klettert hij enorm (presies kleppen) raar want die stonden juist.
heb de sproeiers 1 voor 1 losgekopel en hij viel direkt stil enkel bij de 3de (die met draaatje bleef hij 2-3 toeren draaien,bij loskoppelen van het draadje draaide hj na een tijdje beter maar dan begon het allemaal opnieuw.
heb ook gemerkt dat er rook uit de peilstok opening komt van de olie en als ik olie stopsel afneem spettert de olie er uit, dit was ervoor ook wel maar niet zo erg.
nog een vraagje is dat een electronise pomp of een mechanise ( lucas pomp)
denk meschiens om een andere motor te steken zou dat een oplossing zijn.
heb die bdp sensor gekontroleert draadjes waren los getrokken na terug aansluiten starte die beter maar heb nog rook ( grijs met prikelende geur) lamples op dachbord branden niet meer, das al iets.
motor draait nu wel op 4 cilinders maar schud nog erg op stasionair, met gas geven is het minder maar dan klettert hij enorm (presies kleppen) raar want die stonden juist.
heb de sproeiers 1 voor 1 losgekopel en hij viel direkt stil enkel bij de 3de (die met draaatje bleef hij 2-3 toeren draaien,bij loskoppelen van het draadje draaide hj na een tijdje beter maar dan begon het allemaal opnieuw.
heb ook gemerkt dat er rook uit de peilstok opening komt van de olie en als ik olie stopsel afneem spettert de olie er uit, dit was ervoor ook wel maar niet zo erg.
nog een vraagje is dat een electronise pomp of een mechanise ( lucas pomp)
denk meschiens om een andere motor te steken zou dat een oplossing zijn.
Hide post links |
-
- lid
De derde injector zou 100 ohm moeten zijn op de draadjes.Als je die uittrekt klettert hij .Hij geeft een signaal aan de ecu wanneer de naald lift(inspuit).De 2 witte stekkers van luchttemperatuur,watertemperatuur zijn niet los geweest.?(groen,pink draadje =watersensortemp Ik rijd met een Bosh pomp,de schuif is mechanisch.
Heb je nog iets anders gedaan buiten de klepspeling,tandriem bvb?(bij gates durft het streepje van de pomp 1 tand verkeerd staan)
Heb je nog iets anders gedaan buiten de klepspeling,tandriem bvb?(bij gates durft het streepje van de pomp 1 tand verkeerd staan)
Hide post links |
-
klepspeling en riem was al gedaan als ik hem kocht heeft ongeveer 5000km gereden zonder probleem.ik veronderstel dat alles nog juist stond voor ik de koppeling geplaatst heb.
Denk er aan om de motor er eens voledig uit te halen zodat ik kan zien wat ik aan de koppeling vergeten of mis plaats heb
heb veel blindelings gedaan terwijl hij er nog inzat dus veel los en vast geschroeft zonder dat ik het kon zien (op den tast)
kan het ook zijn dat ik nog iets vergeten ben zoals een schroef ergens inzetten heb hem namelijk niet zelf gedemonteert.
ik heb de olie vervangen en nu met de vuil olie over te gieten ligt er op de bodem van mijn kom een metalen deeltje, rond ongeveer 1cm diameter en 5mm dik wat afgeslepen aan 1platte zijde wat kan dat zijn lijkt op een pastil of zo
Denk er aan om de motor er eens voledig uit te halen zodat ik kan zien wat ik aan de koppeling vergeten of mis plaats heb
heb veel blindelings gedaan terwijl hij er nog inzat dus veel los en vast geschroeft zonder dat ik het kon zien (op den tast)
kan het ook zijn dat ik nog iets vergeten ben zoals een schroef ergens inzetten heb hem namelijk niet zelf gedemonteert.
ik heb de olie vervangen en nu met de vuil olie over te gieten ligt er op de bodem van mijn kom een metalen deeltje, rond ongeveer 1cm diameter en 5mm dik wat afgeslepen aan 1platte zijde wat kan dat zijn lijkt op een pastil of zo
Hide post links |
-
- lid
Hier een klepsteelplaatje,bij mij zitten er grotere in.
Mss toch eerst compressie testen of cilinderlektest tov speculatie en herstelling.Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
zoiets is het wat kan dat betekenen?
denk dat ik maar naar een andere blok zal gaan zoeken zeker voor de minste kosten en problemen bij het monteren enz.
hebben hier in de buurt enkele auto afbraak zaken zijn.
heb je een gedacht wat zo een blokje mag kosten.
alvast bedank voor al je uitleg en moeite dat je voor mij gedaan hebt DE MON je hebt je nam verdiend
als ik je ooit mocht tegenkomen tracteer ik je op een dike pint.
denk dat ik maar naar een andere blok zal gaan zoeken zeker voor de minste kosten en problemen bij het monteren enz.
hebben hier in de buurt enkele auto afbraak zaken zijn.
heb je een gedacht wat zo een blokje mag kosten.
alvast bedank voor al je uitleg en moeite dat je voor mij gedaan hebt DE MON je hebt je nam verdiend
als ik je ooit mocht tegenkomen tracteer ik je op een dike pint.
Hide post links |
-
hoi heb de kop er af gehaald maar zie niet waar dat stukje van daan zou kunnen komen de kleppen waaren proper en ook de cilinders ga er morgen een nieuwe koppakking insteken, hoe moeten die kleppen geregeld worden er zijn geen tuimelaars er staan enkel zo van die potjes onder de nokkenas die daar rechtstreeks op drukt, kleppen sluiten mooi af zo te zien ik ga ze wel wat roderen zodat ze zeker proper zijn nu alles toch uiteen ligt.
heb ook gemerkt dat de inlaat vol met zwart pek achtige smurie zit is dat normaal ga dat ook uitkuisen.
zou het de moeite zijn om om de rest van de motor blok te demonteren of is enken de kleppen kop voldoende.
heb niet echt iets gezien aan de koppakking (geen onderbrekingen ofzo) ik kan een motorblok hebben van 97 met 150000km voor 350€ maar ben niet zeker of ik da wel moet doen.
dat metaalstukje is wel uit de carter gekomen zou daar iets afgebroken zijn of losgekomen
heb ook gemerkt dat de inlaat vol met zwart pek achtige smurie zit is dat normaal ga dat ook uitkuisen.
zou het de moeite zijn om om de rest van de motor blok te demonteren of is enken de kleppen kop voldoende.
heb niet echt iets gezien aan de koppakking (geen onderbrekingen ofzo) ik kan een motorblok hebben van 97 met 150000km voor 350€ maar ben niet zeker of ik da wel moet doen.
dat metaalstukje is wel uit de carter gekomen zou daar iets afgebroken zijn of losgekomen
Hide post links |
-
- lid
Kun je geen foto 'tje plaatsen van het gevonden stukjt?De pistons komen die nog even hoog?
Dat kletteren,zwarte inlaat,sluit de egr nog wel,gebroken zuigerveren,
Door het stuk ijzer in je carter zou ik gaan voor de motorblok.Met een ganse motor zou je problemen kunnen hebben met pompsolenoide of met Bosch elektric.
Ik heb eens 2 mnd aan een Kangoo moeten werken met verschillende problemen.Hij stond achter het kippenhok,mss voor afbraak.Alles krijgt men verkocht.
Dat kletteren,zwarte inlaat,sluit de egr nog wel,gebroken zuigerveren,
Door het stuk ijzer in je carter zou ik gaan voor de motorblok.Met een ganse motor zou je problemen kunnen hebben met pompsolenoide of met Bosch elektric.
Ik heb eens 2 mnd aan een Kangoo moeten werken met verschillende problemen.Hij stond achter het kippenhok,mss voor afbraak.Alles krijgt men verkocht.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-