Espace IV trekt slecht op
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 07 okt 2019 09:13
- Actief als: particulier
Espace IV trekt slecht op
Beste mensen,
Ik zit met een vreemd probleem.
Onze Espace IV (2.0T Aut. 2003 203.000km.) trekt slecht op bij zowel koud weer (onder vriespunt) als warm weer (>25 graden).... Daar tussen in is er geen probleem.
De auto heeft half jaar geleden een grote beurt gehad waarbij van alles is vervangen (bougies, filters, motorolie, aut. bakolie)
Turbo is anderhalf jaar geleden vervangen. Computer is uitgelezen en er is niets gevonden. Probleem blijft.
Bij intrappen gaspedaal lijkt het erop dat de auto inhoudt, terwijl na 2, 3 seconden de auto wel ineens vooruit schiet.
Iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen?
Ik zit met een vreemd probleem.
Onze Espace IV (2.0T Aut. 2003 203.000km.) trekt slecht op bij zowel koud weer (onder vriespunt) als warm weer (>25 graden).... Daar tussen in is er geen probleem.
De auto heeft half jaar geleden een grote beurt gehad waarbij van alles is vervangen (bougies, filters, motorolie, aut. bakolie)
Turbo is anderhalf jaar geleden vervangen. Computer is uitgelezen en er is niets gevonden. Probleem blijft.
Bij intrappen gaspedaal lijkt het erop dat de auto inhoudt, terwijl na 2, 3 seconden de auto wel ineens vooruit schiet.
Iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Re: Espace IV trekt slecht op
Ik denk ondeugdelijk vervangen van de turbo, is alles goed gemonteerd, is er geen slanglekage, mss is de turbo map sensor defect, hoe is de turbodruk en de luchtmassameter enz.... met het juiste uitleesapparaat de Renault Interface Can-Clip moet dit uit te lezen zijn.
tenminste dit is mijn eerste diagnose

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
De addaptieve waarden in de ECU dienen opnieuw ingesteld te worden na deze vervanging(Turbo), vervolgens dient er weer een proefrit gemaakt te worden volgens een specifiek programma.
SUC6
p.s. wat was de oorzaak van de defekte Turbo? als je die niet weet/oplost ben je binnenkort weer aan de beurt.
SUC6
p.s. wat was de oorzaak van de defekte Turbo? als je die niet weet/oplost ben je binnenkort weer aan de beurt.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
demi schreef:Ik denk ondeugdelijk vervangen van de turbo, is alles goed gemonteerd, is er geen slanglekage, mss is de turbo map sensor defect, hoe is de turbodruk en de luchtmassameter enz.... met het juiste uitleesapparaat de Renault Interface Can-Clip moet dit uit te lezen zijn.
Turbo zit er goed op. Is paar maanden geleden nog bekeken door de merkdealer. Ik mag aannemen dat zij er verstand van hebben? De Espace moet na de vakantie toch terug vanwege vervanging distributieriem, zal ik meteen nog eens navragen.
Maar je stelt dat dit alles met de turbo te maken zou kunnen hebben. Waarom rijdt de Espace normaal gesproken dan wel als een trein???
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Wat de oorzaak was weet ik niet. Ik had de auto toen pas twee maanden en deze vervanging viel gelukkig ook onder de garantie.WillemS schreef:De addaptieve waarden in de ECU dienen opnieuw ingesteld te worden na deze vervanging(Turbo), vervolgens dient er weer een proefrit gemaakt te worden volgens een specifiek programma.
SUC6
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-