Hallo mede scenic bezitters,
Ik heb een Renault Megane Scenic 1,4e uit 1998 KM stand 118.875 KM.
Tijdens het schoonmaken van mijn auto kwam ik er achter dat er een bruine/ schuimachtige smurrie in mijn koelresevoir zat. Ik heb direct ook mijn olie pijl nagekeken maar daar zat geen smurrie in ( de pijlstok was zwart van de olie ) er zat wel een klein beetje smurrie aan de dop van de olie tank, maar voor de rest zag de olie er goed uit. De auto wordt vrij snel warm (na 2-3 min rijden zit het temp pijl al op het midden) maar hij gaat er nooit overheen (ja heel soms) en schiet dan meteen weer terug naar het tweede streepje MAW hij oververhit niet. De verwaring blaast geen warme lucht meer, pas na lang rijden wordt ie lauw van temp. Ik heb geen witte rook uit de uitlaat, ook geen water dat uit de uitlaat loopt en heb geen zichtbare lekkages. Ook alle slangen voelen droog aan. De auto heeft een tijdje stil gestaan (hij was van mijn vader die er nog af en toe mee reed) en hij heeft ook een tijd niet meer op de snelweg gereden, kan het daar mee te maken hebben? Toen ik de auto overnam (juni 2011) merkte ik al dat er een klein beetje smurie aan de dop van het koel resevoir zat, maar toen zag de vloeistof er nog helder uit, nu dus niet meer.
Wat zou het kunnen zijn? wat kan ik er evt aan doen? en wat zou het kosten?
MVG,
Anne Schuurman
BRUINE SMURRIE IN KOELSYSTEEM
-
anneschuurman
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
BRUINE SMURRIE IN KOELSYSTEEM
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: BRUINE SMURRIE IN KOELSYSTEEM
Je hebt waarschijnlijk toch een lekkage via je koppakking richting koelsysteem. Mogelijk een scheurtje tussen koel/olie kanaal. Dat zou verklaren waarom je geen rook uit de uitlaat hebt, gezien het niet in de cilinders komt.
Mogelijk is je koelsysteem verstopt, en krijg je daarom geen warme lucht uit de kachel.
Ik zou adviseren dat je door een goede garage een diagnose laat stellen.
Mogelijk is je koelsysteem verstopt, en krijg je daarom geen warme lucht uit de kachel.
Ik zou adviseren dat je door een goede garage een diagnose laat stellen.
| Hide post links |
-
Mathijs
- Donateur

- Contacteer:
Re: BRUINE SMURRIE IN KOELSYSTEEM
auw....dit is erg, geen afstanden meer mee rijden svp.
…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 19 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in