Ik heb al even een Renault Laguna 2.0 RT Break uit 1996, met eigenlijk weinig problemen.
Echter na vandaag wat hobbyspul te hebben gehaald bij de praxis, in de auto ga zitten en men portier dicht doe en dan ook weer lekker open stuitert.
Na flink wat trekken aan klinken(binnen en buiten) en wiebelen van het vergrende lstaafje, en de centrale vergrendeling knop flink lastig gevallen, kan hij nog steeds niet dicht.
Als ik het haakje in de deur naar links duw, normaal hoort hij dan vast te klikken (is bij de andere deuren het geval) echter bij de portier springt hij meteen weer terug.
Nu heb ik het binnen paneel al los gehaald, en kan nu nog nergens bij (electr raam zit goed in de weg).
Ik heb vrijwel alles getracht te doen, dus alle beugels (staafjes) zover ik bij kan flink mee bewogen.
Een halve bus WD40 erin gespoten. En nog steeds doet hij niks.
Wel ben ik achter dat de pin om de deur op slot te doen ook niet ver genoeg naar beneden gaat. Dit doet hij wel als ik de buitenklink omhoog trek, dan de pin in druk. Echter sluit er nog niks, en scheelt dit ook niet. Hij blijft niet vast gaan.
Nu is mijn vermoeden dat het mechanisme defect is, echter is in dit geval mijn vraag of ik heel het electr raam mechanisme los moet halen incl. beugels, motor, het hele gebeuren (raam vast tapen aan portier) voor ik het mechanisme er uit kan halen om te vervangen.
Had het slot al los gemaakt met de 3 torx die aan de zijkant in de deur zitten, echter is er dan nog geen beweging in te krijgen.
Heeft er iemand nog een idee?
Heb net al 3 uur werk gedaan om alle speakers / radio er uit te halen en de deur met een spanband aan de stoel vast gemaakt. (geen fijne buurt voor vrijdag avond

Alvast mijn grote dank.
Mochten er foto's gewenst zijn is dit geen probleem om deze even te maken.