Ik bezit een R19 Cabrio van de eerste generatie (1994). Onlangs heb ik wegens een aanrijding het kofferdeksel moeten vernieuwen. Ik heb daarvoor dat van een nieuwer model met de reflector tussen de achterlichten gebruikt en de gaten van het mistachterlicht en het achteruitrijlicht met een plaat dichtgepuntlast. Nu zijn de originele gasveren die de koffer openhouden te zwak. Weet iemand of de gasveren van een nieuwer model R19 waarvan de koffer door de reflector vermoedelijk zwaarder zal zijn, ook effectief krachtiger zijn?
Eric (met dank bij voorbaat)
R19 Cabrio gasveren
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 11:52
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Ja, dat zijn ze.
Er staat een getal op, zoals bijvoorbeeld 760N of 830N.
Dat zijn Newton meters (dus gedeeld door 10 heb je Kg) en staan voor (in dit voorbeeld) 7.6Kg en 8.3Kg hefvermogen.
Voorbeeld :
Een l*llig spoilerverschilletje op de R25, heeft al een soortgelijk verschil.
Door de hefboomwerking van de klep, kan een reflectorplaat ook al verschil uitmaken.
Ergo, verstandig om eens te kijken naar wat zwaardere dempers met dezelfde slag (te overbruggen afstand tussen volledig ingedrukt en volledig uitgezet).
De sloop is in dit geval denk ik, prijstechnisch gesproken, de beste keuze.
Daarbij ben je niet aan het merk auto gebonden, maar wel aan de waarden en 'slag' van de dempers.
Er staat een getal op, zoals bijvoorbeeld 760N of 830N.
Dat zijn Newton meters (dus gedeeld door 10 heb je Kg) en staan voor (in dit voorbeeld) 7.6Kg en 8.3Kg hefvermogen.
Voorbeeld :
Een l*llig spoilerverschilletje op de R25, heeft al een soortgelijk verschil.
Door de hefboomwerking van de klep, kan een reflectorplaat ook al verschil uitmaken.
Ergo, verstandig om eens te kijken naar wat zwaardere dempers met dezelfde slag (te overbruggen afstand tussen volledig ingedrukt en volledig uitgezet).
De sloop is in dit geval denk ik, prijstechnisch gesproken, de beste keuze.
Daarbij ben je niet aan het merk auto gebonden, maar wel aan de waarden en 'slag' van de dempers.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-