koelvloeistofreservoir

Stel hier de vragen die met techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
850blues
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: gelderland

koelvloeistofreservoir

Bericht door 850blues »

Even te gast op jullie site - zelf actief op het Volvo850forum- maar heb sinds kort een leuke vriedin met een R19 uit '92 (volgens mij een 1.8i en met al 233dkm op de teller-> :? dat zijn standen die je eerder bij een Volvo verwacht :wink: )
Uiteraard al even onder de motorkap van de R19 gekeken en natuurlijk :( te weinig olie, dus direct bijgevuld.
Vermoedelijk ook te weinig koelvloeistof, maar daar schiet mijn kennis even tekort: ik weet niet zeker of dat wel het betreffende reservoir is - >geen instructieboekje aanwezig :( .
Het gaat om het reservoir dat als je voor de auto staat rechtsachter /-naast de motor is gemonteerd?
(dat reservoir links voor lijkt mij voor de remmen).

Alvast bedankt!

Groet,
850blues

NB: niet geheel onbekend met Renault overigens : thuis hebben we een R4 en R5 gehad en mijn broertje rijdt nu een Clio 1.2 16v (rijdt best goed en bovendien een stuk zuiniger dan die 2.5 10v die ik heb: maar mist wel die heerlijke roffel 8) )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Hallo,

Het koelvloeistof reservoir bij deze auto is achter de linker koplamp gemonteerd in de motorruimte.
Rechtsvoor/onder is de vulhals van de ruitesproeiertank zichtbaar.
Koelvloeistof reservoir is in deze auto cilindervormig en meestal geel-bruinachtig van kleur.

Antonio.

PS.: Motor van de 850 is eigenlijk ook een Renault motor he. :wink:
Hangt ook in de Safrane 2.5.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 509
Lid geworden op: 18 dec 2004
Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

Rossy schreef:Hallo,

Het koelvloeistof reservoir bij deze auto is achter de linker koplamp gemonteerd in de motorruimte.
Rechtsvoor/onder is de vulhals van de ruitesproeiertank zichtbaar.
Koelvloeistof reservoir is in deze auto cilindervormig en meestal geel-bruinachtig van kleur.

Antonio.

PS.: Motor van de 850 is eigenlijk ook een Renault motor he. :wink:
Hangt ook in de Safrane 2.5.
je bedoelt natuurlijk dat de 2,5 liter uit de safrane,
ook een volvo motor is... :wink:
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

Bericht door mark en ivonne »

is dat geen gezamelijke moter dan ook nog samen met peugeot of is dat gestopt bij de volvo 960???????????was toch prv of pvr ofzoiets
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Motor is een 100% Renault product gebouwd VOOR Volvo.
Hierna is Volvo pas zelf motoren gaan bouwen.
Volvo heeft heel lang motoren bij Renault laten bouwen.
Renault mocht deze dan ook gebruiken voor zijn eigen modellen.
In de 300-serie en de 400-serie zijn gewoon complete Renault motoren gemonteerd.
Uiteraard wel met hier en daar wat kleine aanpassingen.
De 2.0 16v uit de Laguna 2.0S is de 4 cilinder versie van de 2.5 20v motor uit de 850 waar eigenlijk een cilinder "afgehakt" is.

De PRV motor is een gezamenlijk door Peugeot, Renault en Volvo ontwikkelde V6 motor.
Deze is in verschillende uitvoeringen en cilinderinhouden terug te vinden in diverse modellen van deze merken.
Ook de 3.0 V6-24v uit de Laguna is nog steeds de PRV motor!

Maar goed, laten we het hier verder over de koelvloeistof hebben.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 509
Lid geworden op: 18 dec 2004
Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

De 2.0 16v uit de Laguna 2.0S is de 4 cilinder versie van de 2.5 20v motor uit de 850 waar eigenlijk een cilinder "afgehakt" is.

ben het toch niet met je eens, over of het een renault blok is...

vraag het nog maar eens na... :D

Maar goed,terug naar de koelvloeistof... :arrow:
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VolvoMafia
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Bericht door VolvoMafia »

Volgens mij halen jullie een aantal dingen door de war:

- in de 340 en 440/460/480 liggen Renault 1.4 of 1.7 motoren, dat klopt.

- De motoren in de 360 (2 liter) en de 200/700/900's zijn Zweedse Volvo motoren!

- Ook in de S40/V40 DIESELS ligt een Renault motor, Benzine is van Volvo.

- alle 5 cilinders zijn eigen motoren van Volvo, Renault heeft deze ook in de Safrane gebruikt. Maar kijk maar goed, daar staat echt Volvo op!

Van de 5 cilinder zijn verschillende versies, ook de 4 cilinder benzinemotoren van de S40/V40 zijn hiervan afgeleid. En de 6 cilinder LIJNmotoren uit de 900 serie is hier de voorloper van.

De V6 in de 260/760 is dat gezamelijke project van Peugeot/Renault/Volvo (wat een #$&*$##%-motor). En de 6 cilinder diesels komen bij VAG vandaan.

Ook de 140 pk 5 cilinder diesel uit de 850, S/V70 en S80 komt bij VAG vandaan, de latere 126pk, 163 pk en nu ook 185 pk 5-pitter diesel is een eigen ontwerp van Volvo.

Zo zit het :D Kommaarkommaarkommaar 8)

The Don
Volvo 850 1995 / Volvo 343 1978
[img]http://img122.exs.cx/img122/8098/handtekening6pi.jpg[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
850blues
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: gelderland

Bericht door 850blues »

Rossy,

Allereerst bedankt voor het snelle antwoord! :)

Zoals je hebt gemerkt heb ik die discussie over de afkomst van de motor even op het Volvo850forum aangekaart (zelf namelijk nog een leek op dat gebied.)
Het was niet mijn bedoeling om de Mafia op je dak te sturen, maar ja, je kwam aan de familie eer.... :wink:

Groet,
850blues

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3492
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 06 mei 2025 09:18
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

urrrmmm...even terug naar het probleem zelf, zie je mogelijkheden een foto te uploaden op deze site zodat we het tankje aan kunnen wijzen met een pijl ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VolvoMafia
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Bericht door VolvoMafia »

tsja ik hoop wel dat er een antwoord komt want mijn collega-roffelaar wil toch zijn probleem oplossen :lol:
Volvo 850 1995 / Volvo 343 1978
[img]http://img122.exs.cx/img122/8098/handtekening6pi.jpg[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in