even voorstellen en 1 brandende vraag.

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
nancy
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 04 sep 2011 14:33
Actief als: particulier

even voorstellen en 1 brandende vraag.

Bericht door nancy »

goededag mede renault rijders,

ik zal me eerst even voorstellen, ben een nieuw lid van het renault forum en ben nancy woonachtig in r'dam en rijd al 11 in zeer tevreden in mijn megane 1.4 (aida.) ben eerste eigenaar en er staat nu 180.000 op mijn teller.

heb de auto destijds nieuw aangeschaft en eigelijk nooit echt problemen gehad met mijn megane.
1 x de pech gehad dat me distributie snaar is gebroken,had me km stand niet in de gaten gehouden..
kop gereviseerd alles nieuw en sinds dien weer zonder problemen kunnen rijden.

tot van de week, was aan het rijden toen spontaan de auto afsloeg, niets deed het meer.
anwb erbij geroepen, die heeft alles nagekeken en doorgemeten, zei tegen mij je hebt geen massa, en je
computer management is kapot.
ok dacht ik, nieuwe computer erin en proberen testarten, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.
bij contact aan gaan er geen lampjes branden, en me rode lampje van startonderbreker brand ook niet,en me digitale km teller brand ook niet meer, niets doet het meer en ben eigenlijk ten einde raad.
ik hoop dat iemand dit probleem erkend, of zelf een x helaas heeft meegemaakt en mij raad kan geven met wat ik kan doen.
het is niet zo fijn van de anwb om mij tevertellen dat me comp stuk is en dat het dat niet is, de comp is een duur kostenplaatje !!!
helaas heeft me auto nog steeds het zelfde probleem als toen hij afsloeg.
wie o wie kent dit probleem en kan me helpen !!!

mvg, nancy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 jun 2025 21:44

Re: even voorstellen en 1 brandende vraag.

Bericht door mechanic »

Zoals de anwb al aangaf, controleer de massa eens. Meestal de zekeringhouder naast de accu geoxideerd, of de kabel op de bak geoxideerd.
Nooit zomaar een computer vernieuwen zonder diagnose te stellen. Anwb heeft lang niet altijd gelijk!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Ja, neem een rechtstreeks massa met een kabel op de motor of zo. Weet je het onmiddellijk. Als er niets brandt is dit meestal een simpel stroomprobleem... Wie verving die computer? Kan je die niet terugbrengen of zo? Die persoon moet toch eerst enkele standaardtesten gedaan hebben vooraleer zo'n duur onderdeel zomaar te vervangen...
Die mannen van de wegenhulp kunnen tegenwoordig ook niet zoveel meer aan een moderne auto doen. En dan valt het woord computer nogal snel... Terwijl de fundamentele mechaniek van een wagen vergeten wordt, alsof dat niet meer stuk gaat. Dikwijls wordt er veel te ver gezocht...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
nancy
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 04 sep 2011 14:33

Bericht door nancy »

hoi,

bedankt voor de uitleg met wat het zou kunnen zijn, mijn broer zei het ook al dat het een massa probleem is.
alleen hij zit nog in het buitenland en kan mij niet helpen,ik moet de auto maar even laten staan zei hij,
dan kijk hij er even naar, hij heeeft ervoor gestudeerd,en doet alle onderhoud aan mijn auto.
de comp heb ik niet nieuw gekocht maar 2e hands, gelukkig. ik probeer deze wel weer teverkopen als ik hem
niet kan terug brengen.
ik wacht wel even op mijn broertje,ik heb geen zin om dalijk veel geld tebetalen voor een kleinigheidje.
ben al bij diverse garage's langsgeweest en het uitgelegt, de een zegt hou maar rekening met 1000,-
de ander 400,- die 600,- ga zo maar verder.
me broertje zei ook kijk even al je bruine kabels na op roest of een groenachtige kleur bij de aansluiting.
maar zie je een vrouw al onder de motor kap liggen ?
ze zijn er wel maar helaas is dit niets voor mij,en ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen.
ik wil jullie bedanken voor de reaktie's en ik laat het weten wat het probleem is geweest, als het opgelost is :pray:

groetjes van nancy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen