best mederijders
gisteren was ik onderweg met mijn renault megane grand tour stationwagon 1.5 dci van 2002 en wou mijn raam sluiten toen ik een zware tik hoorde in mijn deur
ik vermoedt dat mijn raammechanisme kapot gesprongen is toen ik deze middag even wou checken vondt ik maar twee bouten waar mijn binnenbekleding van mijn deur vastzit na deze te hebben verwijderd bleef mijn binnenbekleding echter vast zitten
weet iemand of er nog bouten of iets anders in zit om deze bekleding vast te houden
mvg
Bufke
raammechanisme links voor
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 07:51
- Actief als: particulier
Re: raammechanisme links voor
De deurbekleding van de meganeII is overdreven achterlijk geconstrueerd.
-2bouten onderaan de bekleding
-losklikken van de deurgreep waar ook de spiegelverstelling in zit, zitten 2 bouten achter, maak de stekker los van de spiegelverstelling
-in de portierschelp aan de binnenkant zit ook een schroefje achter een klepje
-klik de ruitbedieningseenheid los en maak de stekkers los
-maak het opbergvakje los, deze zit geklikt, maar breekt snel af!
-thv de buitenspiegel zit aan de binnenkant een driehoekig kapje, klik deze los
-nu kun je de gestoffeerde helft van de bekleding lostrekken ( scharniert aan de bovenkant ), maak dan de sierkap van de luidpspreker los. hierachter zitten 3 goudkleurige torx schroeven die de ruithefmotor vast houden, maar die los
-nu zit de bekleding alleen nog vast op het ruitmechaniek dmv 4 geleiders, en in de deur gehaakt dmv enkele plastic weerhaken. Maak de bekleding nu los van de deur, en je ziet het mechaniek.
-je kan er voor kiezen het lampje onderin de deur en de speaker ook los te maken, maar dat hoeft niet perse
-het terugzetten van de bekleding op de mechaniek kan voor wat frustratie zorgen!
Succes,
-2bouten onderaan de bekleding
-losklikken van de deurgreep waar ook de spiegelverstelling in zit, zitten 2 bouten achter, maak de stekker los van de spiegelverstelling
-in de portierschelp aan de binnenkant zit ook een schroefje achter een klepje
-klik de ruitbedieningseenheid los en maak de stekkers los
-maak het opbergvakje los, deze zit geklikt, maar breekt snel af!
-thv de buitenspiegel zit aan de binnenkant een driehoekig kapje, klik deze los
-nu kun je de gestoffeerde helft van de bekleding lostrekken ( scharniert aan de bovenkant ), maak dan de sierkap van de luidpspreker los. hierachter zitten 3 goudkleurige torx schroeven die de ruithefmotor vast houden, maar die los
-nu zit de bekleding alleen nog vast op het ruitmechaniek dmv 4 geleiders, en in de deur gehaakt dmv enkele plastic weerhaken. Maak de bekleding nu los van de deur, en je ziet het mechaniek.
-je kan er voor kiezen het lampje onderin de deur en de speaker ook los te maken, maar dat hoeft niet perse
-het terugzetten van de bekleding op de mechaniek kan voor wat frustratie zorgen!
Succes,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 547 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 216 Weergaves
-
Laatste bericht door Patrick1995
-
- 0 Reacties
- 229 Weergaves
-
Laatste bericht door bogdanowicz
-
-
Deurscharnier links twingo 1 versleten, onderdeelnummer gezocht.
door Vertrokken - 46027 » » in Techniek algemeen - 5 Reacties
- 619 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46027
-
-
- 0 Reacties
- 272 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 5 Reacties