kuren Keycard Wie weet de oplossing ?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jacq
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:38

kuren Keycard Wie weet de oplossing ?

Bericht door jacq »

Mijn Scenic van eind 2004 heeft sinds het kouder is geworden (heeft het er iets mee te maken ??) problemen met de key-card.
Ik open de auto gewoon met de key-card. Ga er mee rijden en als ik dan op de plaats van bestemming ben wil hij niet meer sluiten. Meestal wil hij dit dan na ongeveer een kwartiertje wel weer. Het leek alsof hij er in de loop van de dag als de temperatuur weer iets hoger werd, er geen problemen meer mee had of was het misschien omdat ik er dan alweer een paar keer mee gereden had ? Ik weet het niet of het er iets mee te maken had.
Vandaag is de temperatuur hoger en toen ik er net mee weg ging deed hij het weer niet op de plaats van bestemming. Toen ik een half uur later bij de auto terug kwam ook weer niet. Later even wezen tanken. daar weer geprobeerd en weer niet. Na een kwartiertje weer thuis gekomen en toen deed hij het wel weer.
Met andere woorden : er zit dus geen patroon meer in.
Vorige week is na een storing de lambdasonde door mijn garage vervangen maar ik neem aan dat dit er niets mee te maken heeft .Toen gaf de auto de melding :emissiesysteem controleren aan maar had verder geen kuren. Deze melding kwam trouwens wel een dag nadat het gedoe met de sleutel begon.
Overigens heb ik maar 1 sleutel !! Deze auto heb ik tweedehands gekocht .

Weet iemand wat dit kan zijn ? Toen ik vorige week de Renault dealer belde hadden ze daar geen tijd voor een euvel als dit maar zou het waarschijnlijk geen lege batterij zijn maar een storing in het electronisch circuit leek waarschijnlijker. Na een dure reparatie als de lamdasonde (was 250 euro) zit ik daar niet echt op te wachten dus hoop op een uitkomst uit dit forum die direct de oplossing kan bieden zonder een uitgebreide zoektocht van de garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Ik zou beginnen met toch het batterijtje te vervangen.
Dan een nieuwe kaart bestellen.
En gelijk laten uitlezen bij de dealer.
Kost wel wat maar dan is het ook goed.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken dat de sleutel kapot gaat.
En je hebt geen reserve. Dan is er toch wel een groot probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Inderdaad beginnen met het vervangen van het batterijtje. Normaal wordt bij onderhoud elke 2jaar dit batterijtje vervangen.
Maar tijdens de rit, zit de kaart in de lezer of in de zak? Als deze nooit in de lezer zit wordt die ook niet bijgeladen.
Geen reserve kaart is niet zo'n punt, met noodsleutel is altijd de auto open/sluiten mogelijk. Het is echter wel aan te raden een reserve te hebben, maar als je geen zin hebt in grote kosten kan het uitgesteld worden.
Batterijtjes kosten mss 8euro, en grote kans dat het daarmee klaar is.
Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

mechanic schreef:Inderdaad beginnen met het vervangen van het batterijtje. Normaal wordt bij onderhoud elke 2jaar dit batterijtje vervangen.
Maar tijdens de rit, zit de kaart in de lezer of in de zak? Als deze nooit in de lezer zit wordt die ook niet bijgeladen.
Geen reserve kaart is niet zo'n punt, met noodsleutel is altijd de auto open/sluiten mogelijk. Het is echter wel aan te raden een reserve te hebben, maar als je geen zin hebt in grote kosten kan het uitgesteld worden.
Batterijtjes kosten mss 8euro, en grote kans dat het daarmee klaar is.
Succes
Hoe ga je zonder reserve sleutel de Scenic verplaatsen i.v.m stuurslot?
En ik wist niet dat het batterijtje word opgeladen door de kaartlezer.
Ik denk dat dat niet het geval is of wel?
En hoe dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jacq
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:38

Bericht door jacq »

Zou het kunnen zijn dat de melding : controileer emissiesysteem met de sleutel te maken had en dat een nieuwe lambdasonde helemaal niet nodig was ??
De auto reed namelijk niet anders als anders toen deze melding verscheen alleen was het zo dat de sleutel dus niet goed reageerde.
Ik ben nu een beetje bang dat dat geintje me 250 euro heeft gekost terwijl het niet nodig was en dat ik nu ook nog eens 200 euro kwijt ga raken aan een nieuwe sleutelkaart.
Kan iemand mij hier een antwoord op geven ?
Overigens diegenen die al reageerden op mijn eerste vraag : heel hartelijk bedankt. Ik ga eerst maar eens een nieuwe batterij proberen.
Overigens heb ik de sleutel altijd in de kaartlezer tijdens het rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Er zitten 2 batterijtjes in de keycard, dit heeft de dealer ons bij uitleg vd Laguna zelf verteld.
als je hem heel lang niet in de lezer hebt dan werkt het keyless systeem niet meer.

1 batterij is makkelijk zelf te vervangen: als je de noodsleutel eruit haalt zie je hem zo zitten.
Dat batterijtje haal je gewoon bij de Hema of elke bouwmarkt. Deze wordt niet opgeladen door plaatsen in de lezer.

De 2e batterij is niet te vervangen, deze wordt wel opgeladen doordat de keycard in de lezer zit.
Ik doe de keycard dan ook af en toe tijdens een lange rit in de lezer, ook al heb ik een keyless keycard. Dan is hij altijd opgeladen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jacq
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:38

Bericht door jacq »

Renier schreef:Er zitten 2 batterijtjes in de keycard.

1 is makkelijk zelf te vervangen: als je de noodsleutel eruit haalt zie je hem zo zitten.
Dat batterijtje haal je gewoon bij de Hema of elke bouwmarkt. Deze wordt niet opgeladen door plaatsen in d elezer.

De 2e batterij is niet te vervangen, deze wordt wel opgeladen doordat de keycard in de lezer zit.
Ik doe de keycard dan ook af en toe tijdens een lange rit in de lezer, ook al heb ik een keyless keycard. Dan is hij altijd opgeladen.
Denk je dat het vervangen van batterij nr.1 de oplossing zou kunnen zijn ?
Hoe kan het dan toch dat de sleutel het af en toe wel doet ?
Dank voor je reactie trouwens !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Als je het batterijtje eruit haalt dan zie je het type erop staan: "CR" nog wat....
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jacq
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:38

Bericht door jacq »

Renier schreef:Als je het batterijtje eruit haalt dan zie je het type erop staan: "CR" nog wat....
Als dit de oplossing zou zijn, hoe kan het dan dat de sleutel het af en toe nog wel doet ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door ericon »

Renier schreef:Er zitten 2 batterijtjes in de keycard, dit heeft de dealer ons bij uitleg vd Laguna zelf verteld.
als je hem heel lang niet in de lezer hebt dan werkt het keyless systeem niet meer.

1 batterij is makkelijk zelf te vervangen: als je de noodsleutel eruit haalt zie je hem zo zitten.
Dat batterijtje haal je gewoon bij de Hema of elke bouwmarkt. Deze wordt niet opgeladen door plaatsen in de lezer.

De 2e batterij is niet te vervangen, deze wordt wel opgeladen doordat de keycard in de lezer zit.
Ik doe de keycard dan ook af en toe tijdens een lange rit in de lezer, ook al heb ik een keyless keycard. Dan is hij altijd opgeladen.
Dank je Renier, dit wist ik niet.
Wel hoorde ik verschillende keren dat de kaart oplaad in de sleuf, echter in mijn optiek was dat onzin daar deze batterijen niet op te laden zijn.
Jou uitleg met 2 batterijen maakt het voor mij helder :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Er gaat een electrisch stroompje lopen als hij in de lezer zit. Zie het als het opladen van je chipknip maar dan iets sterker denk ik, zal wel door een magnetisch veld gaan.

Ik wist ook niet dat deze batterijen op te laden zijn, maar het moet wel want ze zijn niet te vervangen zonder de keycard open te breken (op Franse fora lees je wel dat ze dit toch doen :P )

Hier een mooi plaatje (is niet mijn keycard :lol: ) van een opengewerkte keycard met handsfree functie.

Afbeelding

Je kan de interne batterij boven op de foto zien. Die wordt dus opgeladen als hij in de lezer zit en is voor het handsfree systeem als ik het goed begrijp. De batterij beneden op de foto kan je wel vervangen, waar die precies voor is weet ik dan niet :roll:

N.B. bij mijn weten hebben alleen keycards met de handsfree functie dus 2 batterijen!

@jacq: is je accu nog wel goed?
Als deze te weinig capaciteit heeft (en bij lage temperaturen zakt de capaciteit van een accu zowiezo al met zo'n 40%) dan kan dit een heleboel verschillende electronische kuren en medlingen geven.

Heb ooit eens een proefrit met een Laguna gemaakt waarvan de accu bijna dood was. Dat werd net een flipperkast en de portieren wilde ook niet meer op slot.... :wink:
Is maar een wilde gok maar snel te controleren door de dealer.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jacq
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:38

Bericht door jacq »

Renier schreef: @jacq: is je accu nog wel goed?
Als deze te weinig capaciteit heeft (en bij lage temperaturen zakt de capaciteit van een accu zowiezo al met zo'n 40%) dan kan dit een heleboel verschillende electronische kuren en medlingen geven.

Heb ooit eens een proefrit met een Laguna gemaakt waarvan de accu bijna dood was. Dat werd net een flipperkast en de portieren wilde ook niet meer op slot.... :wink:
Is maar een wilde gok maar snel te controleren door de dealer.
Wellicht een mogelijkheid maar de eerste keer dat het gebeurde ging als volgt: Ik bracht dochter naar school (ongeveer 5 minuten rijden) kwam bij school, uitstappen en toen werkte het dus niet. Maar naar school gegaan en auto opengelaten. Tien minuten later terug bij de auto: toen werkte het wel. In de tussentijd is de accu dan dus niet opgeladen of zo. Datzelfde gebeurde later toen ik boodschappen ging doen. Weer pas na 10 minuten werkte het. Later op de dag deed de card het gewoon weer. Zo gaat het dus al een tijdje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Tja, er zit een hoop electronica in zowel de keycard, de lezer en de auto zelf.
En overal kan natuurlijk iets stuk gaan.

En met een slechte accu kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij de ene keer wel en dan geen storing geeft.
Mijn Megane wilde ook van het ene op andere moment niet meer starten. Was de accu capaciteit niet meer te meten terwijl ik de auto daarvoor nog had gebruikt.

Op het Laguna forum heb ik al meerdere verhalen gelezen van mensen met een defecte keycard of defecte lezer.
Laats was ik bij het magzijn van m'n dealer voor onderdelen toen iemand kwam klagen dat die van hem defect was.

Is een dure grap een nieuwe keycard, geloof iets van €130,-
De keycard moet op chassisnummer vd auto speciaal worden besteld.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jacq
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:38

Bericht door jacq »

Stel, het is de accu. Kan die melding van emissiesysteem daar dan mee te maken gehad hebben ?
Ik ben namelijk bang dat ik nu 250 euro heb weggegooid voor een lamdasonde die niet nodig was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Dat kan alleen de dealer je vertellen maar denk dat het een losstaand iets is en dat die terecht is vervangen.
Lambdasondes gaan nog wel eens defect ja.

Deze storingen worden in de boord-pc opgeslagen en zijn uit te lezen met de CLIP (laptop bij de dealer), ze zullen als het goed is niet zomaar een duur onderdeel vervangen.

Misschien een tip: ik laat bij dure onderdelen altijd het oude onderdeel bewaren of wil hem in ieder geval zien.
Zo hebben ze bij mij ooit eens volledig onterecht 1 vd ballasten (opstart module) van het xenon systeem vervangen, terwijl het de lamp zelf was die stuk was.
Ik heb dus geeist dat de goed werkende "oude" ballast er kosteloos in terug werd geplaatst en heb uiteindelijk alleen een nieuwe lamp betaald.

In jouw geval zal de dealer door systematisch onderzoek en uitsluiten moeten zoeken naar de oplossing.
En op de voor jou goedkoopste manier, dus niet lukraak onderdelen gaan vervangen of nieuwe keycards bestellen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jacq
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:38

Bericht door jacq »

eerst maar eens beginnen dus met batterij vervangen ?
Als dat niet werkt, accu door laten meten ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Zo zou ik het ook doen ja. Die batterij kan je dus makkelijk zelf halen, kost je maar een paar Euro.

De ene accu is na 4 jaar al aan vervanging toe, de andere pas na 7 jaar, daar is niet veel over te zeggen vantevoren.

Maar als jij met de afgelopen vrieskou nooit startproblemen hebt gehad denk ik nu achteraf dat je accu waarschijnlijk gewoon goed is (lsten testen kan natuurlijk nooit kwaad, dat kan een hoop ellende voorkomen).

Bij lage temperaturen zakt de capaciteit van een accu zo dat je bij een slechte accu dit echt wel had moeten merken.
Door laten meten vd accu zal je bij een goede dealer niets kosten.

En anders is waarschijnlijk toch je keycard of lezer defect. Ze kunnen de lezer van een andere Scenic erin zetten om te testen, die is niet gecodeerd en moet dus met jouw keycard werken. Dan zouden ze kunnen uitsluiten of het de kaart of de lezer is.

Succes ermee
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Dat de keycard af en toe niet werkt, kan te maken hebben met de temp. van de batterij. Als die lager wordt, doet hij het slecht en als ie weer warmer wordt dan soms net wel. Inderdaad kun je het beste de kaart af en toe in de lezer doen, dan wordt de interne batterij opgeladen. De CR batterij kun je makkelijk zelf vervangen. Trek de noodsleutel uit de kaart en je ziet hem zitten. Let wel op wat boven of onder is (+ en -).
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Hema schreef:Dat de keycard af en toe niet werkt, kan te maken hebben met de temp. van de batterij. Als die lager wordt, doet hij het slecht en als ie weer warmer wordt dan soms net wel. Inderdaad kun je het beste de kaart af en toe in de lezer doen, dan wordt de interne batterij opgeladen. De CR batterij kun je makkelijk zelf vervangen. Trek de noodsleutel uit de kaart en je ziet hem zitten. Let wel op wat boven of onder is (+ en -).
Die conclusie was er al. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Batterij is een CR 2025 Bij de Hema(Varta) 1,95 eurie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Dat is hem ja, heb ze er laatst nog gekocht :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ketels40
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2009 21:32

Bericht door ketels40 »

Wat heeft een emissielampje met een keycard te maken?? Als het handsfree systeem is vergeten mensen inderdaad af en toe de kaart in de lezer te steken en vergeten de batterij om de 2 jaar te vervangen. De CR batterijen uit de doehetzelf markten werken echt niet zo goed als de duurdere, heb ik uit ervaring mee gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

@ ketels40, Ook batterijen hebben een datum, dus neem die die nog heel lang meegaan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Re:

Bericht door Kaantjee »

wesley015 schreef: Hoe ga je zonder reserve sleutel de Scenic verplaatsen i.v.m stuurslot?
En ik wist niet dat het batterijtje word opgeladen door de kaartlezer.
Ik denk dat dat niet het geval is of wel?
En hoe dan?
Ik weet dat het een oude post is, maar voor het geval er mensen zijn die het niet wisten, je kunt de Scenic op contact zetten door 10sec. de start knop te drukken.. Zelfs je stuurbekrachtiging doet het dan.. :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jupu1973
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:52
Actief als: particulier

Re: kuren Keycard Wie weet de oplossing ?

Bericht door jupu1973 »

Dus als ik een keer vergeet de auto af te sluiten, kan iedereen hem meenemen? :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Re: kuren Keycard Wie weet de oplossing ?

Bericht door Kaantjee »

jupu1973 schreef:Dus als ik een keer vergeet de auto af te sluiten, kan iedereen hem meenemen? :oops:
Je moet dan de pasje in de sleuf doen, dat wel..
Dan kun je (zonder de rem of koppeling aan te raken) 10 sec op de start/stop knop drukken en de auto op contact zetten en alles functioneerd, behalve dan dat de motor draait (stuurbekrachtiging, handrem etc.. etc..)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: kuren Keycard Wie weet de oplossing ?

Bericht door Pleiades »

Nee, de kaart moet wel aanwezig zijn
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Horschzorg
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: kuren Keycard Wie weet de oplossing ?

Bericht door Horschzorg »

Had dit probleem met mijn Scenic uit 2005. Wel open/dicht, niet open/dicht, wel starten/ niet starten. De dealer(Renault Kerres) vroeg zoveel, dat ik het gevoel had een nieuwe Scenic aan te schaffen. Dus het internet afgestruind en daar het bedrijf Key-fix gevonden. De sleutel opgestuurd en 4 dagen later compleet gereviseerd terug. Sindsdien geen problemen meer. Dat alles voor € 52,50.
Het adres www.Keyfix.nl.
Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: kuren Keycard Wie weet de oplossing ?

Bericht door kaleido 1 »

Regelmatig het zelfde probleem gehad met mijn scenic , koud buiten en hopla de problemen met niet op slot willen.
een goede batterei geplaatst en de kaart regelmatig in de kaartlezer , sindsdien geen problemen meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Keycard
    door Kapitein » » in Kadjar
    1 Reacties
    133 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • Standaard speakers zijn super als je dit weet :)
    door rteske » » in Austral
    6 Reacties
    1013 Weergaves
    Laatste bericht door rteske