Verkouden Kangoo
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11 okt 2011
- Laatste bezoek: 30 jun 2012 21:11
- Actief als: particulier
Verkouden Kangoo
Ik rij sinds een paar jaar met een Kangoo II met verlengde chassis 2005 (5pl)
Er zijn een aantal zaken die me echt beginnen irriteren op het punt dat ik overweg om hem te verkopen...
1) Elke keer als ik schakel beweegt de versnellingspook naar voor en achter, alsof gans het motorblok en versnellingsbak bewegen, In de garage werden silentblokken vervangen (of zoiets) maar na een week dook het probleem opnieuw op.
2) Soms (en soms niet) hoor ik een metaalachtig getik/geratel dat lijkt te komen van vooraan aan de chauffeurszijde. Meestal wanneer de Kangoo uit versnelling staat (of aan rood licht, file etc). Als ik rij, hoor ik het iig niet. Lijkt wel of er ergens een stuk metaal hangt te bengelen. Eveneens in de garage alles nagekeken, maar niets te vinden. Meestal wanneer ik iemand wil laten horen wat ik hoor, rijdt hij perfect...
3) Eveneens wanneer uit versnelling ratelt dat ding als een oude koffiemolen. Ik los dit zelf op door altijd wat gas bij te geven zodanig dat het gesputter op die manier stopt. echter niet altijd gewenst (bv in file) aangezien het toerental dat ook de hoogte inschiet. iemand een idee hoe ik eventueel zelf het toerental wat kan bijregelen?
4) Het is avond, ik rij rustig naar huis en plots vallen de lichten van het dashbaord uit. Even fiddelen aan de bedieningspook helpt tijdelijk maar tegelijkertijd valt ook de verlichting buiten uit op dat moment. Garage kon niets problematisch vinden. (Lampje Airbag en service branden trouwens ook regelmatig zonder reden...)
Heeft er hier iemand praktische tips over hoe ik bovenstaande zaken best aanpak zonder er een fortuin aan manuren in de garage aan overhoud?
Thx!
Er zijn een aantal zaken die me echt beginnen irriteren op het punt dat ik overweg om hem te verkopen...
1) Elke keer als ik schakel beweegt de versnellingspook naar voor en achter, alsof gans het motorblok en versnellingsbak bewegen, In de garage werden silentblokken vervangen (of zoiets) maar na een week dook het probleem opnieuw op.
2) Soms (en soms niet) hoor ik een metaalachtig getik/geratel dat lijkt te komen van vooraan aan de chauffeurszijde. Meestal wanneer de Kangoo uit versnelling staat (of aan rood licht, file etc). Als ik rij, hoor ik het iig niet. Lijkt wel of er ergens een stuk metaal hangt te bengelen. Eveneens in de garage alles nagekeken, maar niets te vinden. Meestal wanneer ik iemand wil laten horen wat ik hoor, rijdt hij perfect...
3) Eveneens wanneer uit versnelling ratelt dat ding als een oude koffiemolen. Ik los dit zelf op door altijd wat gas bij te geven zodanig dat het gesputter op die manier stopt. echter niet altijd gewenst (bv in file) aangezien het toerental dat ook de hoogte inschiet. iemand een idee hoe ik eventueel zelf het toerental wat kan bijregelen?
4) Het is avond, ik rij rustig naar huis en plots vallen de lichten van het dashbaord uit. Even fiddelen aan de bedieningspook helpt tijdelijk maar tegelijkertijd valt ook de verlichting buiten uit op dat moment. Garage kon niets problematisch vinden. (Lampje Airbag en service branden trouwens ook regelmatig zonder reden...)
Heeft er hier iemand praktische tips over hoe ik bovenstaande zaken best aanpak zonder er een fortuin aan manuren in de garage aan overhoud?
Thx!
DCI 60, lichte vracht, 5pl verlengde chassis.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08 mei 2010
- Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Haarlem
Re: Verkouden Kangoo
Wat voor type Kangoo is het qua motor....benzine of diesel ?
Altijd verstandig om dit even in je onderschrift te vermelden of dit duidelijk aan te geven in de onderwerptitel.
Altijd verstandig om dit even in je onderschrift te vermelden of dit duidelijk aan te geven in de onderwerptitel.
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11 okt 2011
- Laatste bezoek: 30 jun 2012 21:11
- Actief als: particulier
Re: Verkouden Kangoo
een DCI60...BramvT schreef:Wat voor type Kangoo is het qua motor....benzine of diesel ?
Altijd verstandig om dit even in je onderschrift te vermelden of dit duidelijk aan te geven in de onderwerptitel.
DCI 60, lichte vracht, 5pl verlengde chassis.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3499
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 16 mei 2025 10:44
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Verkouden Kangoo
1 + 2 + 3 klinken als defecte/versleten drukgroep (koppeling)
4 klinkt als los zittende massa kabel of los zittende stekkerverbinding op schakelaar.
Hoeveel km heeft deze auto al gereden ?
4 klinkt als los zittende massa kabel of los zittende stekkerverbinding op schakelaar.
Hoeveel km heeft deze auto al gereden ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11 okt 2011
- Laatste bezoek: 30 jun 2012 21:11
- Actief als: particulier
Re: Verkouden Kangoo
heeft nu zo'n 214000K op de klok...Mathijs schreef:1 + 2 + 3 klinken als defecte/versleten drukgroep (koppeling)
4 klinkt als los zittende massa kabel of los zittende stekkerverbinding op schakelaar.
Hoeveel km heeft deze auto al gereden ?
DCI 60, lichte vracht, 5pl verlengde chassis.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3499
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 16 mei 2025 10:44
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Verkouden Kangoo
En heeft die ondertussen al eens een nieuwe koppeling+drukgroep+lager gekregen ?
Niet dat Km's nu zaligmakend zijn, met veel in de stad rijden zou dat al eerder versleten zijn, maar 2ton op één koppelingsplaat en drukgroepsetje, zou zomaar eens kunnen dat die vervangen moeten worden.
Het geluid zal waarschijnlijk ook wel al een beetje veranderen als je de koppeling tot aangrijppunt laat komen, maar net niet helemaal laat aangrijpen.
Als er een zelfstellende of hydraulische koppelingspedaal in zit, dan heb je het slijten vaak niet door.
( http://www.carrec-technocenter.nl/carre ... =onderhoud )
Niet dat Km's nu zaligmakend zijn, met veel in de stad rijden zou dat al eerder versleten zijn, maar 2ton op één koppelingsplaat en drukgroepsetje, zou zomaar eens kunnen dat die vervangen moeten worden.
Het geluid zal waarschijnlijk ook wel al een beetje veranderen als je de koppeling tot aangrijppunt laat komen, maar net niet helemaal laat aangrijpen.
Als er een zelfstellende of hydraulische koppelingspedaal in zit, dan heb je het slijten vaak niet door.
( http://www.carrec-technocenter.nl/carre ... =onderhoud )
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11 okt 2011
- Laatste bezoek: 30 jun 2012 21:11
- Actief als: particulier
Re: Verkouden Kangoo
Ik betwijfel of dat het probleem is. In de garage zagen ze alleszins geen probleem me de koppeling én het geluid veranderd enkel bij een hoger toerental. Niet wanneer er met de koppeling gespeeld wordt...Mathijs schreef:En heeft die ondertussen al eens een nieuwe koppeling+drukgroep+lager gekregen ?
Niet dat Km's nu zaligmakend zijn, met veel in de stad rijden zou dat al eerder versleten zijn, maar 2ton op één koppelingsplaat en drukgroepsetje, zou zomaar eens kunnen dat die vervangen moeten worden.
Het geluid zal waarschijnlijk ook wel al een beetje veranderen als je de koppeling tot aangrijppunt laat komen, maar net niet helemaal laat aangrijpen.
Als er een zelfstellende of hydraulische koppelingspedaal in zit, dan heb je het slijten vaak niet door.
( http://www.carrec-technocenter.nl/carre ... =onderhoud )
et geluid lijkt een beetje alsof er onderaan de wagen een leeg conservenblikje bengelt, vandaag de ganse dag niet gehoord en nochtans wat km gereden...

DCI 60, lichte vracht, 5pl verlengde chassis.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht